Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
hoe verander ik de tempmap waaar de avatars komen als je ze upload?
bij mijn server is dat /home/tmpwww
normaal is het /tmp ofzo.
weet iemand waar ik dat kan veranderen?
bij mijn server is dat /home/tmpwww
normaal is het /tmp ofzo.
weet iemand waar ik dat kan veranderen?
Re: Avatars temp map
In php.ini op de server.
ik bedoel niet op de server, die server is niet van mij 
ik bedoel in het forum zelf.
welk bestand moet ik daarvoor aanpassen?

ik bedoel in het forum zelf.
welk bestand moet ik daarvoor aanpassen?
Ik weet wat je bedoeld maar dit nu eenmaal een serverinstelling (de tijdelijke map staat ongetwijfeld hoger dan je publieke map, /httpdocs, /public_html, /www oid.). PHP (niet phpBB) plaatst de bestanden in de map die in php.ini staat opgegeven. phpBB verplaatst deze vervolgens naar bijv. /images/avatars. Zoals wel vaker bij je vragen zie ik niet in waarom je dit wilt veranderen
, maar als dit echt noodzakelijk is neem je contact op met je host.

zoals al vaker snappe jullie het niet :S
ik wil dit verandere omdat ik geen avatars kan uploaden.
en heb al contact opgenomen met mijn host en die zegt dat ik het in phpbb moet veranderen :S
maar isgoed als jullie het niet weten zal ik jou antwoord Elbert, wel naar mijn host sturen
ik wil dit verandere omdat ik geen avatars kan uploaden.
en heb al contact opgenomen met mijn host en die zegt dat ik het in phpbb moet veranderen :S
maar isgoed als jullie het niet weten zal ik jou antwoord Elbert, wel naar mijn host sturen
Ik begrijp je prima, en ik weet waar ik het over heb.
Ik vraag me af waarom je host dat zegt, phpBB gebruikt de standaard PHP upload functie. Alles wat vanuit een formulierveld (type="file") wordt verstuurd komt automatisch in de tijdelijke map voor phpBB er iets mee doet. Je mag je host een link naar dit onderwerp geven, misschien hebben zij je niet goed begrepen.
Maar kun je nog even toelichten wat hier de noodzaak van is? Pure interesse van mijn kant.

Ik vraag me af waarom je host dat zegt, phpBB gebruikt de standaard PHP upload functie. Alles wat vanuit een formulierveld (type="file") wordt verstuurd komt automatisch in de tijdelijke map voor phpBB er iets mee doet. Je mag je host een link naar dit onderwerp geven, misschien hebben zij je niet goed begrepen.
Maar kun je nog even toelichten wat hier de noodzaak van is? Pure interesse van mijn kant.

ok bedankt voor je info.
de noodzaak is :
DAT MEMBERS AVATARS WILLEN UPLOADEN, EN DAT NIET GAAT BIJ MIJ.
snappie?
de noodzaak is :
DAT MEMBERS AVATARS WILLEN UPLOADEN, EN DAT NIET GAAT BIJ MIJ.
snappie?
Zeg dan welke fout er komt te staan, zo komt ge al een heel stuk verder.
Gebruik de Zoekfunctie of bekijk even de WIKI
Dat een bestand niet geüploaded kan worden hoeft helemaal geen phpBB fout te zijn, maar kan dus ook aan de serverconfiguratie liggen. phpBB maakt nergens de keuze om het bestand naar /tmp of /tmpwww te uploaden, dat doet PHP. Kun je met een ander script bijvoorbeeld wel iets uploaden? En kun je zoals Skullie aangeeft laten zien wat de eventuele foutmelding precies is?
Dit is de error
Temporary folder could not be found. Please check your PHP installation.
Als dit een standaard ding zou zijn van PHP
dan zou hij het gewoon moeten werken
heb je voor mij een upload script?
dan kan ik dat uittesten
Temporary folder could not be found. Please check your PHP installation.
Als dit een standaard ding zou zijn van PHP
dan zou hij het gewoon moeten werken

heb je voor mij een upload script?
dan kan ik dat uittesten
"Please check your PHP installation".
Dit is toch wel heel duidelijk.
Waarschijnlijk staat zoals ik in mijn eerste bericht al aangaf in php.ini een verkeerde mapnaam opgegeven. Als je host beweert dat dit aan phpBB ligt zou ik een andere zoeken. 
Dit is toch wel heel duidelijk.

hmmz ok ik heb ze een mailtje gestuurd 
bedankt

bedankt

Bedoel je dat we elkaar begrijpen?
Graag gedaan, laat maar weten hoe het afloopt.

haha ja sorry maar ik probeer dit al zolang hier duidelijk te maken, en bij hun.