[Opgelost] Updateproblemen RC2-->RC3

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Felagund

[Opgelost] Updateproblemen RC2-->RC3

Bericht door Felagund » 24 jul 2007, 20:02

• Adres van je forum: http://www.tholo.nl/forum
    Event. modificaties op je forum: nope
    Wanneer ontstond het probleem? Tijdens het updaten na het voltooien vd database.
    phpBB versie: 3.0.RC 2/3

Heb je onlangs iets verandert aan je forum? update RC2 --> RC3
    Wat is het probleem? Onduidelijkheid tijdens het updaten en probleem met FTP.

Na het updaten vd database tijdens het automatische updateprocess komt hij met t volgende scherm:
http://i24.photobucket.com/albums/c46/f ... 3help1.jpg
Onderaan de pagina is de volgende informatie:
http://i24.photobucket.com/albums/c46/f ... 3help2.jpg
Ik heb echt geen idee wat hier nou de bedoeling is. Ik heb het bovenste bestand geopend om de verschillen te bekijken, maar ik vond ze niet. Wat moet ik hiermee?
Ik besluit om dan toch maar door te gaan met de FTP mogelijkheid (wie weet).

De volgende pagina kies ik voor FTP:
http://i24.photobucket.com/albums/c46/f ... 3help3.jpg
Maar die werkt vervolgens ook niet, terwijl met deze gegevens Filezilla staan ingesteld. Ik heb t nog eens nagecheckt (dus niet automatisch inloggen enz) om er zeker van te zijn dat het wel klopt, maar dit moet het wel zijn.
Laatst gewijzigd door Felagund op 24 aug 2007, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.

PH-Jorick
Contacteer:

Re: Updateproblemen RC2-->RC3

Bericht door PH-Jorick » 24 jul 2007, 20:23

Waarschijnlijk accepteerd je server geen FTP <--> FTP verbinding. Dan kan een andere server geen verbinding met jouw server maken. Wat je moet doen is de bestanden handmatig downloaden en weer uploaden, met bijvoorbeeld Filezilla, en dan de bestanden overschrijven.

Dan kies je voor 'Controleer bestanden opnieuw' (of iets van dien aard) en je bestanden moeten zijn bijgewerkt en je forum geupdated! :)
Jorick
"Hyves. Het klinkt als een soa en al je vrienden hebben het..."

Felagund

Bericht door Felagund » 17 aug 2007, 22:54

danke voor de reactie =)
Volgens mij is ie nu wel geupdate.. maar t was wel ff goed vaag ja Xd

(btw.. srry vd late reactie.. vakantie en 4 week geen inet >< :P )

EDIT: Hij is kennelijk toch niet goed gegaan. Ik kwam er vanochtend achter toen ik wilde updaten naar RC4. Dus ik herhaal de hele procedure nog een keer en zal eens kijken wat er nu mis mee is.

EDIT2: "Opmerking
Update bestanden zijn te oud. De gevonden update bestanden zijn voor het bijwerken van phpBB 3.0.RC2 naar phpBB 3.0.RC3 maar de laatste phpBB versie is 3.0.RC4."

Lijkt erop dat ik het handmatig mag gaan doen :S

Felagund

Bericht door Felagund » 18 aug 2007, 13:27

Okee.. ff een nieuwe post om ff t topic te bumpen (srry voor dubbelpost)
Ik kan dus momenteel geen automatische update doen. Ik ben naar allerlei .php bestanden gesurfed om te zorgen dan die werden geinstalled. De Database was wel up to date maar de rest dus nog niet :/
Moet ik nu handmatig al die bestanden gaan kopieren?! Lijkt me wel, maar wat ik niet helemaal volg is het volgende:
/install/update/ Dan krijg je de mappen 'old' en 'new' Wat moet ik hiermee? :|

mvg,
Axel =)

EDIT: overigens krijg ik mn install map ook niet meer weg.. Het volgende blijft staan:
/public_html/forum/install/update/new/styles/prosilver/template/.pureftpd-upload.46c6e28f.15.4cd1.fad152ce
Als ik dit probeer te verwijderen, disconnect mn Filezilla -.-'
EDIT 2: Okee.. dat blijkt puur iets van Filezilla te zijn -.-' Ik kreeg t via cpanel wel weg.

EDIT 3: Okee.. mn nubgehalte kan soms best hoog zijn Xd
Ik ben nu aan t updaten van RC3 Naar RC4. Door toch naar al die bestanden te surfen heeft ie wel geupdate, al kreeg ik alleen mar een wit scherm. PROBLEEM OPGELOST! =D
Toch bedankt =)

LAATSTE EDIT (#4): Updaten naar RC4 gaf ook weer problemen. Er waren namelijk allerlei conflicten in allerlei bestanden. Aangezien ikzelf niet zo goed ben met php, zou t niet t allerbeste zijn om de database te backuppen.. RC4 downloaden en 1 x installen, zodat we dat update gedoe niet meer hebben en de database weer terug zetten. Of gaan hier dan problemen ontstaan? (overigens database is nu wel versie RC 4)

Stef

Bericht door Stef » 20 aug 2007, 14:38

Kun je voor mij nog één keer goed uitleggen wat de situatie nu is en waar je komt vast te zitten? Dan helpen we je snel verder op weg.

Felagund

Bericht door Felagund » 21 aug 2007, 20:17

Ik zit nu vast van RC3 naar RC4.
Daar zijn een aantal (en niet zo zuinig ook) die het forum aangeeft die moetn worden geupdate, maar waar t bestand niet klopt. Problemen met code ofzo. Ik kreeg een lijst met groene bestanden. Een paar gele. En de rode (had ik de keuze) moest ik dan maar downloaden wijzigen en uploaden.

Maar ik neem aan dat dit niet hoort zoals t zou moeten. Dit lijkt mij namelijk te ingewikkeld voor de gemiddelde noob (incl. ik). Ik neem aan dat ik onderweg naar RC 4 de boel goed heb verklooid en ik denk de beste optie is nu db backuppen en reinstall vh forum. Maar ik weet niet zeker of dit wel goed gaat aangezien de db die ik download kleiner is dan het forum aangeeft. En sommige topics zou ik niet graag willen herschrijven.

mvg,
Axel

Salomon

Bericht door Salomon » 22 aug 2007, 08:15

Probeer eens de database update uit te voeren (install/database_update.php).
LET OP: WEL die van phpBB3.RC3-RC4!

En daarna de 'gewijzigde bestanden' downloaden en uploaden naar je webserver.

Mocht je er niet uitkomen, kan je altijd nog altijd aan het Service Team vragen of zij die update willen doen.

Felagund

Bericht door Felagund » 22 aug 2007, 10:17

De database is al wel geupdate.. maar ik zal nog eens kijken of ik het nu wel voor elkaar krijg.
Overigens, de reden dat ik onder de huidige titel vh topic ff doorpost terwijl mn probleem nu van RC 3 naar RC4 is, is omdat ik denk dat van het een het ander is gekomen. Want zoals ik hierboven al heb vermeld ga ik ervan uit dat dit soort dingn normaal niet horen voor te komen :P

Felagund

Bericht door Felagund » 24 aug 2007, 18:52

Okee.. ik heb ff op een andere server ff een install gedaan van RC4 maar ik kan mn database niet importeren :S
Ik zal nog ff het forum afzoeken hoe ik dat wel kan. Deze case is closed denk ik.

Eindconclusie: I think I *beep* up pretty bad.. dus reinstall is het beste (alles weer schoon en overzichtelijk).

EDIT: Seems like Ive got it =)

Database uploaden in /store map en dan kun je die over de hele zooi heenschrijven =)

Gesloten