Aannemen van opdrachten
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
Aannemen van opdrachten
Hallo,
Ik heb via "het prikbord" een opdracht(je) overgenomen van Jan Marques. De opdracht bestaat uit het installeren en bijwerken van een aantal mods.
Voor deze opdracht krijg ik €50--,. Ik heb een tip/vraag gekregen hoe ik hier mee om moet gaan. Het betreft hier vooral met de belastingdienst / kvk. Ik ben nog minderjarig dus ik weet niet hoe het dan in mekaar gaat zitten.
Daan.
--
Ik heb via "het prikbord" een opdracht(je) overgenomen van Jan Marques. De opdracht bestaat uit het installeren en bijwerken van een aantal mods.
Voor deze opdracht krijg ik €50--,. Ik heb een tip/vraag gekregen hoe ik hier mee om moet gaan. Het betreft hier vooral met de belastingdienst / kvk. Ik ben nog minderjarig dus ik weet niet hoe het dan in mekaar gaat zitten.
Daan.
--
Re: Aannemen van opdrachten
Heel zwart-wit gezien wil de belastingdienst natuurlijk dat je elke bron van inkomsten aangeeft. Ik weet niet precies hoe het zit met minderjarigen, waarschijnlijk gaat dit dan naar je ouders (je zakgeld hoef je ook niet aan te geven
).
Je hebt geen KvK nummer nodig om (freelance) geld te mogen verdienen, en bij zulke kleine bedragen hoef je zeker in het eerste jaar zo goed als niets af te dragen, dus je zal er ook niet mee in de problemen komen.
Niet echt iets waar je je nu zorgen over hoeft te maken dus, bespreek het anders eens met je ouders.

Je hebt geen KvK nummer nodig om (freelance) geld te mogen verdienen, en bij zulke kleine bedragen hoef je zeker in het eerste jaar zo goed als niets af te dragen, dus je zal er ook niet mee in de problemen komen.
Niet echt iets waar je je nu zorgen over hoeft te maken dus, bespreek het anders eens met je ouders.
Dat heb ik ook gedaan en die zeiden dat ik het hier moet vragen
Ik ga het morgen ook even navragen bij mijn Management en Organisatie leraar.
Maar zolang de "koper" niets aangeeft hoef ik me geen zorgen te maken?

Maar zolang de "koper" niets aangeeft hoef ik me geen zorgen te maken?
Het heeft niets met de koper te maken, maar als de belastingdienst je verdenkt van fraude kunnen ze je bankrekeningen inzien. Die kans acht ik bij jou ongeveer 0,0%, dus het is meer een morele kwestie.
Pas wanneer je een factuur maakt naar de koper en hij deze verwerkt in z'n administratie terwijl jij niets aangeeft, kan dat wat wantrouwen wekken bij de BD.
Pas wanneer je een factuur maakt naar de koper en hij deze verwerkt in z'n administratie terwijl jij niets aangeeft, kan dat wat wantrouwen wekken bij de BD.

Oftewel geen factuur maken 

ooh, wat erg zijn belasting onderduikers hier 

http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.
Je moet zoiezo 19 procent afstaan.
toch?
toch?
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
You cut me open
You cut me open
Zie mijn eerste bericht. 

Oja... Zolang je maar geen miljoenen verdient...ElbertF schreef:Zie mijn eerste bericht.
You cut me open
You cut me open
Blijft iligaal, je bent geen nonprofit orginisation ofzo
je zult altijd en altijd belasting moeten betalen als je voor iemand werk verricht het is aan jouw de keus of je het aangeeft of niet. Maargoed straks ondekt naast werkgevers nu ook belastingdienst google en gaat op zoek naar belastingontduikers zul jij ook wel aan de beurt zijn 
Zag laatst op nieuws dat bedrijfen dat doen om gegevens van personen op te zoeken.

Zag laatst op nieuws dat bedrijfen dat doen om gegevens van personen op te zoeken.
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.
Als je €50,- euro van je oma krijgt geef je dat toch ook niet aan, de DB zal je er echt niet voor vervolgen hoor. 

50 euro van je oma is een gift, en helemaal niet erg, man ik krijg iedere maand zakgeld, moet ik daar dan ook belasting over betalen, zijn ze gek ofzow??!!
You cut me open
You cut me open
Een gift is ook een inkomen en moet je dus eigenlijk ook aangeven. Maar zoals ik al zei is het niet zo zwart-wit allemaal, in het geval van minderjarigen al helemaal niet. Zakgeld is trouwens niet echt een gift..
maar zakgels is niet wettelijk verplicht...
You cut me open
You cut me open
Maar als je oma binnen 2 jaar dood gaat dan moet je er belasting over betalen.ElbertF schreef:Als je €50,- euro van je oma krijgt geef je dat toch ook niet aan, de DB zal je er echt niet voor vervolgen hoor.

Het is simpel gezegt heel simpel, een freelancer moet officieel een kvk hebben.
Dit werd al eerder benoemd door Elbert daarnaast voegt het niks toe aan zijn vraag, in tegen deel. Je moet zoiets dan ook niet zwart-wit zien, alles heeft zijn eigen benadering.paul schreef:Het is simpel gezegt heel simpel, een freelancer moet officieel een kvk hebben.
Dit is niet waar elbert, ik in het verleden verdiende veels te veel voor mijn leeftijd, en de belasting dienst kwam dat mijn ouders meer moesten betalen mijn schoolsubsidie werdt ingetrokken en de kinderblijslag dus jij wordt niet gepakt maar je ouders wel omdat die financieel verantwoordelijk zijn tot je 18de en zelfs daarna nog voor 50% voor een jaar of 3 zoiets dergelijks.ElbertF schreef:Een gift is ook een inkomen en moet je dus eigenlijk ook aangeven. Maar zoals ik al zei is het niet zo zwart-wit allemaal, in het geval van minderjarigen al helemaal niet. Zakgeld is trouwens niet echt een gift..
Als je te veel geld op je bank hebt moet je ook capitaal belasting er over betalen, alles moet je gewoon aangeven, wat jij bedoelt is grijs kijken en dat risico kun je nemen of niet maar belastingonderduiking is strafbaar

Je zegt het zelf al: 'veel verdienen'. Je slaat de spijker op zijn kop, in die gevallen moet je inderdaad belasting gaan betalen over je 'inkomen'. Heel normaal, precies wat Elbert ook zegt.
special18 schreef:Dit is niet waar elbert, ik in het verleden verdiende veels te veel voor mijn leeftijd, en de belasting dienst kwam dat mijn ouders meer moesten betalen mijn schoolsubsidie werdt ingetrokken en de kinderblijslag dus jij wordt niet gepakt maar je ouders wel omdat die financieel verantwoordelijk zijn tot je 18de en zelfs daarna nog voor 50% voor een jaar of 3 zoiets dergelijks.
En, volgens mij zei ik dat ook al.
ElbertF schreef:Ik weet niet precies hoe het zit met minderjarigen, waarschijnlijk gaat dit dan naar je ouders.