nieuwe beheerder kan niet beheren

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
mrpddnos

nieuwe beheerder kan niet beheren

Bericht door mrpddnos » 13 jul 2007, 15:39

Ik sta voor een raadsel. Er zal vast wel een simpele manier zijn om dit probleem op te lossen maar des al niet te min sta ik voor een raadsel ;-)

Ik heb gisteren een nieuw forum gestart (met phpbb3). Een goede vriend van mij heb ik gevraagt medeeigenaar te worden. Hij stemde toe en toen heb ik in het ACP zijn profiel op Eigenaar gezet. Ik dacht dat hij dan ook direct alle beheerderspersimmisies hebben zou. Volgens zijn persoonlijke permissies heeft hij die ok. Alleen op het forum zelf kan hij neits. Alleen dat wat normale geregistreerde gebruikers ook kunnen! Hij kan dus geen posts van anderen aanpassen of iets dergelijks. Maar hij heeft wel toegang tot het beheerderspaneel. Maar niet tot het moderatiepaneel.

Om dit op te lossen heb ik zijn rang op beheerder gezet en verder nog al het andere dat ik bedenken kan om hem toch de permissies te kunnen laten gebruiken. Maar niets hielp. Hij kan nog altijd niets.... Maar hij heeft wel de permissies ervoor.

Heeft iemand enig idee WTF hier fout gaat? En het belangrijkste... wat ik doen kan om het goed te krijgen?

groetjes,
bernhard

Stef

Re: nieuwe beheerder kan niet beheren

Bericht door Stef » 13 jul 2007, 16:08

Staat hij ook in de beheerdersgroep?

mrpddnos

Bericht door mrpddnos » 13 jul 2007, 16:15

Stef schreef:Staat hij ook in de beheerdersgroep?
Jah. Ik heb daarnaast de beheerdersgroep zijn standaard groep gemaakt, ook geen effect. Ik heb het geprobeert door hem alleen lid te maken van de beheerdersgroep en hem dus uit de geregistreerde gebruikers groep te verwijderen, wederom geen effect...

EDIT: Als ik en schone instalatie zou doen, zou dat misschien het probleem op kunnen lossen?

hansmiv

Bericht door hansmiv » 14 jul 2007, 06:54

Ik heb op mijn forum een Admin-account en een account onder mijn eigen gebruikersnaam. Deze laatste is dus geen Admin.
Mocht het zo zijn dat ik meerdere mensen beheerder wil laten zijn dan geef ik hun het wachtwoord van Admin. Zelf log ik normaal gesproken in als mezelf en niet als Admin. Ik vind dat principieel onjuist.

mrpddnos

Bericht door mrpddnos » 14 jul 2007, 13:05

Ik heb handmatig in de MySQL database even een waarde aangepast en nu werkt het wel weer. Iets met dls of dsl ofzow. Heeft iemand enig idee wat dit is en hoe ik er voor zorgen kan dat dit de volgende keer goed gaat?

hansmiv

Bericht door hansmiv » 14 jul 2007, 13:14

mrpddnos schreef:Heeft iemand enig idee wat dit is ...
Als je niet weet wat dit is, hoe kom je dan op het idee om deze waarde aan te passen ?

Ik geloof niet dat dat mijn manier van aanpak zou zijn.

mrpddnos

Bericht door mrpddnos » 14 jul 2007, 13:30

hansmiv schreef:
mrpddnos schreef:Heeft iemand enig idee wat dit is ...
Als je niet weet wat dit is, hoe kom je dan op het idee om deze waarde aan te passen ?

Ik geloof niet dat dat mijn manier van aanpak zou zijn.
pure gok;) en ik had de waarden van mijn eigen account ernaast. De waarden die verschilden heb ik even aangepast naar de waarden die bij mijn account waren. En toen werkte het. Wel eerst een backup natuurlijk ;-) Mocht t mis gaan kan ik het terug zetten

EDIT: De gebruiker toevoegen aan de groep "globale moderators" wil ook wel eens werken! (Ik was net ipv onder de gebruikersnaam van de nieuwe beheerder, een goede vriend van mij, onder mijn eigen naam ingelogd. dan is t logisch dat het werkt, lol)

Gesloten