Berichten verdwenen uit de database

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
~*~Wings of Death~*~
Contacteer:

Berichten verdwenen uit de database

Bericht door ~*~Wings of Death~*~ » 12 sep 2007, 00:52

• Adres van je forum: http://www.templeoftheancientgods.com/forumNL
    Event. modificaties op je forum: Avatar Modificatie
    Wanneer ontstond het probleem? Bij het terugzetten van een oude database
    phpBB versie: 2.0.22

Heb je onlangs iets verandert aan je forum? Nee
    Wat is het probleem?
Een tijdje terug heeft iemand al zijn berichten verwijderd op mijn forum. Omdat dit nogal kinderachtig was en talloze dicussies volledig uit het verband trok, is de database teruggezet.
De database was echter zo groot, dat dit niet in één keer ging. Een kennis heeft de database in stukjes geknipt en dit deel voor deel teruggezet. Dit leek volledig goed te zijn gegaan, maar nu blijkt dat er bepaalde berichten niet teruggekomen zijn.
De topics geven alle berichten aan, maar dan zijn er bijvoorbeeld een aantal pagina's leeg.

Het is zeker dat dit niet een probleem is bij de topics, de hoeveelheid pagina's klopt, er missen werkelijk berichten.

Ik heb de oude database nog en ik vroeg me af of iemand misschien een manier weet om de missende berichten uit de oude database terug in de nieuwe te voegen.
Zo niet, dan is er misschien een manier om de oude database terug te zetten en de nieuwe berichten toe te voegen?

Ik hoor het graag, want het is een erg vervelend probleem.

Groetjes,
~*~Wings of Death~*~

svenn
Contacteer:

Re: Berichten verdwenen uit de database

Bericht door svenn » 12 sep 2007, 08:15

bigdump

Je plaatst de backup op je server en je laat het runnen doordit, hij kan echt groote bestanden aan :) ^_^

succes!

~*~Wings of Death~*~
Contacteer:

Bericht door ~*~Wings of Death~*~ » 12 sep 2007, 20:32

Bedankt!

Maar daarmee krijg ik niet de berichten terug die nu verdwenen zijn, toch?
Er is namelijk wat tijd overheen gegaan voor wij door kregen dat er serieuze problemen waren met de database en het gaat om een populair forum, dus dat kost honderden berichten en een flink aantal leden.

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 12 sep 2007, 21:55

wel ik denk dat die kennis dan fouten moet hebben gemaakt, het berichten systeem zit namelijk (persoonlijk) vreemd in elkaar, de fouten zijn daar gebeurt, de backup moet je gewoon terug plaatsten, dan verlies je natuurlijk wel huidige posts, anders moet je de tabellen updaten met de data die tekort is ... dat lijkt me een hels klusje zelfst met een leeg forum is dat al wat zoeken, op een druk forum ...

~*~Wings of Death~*~
Contacteer:

Bericht door ~*~Wings of Death~*~ » 14 sep 2007, 01:04

Ja, ik weet dat het een ongelooflijk werk zal worden, maar dat heb ik er zonder twijfel voor over.
Het enige wat ik mis is een beetje inzicht in het verhaal van de tabellen. :(

Het zou werkelijk geweldig zijn als iemand me kon vertellen hoe ik het probleem kan oplossen.

Stef

Bericht door Stef » 15 sep 2007, 15:37

Eigenlijk is dit meer te helpen, je zult uit de oude database allerlei zaken moeten nazoeken verschillende id's voor maar één bericht, ik zeg je nu al dat je dit na een half uur al gaat opgeven en als je het doorzet is de kans dat je het verkeerd doet ook nog groot (heb ik zelf wel eens gehad). Je kunt het beste of de oude database terug zetten óf zo doorgaan en de 'fouten' berichten verwijderen.

Kennis van SQL kun je opdoen bij W3Schools.com. Succes

Gesloten