Pushmessage mod
Forumregels
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!

Pushmessage mod
Ik vroeg me af of er een mod is waarmee moderators en admins pushmessage kunnen versturen naar users. Een pushmessage is een prive bericht dat een user moet lezen om verder te kunnen op de site of forum. Hij moet dus echt drukken op gelezen want anders ziet hij de rest van de site niet. Dit is handig om mensen een waarschuwing te geven als ze iets hebben gedaan zodat je zeker bent dat ze het zullen lezen en hierop terug kunt vallen.
Iemand enig idee?
Iemand enig idee?
All About Phones.nl | GSM'S | Telecomnieuws | Ondersteuning | PDA'S |PDA Programma's | Nieuwe Rom's | Thema's | All About Phones.nl
Re: Pushmessage mod
Ik kan er dus vanuit gaan dat niemand dit heeft gemaakt of bedacht en er dus geen mod is?! Jammer, alsnog bedankt.
All About Phones.nl | GSM'S | Telecomnieuws | Ondersteuning | PDA'S |PDA Programma's | Nieuwe Rom's | Thema's | All About Phones.nl
Ik heb er nog niet van gehoord nee, maar je kan via je outbox natuurlijk wel controleren óf je bericht gelezen is.
Het is meer dat je een officiele waarschuwing kunt geven waarvan je zeker bent dat de gebruiker het heeft gelezen omdat hij anders niet op het forum komt. Priveberichten en mails kunnen mensen negeren, maar pushmessages niet omdat ze dan de site niet verder opkomen dan die message. Erg handig dus.
Weet je toevallig wel of er een mod is die notes bij houd van users voor mods en admins. Zo kan je positieve en nagatieve punten opnemen voor later gebruik en verwijzing.
Weet je toevallig wel of er een mod is die notes bij houd van users voor mods en admins. Zo kan je positieve en nagatieve punten opnemen voor later gebruik en verwijzing.

Dat zit standaard in 3.0, kijk maar in het MCP.
-
- Contacteer:
Je kan altijd nog doen:
Stuur een PM naar de gebruiker met daarin de voorwaarden die jij steld. Als hij niet reageerd binnen een paar dagen dan krijgt ie een ban. In die PM moet hij duidelijk schrijven dat hij de voorwaarden accepteerd
Stuur een PM naar de gebruiker met daarin de voorwaarden die jij steld. Als hij niet reageerd binnen een paar dagen dan krijgt ie een ban. In die PM moet hij duidelijk schrijven dat hij de voorwaarden accepteerd
Is inderdaad een optie, maar een niet zo goeie imho. Ik vraag wel even of Salomon een mod kan fixen want zo moeilijk zal hij niet zijn om te maken.nickdhnick schreef:Je kan altijd nog doen:

Ik denk dat het nog niet mee zal vallen hoor, de mogelijkheid om zo'n bericht te verwijderen moet er ook uitgesloopt worden, en er zal verschil gemaakt moeten worden tussen gewone en push berichten (DB bewerking). Er is ook een extra query nodig om te controleren op push berichten wanneer gebruikers het forum bezoeken.
Hmm, jammer dat dit niet in ontwikkeling is. Alvast bedankt voor je reactie!ElbertF schreef:Ik denk dat het nog niet mee zal vallen hoor, de mogelijkheid om zo'n bericht te verwijderen moet er ook uitgesloopt worden, en er zal verschil gemaakt moeten worden tussen gewone en push berichten (DB bewerking). Er is ook een extra query nodig om te controleren op push berichten wanneer gebruikers het forum bezoeken.
Voor phpBB2 bestond er een mod waarmee je bij het vaststellen van een foutief mailadres van een gebruiker (bounces van notificatiemails bv.) kon instellen dat de gebruiker alvorens nog PB's te kunnen lezen of postings te plaatsen op je forum, zijn/haar emailadres diende te verbeteren of aan te passen naar een werkend mailadres.
Alhoewel het doel van deze mod verschillend is, komt het principe van wat je vraagt wel overeen. Misschien is het wel mogelijk om dit in phpBB3 te modden.
Ik denk wel dat een dergelijke mod door vele forumadmins zou gewaardeerd worden.
Nic
Alhoewel het doel van deze mod verschillend is, komt het principe van wat je vraagt wel overeen. Misschien is het wel mogelijk om dit in phpBB3 te modden.

Ik denk wel dat een dergelijke mod door vele forumadmins zou gewaardeerd worden.

Nic