hoe doen jullie dat toch?

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
ElbertF
Contacteer:

Re: hoe doen jullie dat toch?

Bericht door ElbertF » 17 aug 2007, 18:18

PHP is een recursief acroniem, de PHP in "PHP: Hypertext Preprosessor" staat dus ook voor "PHP: Hypertext Preprosessor". :mrgreen:

Personal HomePage is inderdaad de oorspronkelijke betekenis, maar dik een decennium later dekt dat de lading niet echt meer.

Pascal
Contacteer:

Bericht door Pascal » 18 aug 2007, 10:23

Yep, en zonder dat, bestond dit niet eens...
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

special18
Contacteer:

Bericht door special18 » 27 aug 2007, 18:51

Je kunt ook andere dingen gebruiken dan php om een community board te maken dat gebeurt dan ook..
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Salomon

Bericht door Salomon » 27 aug 2007, 18:54

Ja, zoals ASP, maar aangezien de meeste servers wél PHP en géén ASP hebben, (en dat is nog maar één van de redenen) wordt PHP vaker gebruikt.

special18
Contacteer:

Bericht door special18 » 27 aug 2007, 19:50

Moet je helaas zeggen, dat vaker gebruikt niet betekent dat het beter is. Want linux servers hosts zitten meestal te vol veels te vol en dat soort hosts zijn echt puur geldvangers en geen liefhebbers van het vak.

Daarintegen heb ik bij ASP hosting duurdere vorm in mijn ervaring vaker kwaliteit tegen, zeg niet dat het daar ook niet kan gebeuren maar zeg dat het minder vaak voorkomt. En asp.net en dergelijke zijn veel minder beperkt dan php alleen daarintegen ligt het nivuea ook stukje hoger en de kosten van het draaien daarom is het algemeen niet popualair voor de normale gebruiker, simpelweg omdat de groote aanbieders niet meer geld ervoor willlen neerleggen dus dan wordt je iets opgedwongen.
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Coen

Bericht door Coen » 27 aug 2007, 22:49

Salomon schreef:Ja, zoals ASP, maar aangezien de meeste servers wél PHP en géén ASP hebben, (en dat is nog maar één van de redenen) wordt PHP vaker gebruikt.
En waarom zou dit komen, juist omdat je voor ASP (vaak) veel centjes kunt neertellen en PHP gratis in gebruik is. Natuurlijk er zijn omwegen om ASP te draaien, maar het draait toch het fijnst op een Windows OS en daarvoor moet nog steeds betaald worden.

Maar ik ben bij heel veel bedrijven ASP tegen gekomen. Denk je eens in, alle Exchange servers, die duizenden bedrijven gebruiken, draaien op ASP. Een klein voorbeeldje van een grote applicatie. Voorheen dacht ik ook altijd dat er veel meer PHP dan ASP is op het Wereld Wijde Web, maar toen ik wat verder aan het kijken ben gegaan, ben ik tot de conclusie gekomen dat er stiekem toch ook wel vrij veel in ASP(.net) gescript word...

special18
Contacteer:

Bericht door special18 » 28 aug 2007, 01:47

Nou ben totaal niet met je eens, zie jij maar eens duizenden aan loadbalancers te betalen als je php gebruikt dat is namelij het feit, het evenwicht in gebruik te krijgen. Ik vindt windows enterprise 2003 veel fijner om mee te werken en windows server 2003.

Daarnaast ook al ben je een thuis gebruiker en ook al is het os linux gratis, je moet wel codecs kopen voor geluid audio en genoeg andere dingen. Linux is vaak helemaal leeg als tot op het bot en je moet er enorm veel opzetten wil je er wat uitkrijgen.

Maargoed dat is ook de klacht van de europese unie en andere firma's dat windows te compleet is, je kunt wel stellen dat windows geld kost maar dan heb je ook wat als je geen internet hebt en met linux naja die vraag kun je zelf wel beantwoorde. Natuurlijk als windows alle functies stript dan zal ook stukken goedkoper worden. En een iss webserver voor asp draaien zit al standard ingebakken in windows kleine moeite om toturial te lezen en je hebt asp hosting vergeleken met mij en mijn mmorpg servers sorry maar wat mssql kan is mysql lachtertje bij.

Plaats reactie