Phpbb 3 conversie

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
yarz

Phpbb 3 conversie

Bericht door yarz » 12 sep 2007, 17:58

Hey

Ik heb zojuist op mijn nieuwe host phpbb3 geinstaleerd (de laatste versie).
Nu wil ik de gebruikers en posts importeren..
Het probleem is alleen, dat het oude forum op een andere host staat.
Omdat ze dus niet op dezelfde host staan weet ik niet hoe ik het dan nu moet doen.
Zou iemand mij kunnen uitleggen of dit wel mogelijk is?
Bij voorbaat dank.
Stefan

Coen

Re: Phpbb 3 conversie

Bericht door Coen » 12 sep 2007, 18:10

Ik ben nog niet helemaal thuis in het converteren van phpBB 2.x naar 3.x, maar volgens mij moet jouw phpBB 2.x forum eerst naar je nieuwe host verhuist worden, daarna kun je het forum pas converteren naar 3.x. Pin me er niet op vast, maar zo kan het volgens mij in ieder geval! :)

Ik weet ook dat er nog een ingewikkeldere manier is, maar ik durf zo niet te zeggen hoe dat ook alweer ging, maar ik zal Paul even een tik deze kant op geven! ;)
Wijziging: Zojuist bevestiging van Paul gekregen, het moet dus inderdaad op bovenstaande manier! :)

yarz

Bericht door yarz » 12 sep 2007, 18:17

Okay, dan gaan we dat even proberen.
Bedankt

Niek
Contacteer:

Bericht door Niek » 12 sep 2007, 19:52

Zou het niet makkelijker zijn om eerst phpbb3 ook (tijdelijk) op de oude host te installeren en hem hierna te converteren.
Op die manier hoef je alleen de DB over te zetten naar de nieuwe host ipv het hele forum.
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

Gesloten