Tour de Fratsen
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
Tour de Fratsen
Wat is er nu nog van over van die eens zo mooie fietstocht? Wie nu de nieuwsberichten bekijkt, zal merken dat de uitslagen, de reacties van de renners en alle informatie die normaal op de voorpagina's staat, nu ergens in een hoekje staat. Wat is er tegenwoordig belangrijker? De dopingcontroles, of degene die de gele trui om zijn schouders mag dragen?
In een omgeving vol enthousiaste Tour-kijkers, word het me steeds duidelijker. Ik was voorheen niet echt iemand die elke kilometer van een etappe moest zien, maar ik vond het wel leuk om het bij te houden. Nadat er al enkele renners uit de Tour gegooid zijn, doordat ze met hun stomme kop niet van de middeltjes af konden blijven die op de 'verboden lijst' staan, komt er woensdagavond een bericht in de media wat de hele sportwereld op zijn kop zet, maar wat er toch al wel 'een tijdje aan zat te komen'. Aldus de media.
Zoals de meesten van jullie waarschijnlijk wel hebben meegekregen, had de Rabobank-ploeg (de Nederlandse trots in de Tour) na zoveel jaren eindelijk weer een renner in de gelederen met de felbegeerde gele trui om zijn schouders. Michael Rasmussen, een Deense wielrenner. Een klimmer zelfs. Geweldig voor de Rabobank-ploeg zou je zeggen. Helaas bewijst de Rabobank-ploeg het tegendeel, door de Deen uit de ploeg te gooien. En waarom? Omdat een of andere halve zool (Davide Cassani, een Italiaanse oud-wielrenner) het nodig vind om duidelijk te maken dat hij Rasmussen in Italië heeft zien fietsen, terwijl de Deen aan had gegeven in Mexico te zijn. Nu is het natuurlijk niet echt netjes om ergens anders te zijn dan je opgegeven hebt, maar het is ook strafbaar, omdat je op die manier dopingcontroles buiten grote wielerrondes kunt ontlopen.
Wat gaat er in het hoofd van die Cassani om? Vind hij het nu helemaal geweldig om Rasmussen voor de rest van zijn leven te tekenen? Als je kijkt naar hoe iedereen in de directe omgeving van Ramussen reageerd, onder andere zijn familie waar hij is geweest in Mexico, dan zul je merken dat niemand weet waar de Deen nu eigenlijk was in die bewuste periode, behalve hij zelf.
Dan de volgende hoofdrolspeler; Theo de Rooij, de grote baas van de Rabobank-ploeg. Deze man heeft het dus uiteindelijk 'echt gedaan' en heeft Michael Rasmussen uit de ploeg gezet. Waarom? Juist, omdat Davide Cassani tegen hem heeft verteld, dat hij Rasmussen op een andere plek heeft gezien, dan waar hij volgens de papieren zou zijn... Heeft die Cassani nou zoveel macht? Of is de Rooij nu zo zwak, om meteen door de knieën te gaan onder alle druk van de media die er bovenop Rasmussen (en dus de Rabobank-ploeg) dook? En is het woord van Rasmussen dus minder waard dan van Cassani? Ik begrijp het allemaal niet meer...
Denk er eens over na, je leest nu deze tekst waarvan je dacht dat hij over de Tour de France zou gaan. Waar gaat hij nu eigenlijk over? Wat is er over van de eens zo mooie fietsronde? Niets. Nouja, hooguit een media-circus. Stop maar met de Tour dit jaar en probeer het volgend jaar nog eens. Misschien zonder media er om heen, dan gaat het misschien weer waarom het allemaal begonnen is. Wielrennen.
Misschien zien sommigen dit topic als onzin, blijf dan weg. Het is misschien voor mij een manier om wat woede en ongeloof van me af te typen, maar ook een manier om mensen aan het denken te zetten.
In een omgeving vol enthousiaste Tour-kijkers, word het me steeds duidelijker. Ik was voorheen niet echt iemand die elke kilometer van een etappe moest zien, maar ik vond het wel leuk om het bij te houden. Nadat er al enkele renners uit de Tour gegooid zijn, doordat ze met hun stomme kop niet van de middeltjes af konden blijven die op de 'verboden lijst' staan, komt er woensdagavond een bericht in de media wat de hele sportwereld op zijn kop zet, maar wat er toch al wel 'een tijdje aan zat te komen'. Aldus de media.
Zoals de meesten van jullie waarschijnlijk wel hebben meegekregen, had de Rabobank-ploeg (de Nederlandse trots in de Tour) na zoveel jaren eindelijk weer een renner in de gelederen met de felbegeerde gele trui om zijn schouders. Michael Rasmussen, een Deense wielrenner. Een klimmer zelfs. Geweldig voor de Rabobank-ploeg zou je zeggen. Helaas bewijst de Rabobank-ploeg het tegendeel, door de Deen uit de ploeg te gooien. En waarom? Omdat een of andere halve zool (Davide Cassani, een Italiaanse oud-wielrenner) het nodig vind om duidelijk te maken dat hij Rasmussen in Italië heeft zien fietsen, terwijl de Deen aan had gegeven in Mexico te zijn. Nu is het natuurlijk niet echt netjes om ergens anders te zijn dan je opgegeven hebt, maar het is ook strafbaar, omdat je op die manier dopingcontroles buiten grote wielerrondes kunt ontlopen.
Wat gaat er in het hoofd van die Cassani om? Vind hij het nu helemaal geweldig om Rasmussen voor de rest van zijn leven te tekenen? Als je kijkt naar hoe iedereen in de directe omgeving van Ramussen reageerd, onder andere zijn familie waar hij is geweest in Mexico, dan zul je merken dat niemand weet waar de Deen nu eigenlijk was in die bewuste periode, behalve hij zelf.
Dan de volgende hoofdrolspeler; Theo de Rooij, de grote baas van de Rabobank-ploeg. Deze man heeft het dus uiteindelijk 'echt gedaan' en heeft Michael Rasmussen uit de ploeg gezet. Waarom? Juist, omdat Davide Cassani tegen hem heeft verteld, dat hij Rasmussen op een andere plek heeft gezien, dan waar hij volgens de papieren zou zijn... Heeft die Cassani nou zoveel macht? Of is de Rooij nu zo zwak, om meteen door de knieën te gaan onder alle druk van de media die er bovenop Rasmussen (en dus de Rabobank-ploeg) dook? En is het woord van Rasmussen dus minder waard dan van Cassani? Ik begrijp het allemaal niet meer...
Denk er eens over na, je leest nu deze tekst waarvan je dacht dat hij over de Tour de France zou gaan. Waar gaat hij nu eigenlijk over? Wat is er over van de eens zo mooie fietsronde? Niets. Nouja, hooguit een media-circus. Stop maar met de Tour dit jaar en probeer het volgend jaar nog eens. Misschien zonder media er om heen, dan gaat het misschien weer waarom het allemaal begonnen is. Wielrennen.
Misschien zien sommigen dit topic als onzin, blijf dan weg. Het is misschien voor mij een manier om wat woede en ongeloof van me af te typen, maar ook een manier om mensen aan het denken te zetten.
-
- Contacteer:
Re: Tour de Fratsen
Ik heb zo geeneens zin meer om die hele Tour te kijken, ik keek het juist omdat Rasmussen zo goed bezig was.
maar aan de andere kant denk ik ook van; wees dan gewoon eerlijk jonge en vertel waar je zit en ga er niet om lopen liegen, zeker niet als je van te voren weet dat je uit de tour kunt worden gezet en dat je al 2 keer eerder hebt gelogen, dat is bij mij een stuk ongeloof wat ik niet snap bij hem
maar aan de andere kant denk ik ook van; wees dan gewoon eerlijk jonge en vertel waar je zit en ga er niet om lopen liegen, zeker niet als je van te voren weet dat je uit de tour kunt worden gezet en dat je al 2 keer eerder hebt gelogen, dat is bij mij een stuk ongeloof wat ik niet snap bij hem

• JochemOnline.nl •
Inderdaad, daarom was het veel leuker!RedH' schreef:Ik heb zo geeneens zin meer om die hele Tour te kijken, ik keek het juist omdat Rasmussen zo goed bezig was.

Hij zegt niet dat hij heeft gelogen, het is het woord van die Italiaan tegen dat van Rasmussen zelf (en zijn familie in Mexico).maar aan de andere kant denk ik ook van; wees dan gewoon eerlijk jonge en vertel waar je zit en ga er niet om lopen liegen, zeker niet als je van te voren weet dat je uit de tour kunt worden gezet
Dit werkt inderdaad in zijn nadeel en is waarschijnlijk ook de reden waarom de Rooij hem niet op zijn 'woord' kan vertrouwen en hem meteen uit de ploeg dondert...en dat je al 2 keer eerder hebt gelogen, dat is bij mij een stuk ongeloof wat ik niet snap bij hem
-
- Contacteer:
Ja, maar als die Ex-wielrenner, die Italiaan, 100% zeker weet en zelfs nog met hem heeft gepraat, wat ik op de Avondetappe op TV zag, waarom blijft Rasmussen dan tóch ontkennen.
als ik die Italieen was zou ik toch wel weten hoe Rasmussen eruit ziet en 100% zeker weten van JA Dat is hem, of NEE, dat is hem niet..
als ik die Italieen was zou ik toch wel weten hoe Rasmussen eruit ziet en 100% zeker weten van JA Dat is hem, of NEE, dat is hem niet..
• JochemOnline.nl •
Maar dan nog. Het is het woord van die Italiaan, tegen dat van Rasmussen. Moet je op basis van een bewering van één persoon, de nummer één wielrenner van de Tour de France op dat moment uit je ploeg gooien?RedH' schreef:Ja, maar als die Ex-wielrenner, die Italiaan, 100% zeker weet en zelfs nog met hem heeft gepraat, wat ik op de Avondetappe op TV zag, waarom blijft Rasmussen dan tóch ontkennen.

-
- Contacteer:
Nee tuurlijk niet, ben ik het ook absoluut niet mee eens, en ook een hele slechte actie, ook erg sneu voor Boogerd, die zijn laatste tour reedt en het word zo op deze manier verpest voor hem, Rasmussen is fout geweest, dat is duidelijk, maar als Rasmussen zegt dat hij gewoon in Mexico was, en de Italiaan zegt dat hij daar niet was maar ergens anders.. laten ze het dan uit zoeken, waarschijnlijk 'vertrouwden' ze rasmussen gewoon niet meer aangezien hij al 2 keer heeft gelogen over zijn verblijf plaatsen en dat heeft nu in zijn tegen deel gewerkt!
• JochemOnline.nl •
En dat word alleen nog maar versterkt als je bekijkt dat Boogerd deze hele Tour al zo'n beetje in dienst gereden heeft voor Rasmussen...RedH' schreef:Nee tuurlijk niet, ben ik het ook absoluut niet mee eens, en ook een hele slechte actie, ook erg sneu voor Boogerd, die zijn laatste tour reedt en het word zo op deze manier verpest voor hem,

Klopt, maarja donder hem dan ná de Tour er uit en doe dat niet als hij voor jouw ploeg de Tour-zege binnen gaat halen met daarbij horende geldbedragen en natuurlijk de nodige publiciteit!Rasmussen is fout geweest, dat is duidelijk, maar als Rasmussen zegt dat hij gewoon in Mexico was, en de Italiaan zegt dat hij daar niet was maar ergens anders.. laten ze het dan uit zoeken, waarschijnlijk 'vertrouwden' ze rasmussen gewoon niet meer aangezien hij al 2 keer heeft gelogen over zijn verblijf plaatsen en dat heeft nu in zijn tegen deel gewerkt!
Ik denk dat het druk van hogerhand is geweest, nu ik er langer over nadenk. Volgens mij kunnen de sponsoren van de Rabobank-ploeg het niet zo waarderen dat hun ploeg telkens in één adem genoemd word met doping, liegen en andere malafide praktijken. Het zou alles in één keer verklaren...

-
- Contacteer:
Dat is waar, en over wat je zei dat ze Rasmussen dan ná de Tour er uit gooien, zou ook kunnen, maar laten ze dan eerst eens met z'n alleen rondom de tafel gaan zitten, gesprekken houden met die Italiaan en Rasmussen e.d. zodat de échte waarheid achterhaalt word en of het klopt wat de italiaan of Rasmussen beweerd 

• JochemOnline.nl •
Dat lijkt mij ook het meest logische, binnen een maand is heel de Tour de France weer vergeten, daarom zet ik eigenlijk wel mijn vraagtekens bij Theo de Rooij, hoe persoonlijk hij de kwestie opnam. Als Eric Breukink (de ploegleider notabene) van niks wist. Dan heb ik heel erge vraagtekens erbij zet.Zero Override schreef:Klopt, maarja donder hem dan ná de Tour er uit en doe dat niet als hij voor jouw ploeg de Tour-zege binnen gaat halen met daarbij horende geldbedragen en natuurlijk de nodige publiciteit!
Ik vind het puur een mediakwestie, de 1 roept wat en de rest maakt het alleen maar erger.
Om hem uit de tour te gooien slaat nergens op, zoek eerst naar alle feiten voordat je een beslissing neemt.
Het is ook mogelijk na afloop van de tour hem alsnog de trui af te nemen als alle feiten bekend zijn.
Om hem uit de tour te gooien slaat nergens op, zoek eerst naar alle feiten voordat je een beslissing neemt.
Het is ook mogelijk na afloop van de tour hem alsnog de trui af te nemen als alle feiten bekend zijn.
Inderdaad, ik hoorde vandaag ook weer in een interview met Breukink zelf, dat hij er niks van af wist en dat hij het 's avonds laat (nadat Rasmussen er al uit gezet was) pas hoorde! Zoiets kan toch niet in een 'grootse' ploeg als de Rabobank, die notabene de gele trui in handen had!Stef schreef:Dat lijkt mij ook het meest logische, binnen een maand is heel de Tour de France weer vergeten, daarom zet ik eigenlijk wel mijn vraagtekens bij Theo de Rooij, hoe persoonlijk hij de kwestie opnam. Als Eric Breukink (de ploegleider notabene) van niks wist. Dan heb ik heel erge vraagtekens erbij zet.
Klopt helemaal...satshow schreef:Ik vind het puur een mediakwestie, de 1 roept wat en de rest maakt het alleen maar erger.

Helaas kan dat niet, want hij is door zijn ploeg (of door Theo de Rooij, net hoe je het wilt zienHet is ook mogelijk na afloop van de tour hem alsnog de trui af te nemen als alle feiten bekend zijn.

Wel ik denk van wel als er tenminste strafbare feiten naar voor komen.
Maar dan moet het wel richting doping gaan en daar ziet het niet naar uit lijkt me.
Maar dan moet het wel richting doping gaan en daar ziet het niet naar uit lijkt me.
Dat is in dit geval richting zijn ploeg geweest. Hij heeft (als alles waar is) zaken verzwegen of anders verteld dan ze werkelijk zijn, tegen zijn ploeg en niet tegen de Tour de France zelf! Zijn gele trui zouden ze hem niet meer af kunnen pakken, ook al word hij daarna uit de Rabobank-ploeg gezet!satshow schreef:Wel ik denk van wel als er tenminste strafbare feiten naar voor komen.

Het schold niet veel of discovery had 2 renners op de eerste 2 plaatsen staan nu plaats 1 en 3.
Die doen het ook niet verkeerd deze tour.
Die weten wel wat de tour winnen is door Armstrong.
1 jaar er tussen uit en nu weer prijs.
Die doen het ook niet verkeerd deze tour.
Die weten wel wat de tour winnen is door Armstrong.
1 jaar er tussen uit en nu weer prijs.
Wat opvalt is dat er een stuk of 6 Spanjaarden in de top 10 staat.
Wie hier nog denkt dat alleen een paar rare ventjes in de Tour doping gebruikt heeft het mis, in 1 etappe verbranden ze 7000 calorieën dat kun je niet in 1 dag bij eten, laat staan 21 dagen lang. Dus het is niet de kunst van het niet gebruiken van doping, maar de kunst van het verbergen.
En als je bekijkt hoeveel man er de 1ste keren de Tour de France uitreed (en in hoeveel tijd) tov nu... Dan weet je het ook al hé.BetaDevil schreef:Wie hier nog denkt dat alleen een paar rare ventjes in de Tour doping gebruikt heeft het mis, in 1 etappe verbranden ze 7000 calorieën dat kun je niet in 1 dag bij eten, laat staan 21 dagen lang. Dus het is niet de kunst van het niet gebruiken van doping, maar de kunst van het verbergen.
Vroeger was het al een overwinning om hem uit te rijden.