Website promotion.....

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen

Hoeveel gebruikers heb jij op je forum?

< 15
3
19%
< 50
5
31%
< 150
2
13%
> 150 (Dan dus reageren en vertel ons hoe het moet!)
6
38%

Totaal aantal stemmen: 16

ewoud

Website promotion.....

Bericht door ewoud » 17 okt 2003, 19:43

Goed, nu heb ik mijn phpbb eindelijk voor elkaar... En dan geen gebruikers :cry:

Zit je dan, als n00b zijnde, trots als het maar kan, met een site met wel drie gebruikers.
Jijzelf, je vriendin en je moeder (want die deelt het account met je pa.... :oops: :cry: )...

We snappen het. Mijn vraag:

Hoe promote je een website, het gaat er natuurlijk niet alleen om om veel hits te krijgen, maar de juiste mensen op jouw site!

Iemand ervaring? Tips, programma's etc.

michaa113
Contacteer:

Bericht door michaa113 » 17 okt 2003, 19:46

Ik zit zelf met het zelfde probleem:
Alleen maar vrienden op het forum.
Nou weet ik wel, als je je site aanmeld bij zoekmachines enzo kan het snel gaan met bezoekers.
Tijd weg geweest!
Maar ik BEN terug!

LadyBug
Contacteer:

Bericht door LadyBug » 17 okt 2003, 19:46

Zet je site in de Show-Off :P

ewoud

Bericht door ewoud » 17 okt 2003, 19:48

Ja, dan wordt ie flink afgezeken aangezien er niets maar dan ook helemaal niet aan is gemod! Ik heb dan welliswaar een onwijs vet logo 8) , maar dat doet ze niets daar!

Of je site nou wel of niet een bijdrage aan het gehele internet idee geeft telt hier volgens mij niet echt!

Wel raar natuurlijk, want juist daardoor zijn wij allen blij, een groep mensen die op het net, dmv een een forum, samen wat moois in elkaar zetten....
Nee, ik zoek dus echt informatie t.a.v. het promoten van je website bij zoekmachines. Hoe moet het, waar moet je wezen, waar op te letten, en wat moet je absoluut laten!
Laatst gewijzigd door ewoud op 17 okt 2003, 20:33, 2 keer totaal gewijzigd.

MeDieViL
Contacteer:

Bericht door MeDieViL » 17 okt 2003, 19:52

in show off zeggen ze ook dat het ni goed is zonder mods, maar het lukt me niet ze te installeren :lol:

trouwens heb toch al bena 100 members in een week ofzo, dus dat gaat wel vlug
gewoon goed promoten :P

ewoud

Bericht door ewoud » 17 okt 2003, 19:53

En hoe promoot je je website? In n00b-taal...

Hoe meld ik mijn site aan bij een zoekmachine.

Een advertentie in de Volkskrant is te overwegen, maar dat bedoel ik niet natuurlijk..... :wink:
Laatst gewijzigd door ewoud op 17 okt 2003, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.

michaa113
Contacteer:

Bericht door michaa113 » 17 okt 2003, 19:56

msn, chatboxen, zoekmachines zoals google, altavista, zoek naar linkpartners
Tijd weg geweest!
Maar ik BEN terug!

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 17 okt 2003, 20:26

ewoud schreef:Of je site nou wel of niet een bijdrage aan het gehele internet idee geeft telt hier volgens mij niet echt!
Ohnee?? :o Dacht dus juist van wel, forums zijn er zat, fijne leden niet. Het is dus de kunst om die mensen te overtuigen van de kracht van jou forum, en dat gebeurt niet zomaar. Bedenk een origineel onderwerp, zorg voor een aantrekkelijk forum en leid het forum op een goede manier. De snelheid en het adres van je forum tellen ook mee, net als zaken als reclame en beschikbare leden & topics.

Kortom: het is niet voor iedereen weggelegd en je zult er echt tijd in moeten stoppen. Nu wil ik niet zeggen dat ik alles perfect doe, maar ik heb inmiddels wel 632 geregistreerde leden (dagelijks gemiddeld 2.47 nieuwe) met samen 229.369 posts, dus ik ben iig op de goede weg. :wink:

ewoud

Bericht door ewoud » 17 okt 2003, 20:32

Goed, met hier bedoel ik in SHOW OFF, niet hier op het forum in z'n algemeen.

Maar hoe moet het nou?

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 17 okt 2003, 20:36

Ik begrijp je ff niet. Je kan nog zo'n geweldige marketing campagne runnen, als je forum zuigt zal niemand zich aanmelden en terugkomen. :roll:

headout
Contacteer:

Bericht door headout » 17 okt 2003, 21:05

mosymuis schreef:Bedenk een origineel onderwerp, zorg voor een aantrekkelijk forum en leid het forum op een goede manier. De snelheid en het adres van je forum tellen ook mee, net als zaken als reclame en beschikbare leden & topics.
Yep, geheel mee eens. Het onderwerp is wat mij betreft het belangrijkste. "Just a plain" forumpje, omdat het wel leuk is :roll: , gaat niet werken. Je ziet niet voor niets dat vele forums heel leuk gemod zijn, maar dat er gewoonweg geen leuk onderwerp is. De standaard onderwerpen kent iedereen wel, en er zijn zat andere goede fora voor die standaard onderwerpen.

Ik heb gestemd: ik heb 194 leden, waarvan dagelijks zo'n 30-40 members online zijn. Zie signature.

//edit: nu 195!
http://phpbb3.nl Jouw gratis forumprovider!

MeDieViL
Contacteer:

Bericht door MeDieViL » 17 okt 2003, 22:19

ewoud schreef:En hoe promoot je je website? In n00b-taal...

Hoe meld ik mijn site aan bij een zoekmachine.

Een advertentie in de Volkskrant is te overwegen, maar dat bedoel ik niet natuurlijk..... :wink:
gewoon veel reclame maken op andere forums enzo, mn forum is trouwens int engels dus dat zorgt ook wel voor meer leden... :P

hotrid
Contacteer:

Bericht door hotrid » 18 okt 2003, 22:31

Me site (hotrid.nl) is op alle zoekmachines aangemeld, bijna overal gespammed over het forum maar het helpt niets, iemand andere ideeën ?

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 18 okt 2003, 22:35

Je forum is totaal niet vernieuwend, probeer iets te bedenken wat er nog niet is. :roll:

hotrid
Contacteer:

Bericht door hotrid » 18 okt 2003, 22:36

mosymuis schreef:Je forum is totaal niet vernieuwend, probeer iets te bedenken wat er nog niet is. :roll:
suggesties?

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 18 okt 2003, 22:57

Nee sorry, hier met je het zelf doen. Iedereen kan een forum starten, het gaat erom dat je wat nieuws brengt. Als je dat niet lukt geeft dat niets, maar dan is het wellicht geen succes geweest om een forum te starten. :?

hotrid
Contacteer:

Bericht door hotrid » 18 okt 2003, 23:00

mosymuis schreef:Nee sorry, hier met je het zelf doen. Iedereen kan een forum starten, het gaat erom dat je wat nieuws brengt. Als je dat niet lukt geeft dat niets, maar dan is het wellicht geen succes geweest om een forum te starten. :?
Heb je helemaal gelijk in!
Ik denk dat ik eerst de site mooier/beter ga maken, daarna pas ik het forum wat aan & dan weer promoten :oops: & als dat niet helpt dan kijk ik wel ff verder :?

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 18 okt 2003, 23:30

hotrid schreef:Ik denk dat ik eerst de site mooier/beter ga maken, daarna pas ik het forum wat aan & dan weer promoten :oops:
Dat is in ieder geval de goede volgorde, volgens mij begin je het al te leren. :wink:

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 19 okt 2003, 11:19

Waarom doen jullie het niet samen..
Bij je Crew staat bij bijna iedereen als hobby ''programeren'' ..
[+] Isento at DeviantArt

ewoud

Bericht door ewoud » 20 okt 2003, 13:09

hotrid schreef:Me site (hotrid.nl) is op alle zoekmachines aangemeld, bijna overal gespammed over het forum maar het helpt niets, iemand andere ideeën ?
Ik heb misschien een leuk idee.... Voer je het uit dan wordt ik zeker lid! Een forum over hoe je je site bij een zoekmachine aanmeld..... :wink: Ik ben er nog steeds niet uit hoe dit moet.

Verder wel een aardig idee denk ik, het idee komt van http://www.cashboard.nl
Daar hebben ze een aantal toppic's waar je je links naar je site neer kan zetten, anderen klikken hierop in ruil voor kliks op hun site, hierdoor kom je hoger in de zoekmachine terecht... ? ... het heet *** SEARCH EXCHANGE ***

Plaats reactie