Templates

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Deaken
Contacteer:

Templates

Bericht door Deaken » 21 okt 2003, 19:46

Wie kan mij wat uitleg geven over hoe templates werken?

Ik heb een mooie template gevonden maar ik wil de kleuren van de links van rood naar geel / goud veranderen.
Als ik nou in het admingedeelte naar stijlenbeheer ga en dan management dan kies ik daar bewerken en vervang de HTML kleurcodens in (FFFF00 en FFCC33 (zonde #)). dan klik ik op ok, en kies in mijn profiel de template, maar er is helemaal niets veranderd.
Alle kleuren zijn nog hetzelfde.

Waar heeft dit mee te maken, als ik nou in bewerk thema template subsilver kies zijn al mijn links wel veranderd maar de andere kleuren zijn dan weer zoals subsilver.

Ik heb ook al een heel nieuw thema aangemaakt met als template de template waar ik alleen de kleuren van wil veranderen, en een nieuwe css. Maar opnieuw neemt ie alle kleuren over van de bestaande template en niet mijn gele linkkleuren :(

wat doe ik fout of wat zie ik over het hoofd,

BVD
Deaken
iemand dood maken met een blije mus

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 21 okt 2003, 22:49

Waarschijnlijk ondersteunt je mooie template het variabelen systeem van phpBB niet, en heeft hij de kleurwaardes "vast" in zijn code opgenomen.

Ga dus op zoek naar de stylesheet (vaak {template_naam}.css of bovenin overall_header.tpl) en verander daar de kleurwaarden van de links.

djparadise

Nog een oplossing:

Bericht door djparadise » 22 okt 2003, 21:34

:idea: Vergeet ook niet de optie "exporteren" aan te klikken, anders worden de wijzigingen zowieso niet doorgevoerd.

Greetz

Deaken
Contacteer:

Bericht door Deaken » 24 okt 2003, 12:37

Ik ben gewoon de templates ingedoken, werkt veel beter. wijzigingen aanbrengen in .css file en de overal_header en overal_footer.
soms wel ff zoeken wat nu welk kleurtje is maar ik ben eruit gekomen.

iig bedankt

Deaken
iemand dood maken met een blije mus

Gesloten