Forum van phpBB XS 2 importeren

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
DaannO
Contacteer:

Forum van phpBB XS 2 importeren

Bericht door DaannO » 07 jul 2007, 22:42

Nou is Salomon een weekje op vakantie dus ik kan het even niet aan hem vragen, maar hoe importeer ik mijn forum van een phpbb XS 2 forum naar een phpbb 3 forum? Na lang overwegen heb ik bijna besloten om te upgraden naar v3 omdat hij veel mogelijkheden bied voor mn mods (modbreak etc) en er zijn leuke portals etc. Maar ik moet wel mn forum mee kunnen nemen. Iemand enig idee?
All About Phones.nl | GSM'S | Telecomnieuws | Ondersteuning | PDA'S |PDA Programma's | Nieuwe Rom's | Thema's | All About Phones.nl

DaannO
Contacteer:

Re: Forum van phpBB XS 2 importeren

Bericht door DaannO » 08 jul 2007, 17:50

Iemand enig idee? Downgraden naar phpbb 2 ofz en dan weer upgraden is ook geen optie?
All About Phones.nl | GSM'S | Telecomnieuws | Ondersteuning | PDA'S |PDA Programma's | Nieuwe Rom's | Thema's | All About Phones.nl

Alexander

Bericht door Alexander » 08 jul 2007, 17:57

http://wiki.phpbb.nl/PhpBB2:Updaten#php ... aar_phpBB3

/\ Daarboven staat alles beschreven.

Als je er toch niet uitkomt zou ik het uit nood wel willen doen ;)
Geen service en support via privé berichtenStuur een bericht

-- Alexander de Jong

DaannO
Contacteer:

Bericht door DaannO » 08 jul 2007, 18:04

Ok, maar dit geld dus ook voor een XS forum?

BetaDevil

Bericht door BetaDevil » 08 jul 2007, 18:06

Dat werkt precies hetzelfde, er zullen wel allerlei gegevens verloren gaan :roll:.

DaannO
Contacteer:

Bericht door DaannO » 08 jul 2007, 18:14

BetaDevil schreef:Dat werkt precies hetzelfde, er zullen wel allerlei gegevens verloren gaan :roll:.
Alle mods zullen verdwijnen, maar dat maakt verder weinig uit omdat in phpBB 3 er al veel zijn ingebouwd en er al veel uit zijn, maar is er ook een download area voor phpbb 3 zoals er wel een mod was voor 2/xs? Dit is voor mij erg belangrijk en intressant.

Verder wil ik mijn forum van domein a naar domein b gooien en daarna de upgrade doen. Hoe gaat dit precies in zijn werking?

Stef

Bericht door Stef » 13 jul 2007, 12:58

Downloads Area is er naar mijn weten nog niet, kijk anders even op phpBB.com bij Modificaties.

Over het verhuizen, dat is een kwestie van database en bestanden overzetten. (Vergeet niet domein en script pad van te voren te veranderen.)

Gesloten