Files

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
MoonCatcher

Files

Bericht door MoonCatcher » 01 jun 2007, 10:55

Even een vraagje over files. Als het goed is komen bijlagen die je upload ook in files terecht. Omdat er op mijn forum aardig veel plaatjes geupload worden komt mijn filesmapje boordevol te staan. Zijn dit de echte files in deze map of kan ik eens in de zoveel tijd dit mapje legen? Zo zit ik namelijk heel snel aan de max van mijn ruimte denk ik.

Of hoe moet ik die filesmap zien?
~ In a mad world, only the mad are sane ~

Coen

Re: Files

Bericht door Coen » 01 jun 2007, 10:58

MoonCatcher schreef:Even een vraagje over files. Als het goed is komen bijlagen die je upload ook in files terecht. Omdat er op mijn forum aardig veel plaatjes geupload worden komt mijn filesmapje boordevol te staan. Zijn dit de echte files in deze map of kan ik eens in de zoveel tijd dit mapje legen? Zo zit ik namelijk heel snel aan de max van mijn ruimte denk ik.
Die bestanden zijn echt, als er een bijlage word verwijderd, word hij ook in dat mapje verwijderd! :)

Niet slim dus, om ze via je FTP eruit te knikkeren! ;) Als het mapje te vol raakt, kun je overwegen om minder grote bestanden toe te staan, of in minder fora, of verzin zelf een andere maatregel! Er is genoeg in te stellen, dus dit kun je best oplossen denk ik! :)

MoonCatcher

Bericht door MoonCatcher » 01 jun 2007, 11:00

Dat is heel jammer, dan moet ik toch een manier zien te vinden om plaatjes met BBcode te kunnen verkleinen.
~ In a mad world, only the mad are sane ~

FrankTC

Bericht door FrankTC » 21 aug 2007, 22:45

Ik heb hetzelfde probleem, mijn vraag is: Is het mogelijk om de files map ergens anders neer te zetten, bijvoorbeeld op een andere server. Hoe doe je dat dan in het ACP in de bijlage opties? Want als je daar een andere domein neerzet.. (normaal is het bijv. http://mijnforum.nl/phpbb3/files, maar ik wil http://mijnforum2.nl/phpbb3/files) krijg je een foutmelding dat betreffende pad niet bestaat.

Kortom, ik wil dus het forum op de ene (domein)server en de plaatjes en bijlagen op een ander (domein)server.. is dat mogelijk?

Groetjes en bedankt alvast,
Frank

Stef

Bericht door Stef » 11 sep 2007, 11:33

Nee, dat is niet mogelijk. De server kan geen commando's geven aan een andere server.

Gesloten