Aantal posts aanpassen
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Aantal posts aanpassen
Hoe kan ik het aantal posts van leden aanpassen als admin?
Ik ben van phpbb2.0 naar phpbb3.0 verandert en een nieuwe hosts waardoor alles is verwijdert.
De leden hebben zich opnieuw aangemeld maar ze willen graag hun aantal posts terug.
Iemand die hier iets meer over weet?
Ik ben van phpbb2.0 naar phpbb3.0 verandert en een nieuwe hosts waardoor alles is verwijdert.
De leden hebben zich opnieuw aangemeld maar ze willen graag hun aantal posts terug.
Iemand die hier iets meer over weet?
-
- Contacteer:
Re: Aantal posts aanpassen
je kan het handmatig in de database aanpassen
je moet dan in de volgende tabel zijn: phpbb_users
je moet dan in de volgende tabel zijn: phpbb_users
ik snap het niet precies
waar kan ik deze vinden?
op de ftp server of bij Admin Paneel?
Bij admin paneel als ik naar een user ga om iets te wijzigen kan ik bijna alles behalve het aantal posts?
Kan je me er meer over vertellen graag?
waar kan ik deze vinden?
op de ftp server of bij Admin Paneel?
Bij admin paneel als ik naar een user ga om iets te wijzigen kan ik bijna alles behalve het aantal posts?
Kan je me er meer over vertellen graag?
phpmyadmin in de tabel phpbb_users (als je als prefix phpbb_ hebt tenminste)
daar zie je elk lid en ook de kolom: user_posts
Als je deze waarde veranderd bij een bepaald lid, zie je het aangepast aantal.
Het is niet erg slim op dat aan te gaan passen in je database, eerder het word afgeraden.
Omwille het erngstige errors met zich mee kan brengen.
Omwille het erngstige errors met zich mee kan brengen.
Raimon - phpBB.com Styles Team Leader
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
Dat zal wel meevallen, ik doe het regelmatig.
Dark Inca schreef:phpmyadmin in de tabel phpbb_users (als je als prefix phpbb_ hebt tenminste)
Nog steeds vindt ik dat ik geen duidelijk antwoord heb gekregen. Het probleem is misschien moet je me eerst uitleggen wat phpmyadmin is? En wat bedoel je met Tabel phpbb_users? Prefix?
Ik heb via de server de phpbb3.0 map geupload en geinstalleerd. Install map verandert in install2 en kamers gemaakt waar mensen verder kunnen met hun discussie.
Alleen krijg ik natuurlijk boze berichten dat het aantal posts van mensen weg is. Hoop daarom dat u me zo snel mogelijk kunt helpen.
-
- Contacteer:
phpmyadmin is een iets wat al op je server staat. in pma (afk. phpmyadmin) kan je databases maken. Een database heb je nodig voor je forum. In zo'n database worden alle gegevens van je forum opgeslagen (de instellingen, de users (dus in tabel phpbb_users), de posts, vrienden en vijanden en ga zo maar door.
Een database zelf bestaat uit tabellen:
bv. phpbb_posts : daarin staat alle inhoud van elke post die op je forum geplaatst is
in phpbb_users staan dus alle gegevens van de gebruikers
zo'n tabel bestaat weer uit rijen en kolommen (die dingen haal ik altijd door elkaar :S )
zo'n rij op kolom heet dan user_posts. daar staan alle postaantallen van alle leden
pma kan je meestal bezoeken via http://jouwdomeinnaam.nl/phpmyadmin
zoniet, dan ff kijken als je dat kan doen via een control panel van je host of bij je hosting navragen
Een database zelf bestaat uit tabellen:
bv. phpbb_posts : daarin staat alle inhoud van elke post die op je forum geplaatst is
in phpbb_users staan dus alle gegevens van de gebruikers
zo'n tabel bestaat weer uit rijen en kolommen (die dingen haal ik altijd door elkaar :S )
zo'n rij op kolom heet dan user_posts. daar staan alle postaantallen van alle leden
pma kan je meestal bezoeken via http://jouwdomeinnaam.nl/phpmyadmin
zoniet, dan ff kijken als je dat kan doen via een control panel van je host of bij je hosting navragen
http://www.mijndomein.nl/phpmyadmin werkt niet
plaatje 1
plaatje 2
Plaatje 1: moet ik het hier ergens doen? Zo ja, waar?
Plaatje 2: moet ik het hier ergens doen? Zo ja, waar?
Ik kom er telkens maar niet uit :S
plaatje 1
plaatje 2
Plaatje 1: moet ik het hier ergens doen? Zo ja, waar?
Plaatje 2: moet ik het hier ergens doen? Zo ja, waar?
Ik kom er telkens maar niet uit :S
-
- Contacteer:
het is niet via ftp of via je beheerderspaneel maar via phpmyadmin
Vraag even na bij je hosting hoe je bij phpmyadmin kunt komen
Vraag even na bij je hosting hoe je bij phpmyadmin kunt komen