[Bijna opgelost]Migratie van werkend forum loopt in de soep!

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Griddy
Contacteer:

[Bijna opgelost]Migratie van werkend forum loopt in de soep!

Bericht door Griddy » 27 aug 2007, 13:41

• Adres van je forum: http://www.thebarrybunch.be/forum
    Event. modificaties op je forum: voorlopig nog geen actief, maar wel (goed werkend) op de oude server (daar heb ik: userlist/laatste 10 posts/toolkit als 'mods' actief staan)
    Wanneer ontstond het probleem? Na het overzetten van de tables en bestanden (het forum werd eerst wel met een fresh install geactiveerd)
    phpBB versie: 2.0.22

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Ja, ik heb het verhuisd!
    Wat is het probleem?

Na de fresh install en het opzetten van het forum heb ik via PHPMyAdmin(plesk) op de oude server een backup genomen en die dan via PHPMyAdmin(One) geïmporteerd naar de nieuwe server. Die import verloopt vlot, config.php staat schrijfbereid, avatars ook... alleen...

- Wanneer ik nu probeer in te loggen krijg ik de melding You have specified an incorrect or inactive username, or an invalid password. - Ik breng nochtans het adminpasswoord in dat bij mijn login hoort. Een cookie probleem, dacht ik, dus even 'autocookies' toegepast, maar het euvel blijft.

- Als ik op de 'leesbare site' de topics aanklik nemen die mij mee naar de 'oude site' weiger ik dat dan krijg ik page not found.

De site staat wel online, dat bewijst het feit dat er al spamaddy's hun weg gevonden hebben.
    Ik heb de installatie al herhaaldelijk uitgevoerd; ONE.be om hulp gevraagd, maar niemand kan mij verder helpen. Ik geef eerlijk toe dat ik geen MySQL expert ben, maar ik heb alle gangbare procedures gevolgd (voor zover ik weet) en nu weet ik helemaal niet meer wat ik nog kan doen om het euvel te herstellen.

Wie kan mij tips geven? Alvast ERG bedankt!

Griddy
..
Laatst gewijzigd door Griddy op 29 aug 2007, 15:34, 3 keer totaal gewijzigd.

special18
Contacteer:

Re: Migratie van werkend forum loopt in de soep!

Bericht door special18 » 27 aug 2007, 17:12

De normale manier, is gewoon je bestanden en je mysql overzetten, en dan de autocookies mod gebruiken om de url extenties goed te zetten en dergelijke.

Daarnaast weet je zeker dat je admin wachtwoord niet verandert is, probeer eens nieuwe gebruiker te maken werkt die login wel? zoja ga dan naar mysql en geef die user hogere rechten.
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Tom V
Contacteer:

Bericht door Tom V » 27 aug 2007, 17:42

special18 schreef:De normale manier, is gewoon je bestanden en je mysql overzetten, en dan de autocookies mod gebruiken om de url extenties goed te zetten en dergelijke.
Geen leugens vertellen.

Als je het nieuwe forum direct online wilt krijgen, zet je eerst je bestanden over.
Daarna verander je de instellingen in het acp en sluit je het forum.
Verplaats daarna ook de database (mySQL in de meeste gevallen).
En je kan op je nieuwe forum het board terug openen.

Bij een fresh install zou ik alle tabellen leegmaken buiten phpbb_config.
Daarna alle DATA uit je oude database exporteren buiten phpbb_config. En importeren op de nieuwe.
Daarna zal alles juist staan buiten de algemene configuratie

Griddy
Contacteer:

Bericht door Griddy » 27 aug 2007, 18:37

Eerst en vooral bedankt voor jullie aandacht voor deze newbie op het forum. Ik heb nog weinig bijgedragen, dat besef ik maar al te goed. Maar jullie hulp is meer dan welkom!
Dark Inca schreef:
Geen leugens vertellen.

Als je het nieuwe forum direct online wilt krijgen, zet je eerst je bestanden over.
Daarna verander je de instellingen in het acp en sluit je het forum.
Verplaats daarna ook de database (mySQL in de meeste gevallen).
En je kan op je nieuwe forum het board terug openen.

Bij een fresh install zou ik alle tabellen leegmaken buiten phpbb_config.
Daarna alle DATA uit je oude database exporteren buiten phpbb_config. En importeren op de nieuwe.
Daarna zal alles juist staan buiten de algemene configuratie

Bedankt Dark Inca!

Dat heb ik ook gedaan: fresh install, met lege database begonnen dan via acp alles ingesteld, werkte prima. Dan de werkende db via PHPMyAdmin op de beide sites verhuisd. Voor ik dat deed eerst config.php writeable gezet dus het zou moeten lukken :o vandaar dat ik zo vreemd opkijk dat de verhuis lukt maar dat ALLE links verwijzen naar de oude barry-van-dyke.info/forum site Een nieuwe user aanmaken op thebarrybunch.be lukt, hoor. Alleen de login weer niet! Ook die verwijst weer naar de oude URL op de ouwe server. GRRRRRRRR!

Ik ga hier de muren op, ik denk dat ik die hele handel nu al een dozijn keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd heb. Ik krijg zo stillaan spijt van mijn beslissing om van server te veranderen. Als er dus iemand nog tips heeft... :( GRAAG! ;)

Tom V
Contacteer:

Bericht door Tom V » 27 aug 2007, 20:37

Heb je ook eens de Auto Cookies mod geprobeerd?

Griddy
Contacteer:

Bericht door Griddy » 27 aug 2007, 21:02

Ja, zelfs die heb ik er al op losgelaten, maar tevergeefs. Ik schuim het net af om te zien of iemand anders dit al meegemaakt heeft, maar blijkbaar heb ik weer eens iets speciaals aan de hand? :twisted:

Zou het verschil in naam van de database een rol kunnen spelen. Bij mijn werkend forum heet dat 'eerste' bij het nieuwe werd het aangemaakt door ONE zelf, zij runnen het safe mode en ik kan dus niets wijzigen. Ik heb er ook maar een ter beschikking.

Voor iemand sugereert om config.php aan te passen, ook dat is in de sjakosj... Ik heb ook dat al een paar keer geprobeerd. :cry:

Griddy
Contacteer:

Bericht door Griddy » 28 aug 2007, 20:56

Nog wat meer info (en ergernis)

Ik heb geprobeerd om het forum online te krijgen met een oude backup van een pre-mod database. Maar ook dat retourneert hetzelfde probleem. (Inloggen is niet meer mogelijk en de links nemen me mee naar de oude site).

Met een nog oudere versie krijg ik bij het importeren zelfs al een MySQL error #1062 - Duplicate entry 'h' for key 1

Suggesties iemand?

special18
Contacteer:

Bericht door special18 » 29 aug 2007, 03:16

als de links je terugnemen naar de oude domain, betekent dat de settings in het admin paneel niet kloppen. Draai daarom auto cookies mod en dan zal dat gecorrigeert worden.
http://www.animeresource.org Free Anime downloading and streaming, community forums and Anime Radio.

Griddy
Contacteer:

Bericht door Griddy » 29 aug 2007, 15:34

Het probleem zat 'm inderdaad in de cookies en cache, denk ik. Ik heb alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, dan wat dieper in MySQL gegraven, wat manuele aanpassingen in de belangrijkste databases uitgevoerd en dan herhaaldelijk auto-cookies gerund. Op het eerste gezich lukte dat niet, maar ik heb dan ook ALLE cookies en temp files verwijderd op mijn pc en nog eens autocookies losgelaten.

Het enige probleem dat toen nog bleef was dat ik als admin niet meer binnengeraakte :shock: Maar geen nood, in toolkit even een tweede user admin rights gegeven; een en ander bijgesteld qua logins in het ACP en dan proberen inloggen ... met 'paswoord vergeten'. Paswoord gegevens ontvangen, account geactiveerd en ik ben binnen.

Nu nog even mijn mods bijwerken/instellen en de scherpe kantjes eraf halen... en we zijn klaar voor de verhuis van de leden :lol: Alvast bedankt mensen voor jullie lieve assistentie en zeker tot genoegen! :D

Groetjes,

Griddy

Gesloten