[BETA] Simpel Punten Systeem
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Denk eventueel aan tags (DEV, BETA, RC)!
LEES: Algemene Voorwaarden. Denk eventueel aan tags (DEV, BETA, RC)!

Re: [BETA] Simpel Punten Systeem
Bij de templates moet je gewoon alles wat bij prosilver staat doen bij Brushed Metal, meestal krijg je dan hetzelfde resultaat.
Ik kan bij de versies 0.4.0b & 0.4.0c geen install(.txt) bestand vinden..
Voormalig Support Teamlid
uhm
in posting.php staat bij mij deze code:
die klopt niet egt met wat er in de xml staat.
hoe moet ik deze doen?
in posting.php staat bij mij deze code:
Code: Selecteer alles
message = (!$auth->acl_get('f_noapprove', $data['forum_id']) && !$auth->acl_get('m_approve', $data['forum_id'])) ? (($mode == 'edit') ? 'POST_EDITED_MOD' : 'POST_STORED_MOD') : (($mode == 'edit') ? 'POST_EDITED' : 'POST_STORED');
hierboven moet dit in komen : . $points_message na deze zin : $user->lang['POST_STORED_MOD']
$message = $user->lang[$message] . (($auth->acl_get('f_noapprove', $data['forum_id']) || $auth->acl_get('m_approve', $data['forum_id'])) ? '<br /><br />' . sprintf($user->lang['VIEW_MESSAGE'], '<a href="' . $redirect_url . '">', '</a>') : '');
en hierboven moet dit in komen : $points_message . na deze zin: $user->lang[$message] .
hoe moet ik deze doen?
- Ganondorf
- Contacteer:
@Rohit: Je gebruikt kennelijk RC1, en deze MOD is door een verandering tussen RC2 en RC1 niet meer te gebruiken op RC1. Ik raad aan dat je zo snel mogelijk upgrade naar de nieuwste versie.
Gebruik het simple_points_system0.4.0c(.xml) bestand. Het phpBB MOD Team heeft het gebruik van .xml voorop gesteld en het gebruik van .txt is optioneel, en kan weggelaten worden door de auteur.10th_user schreef:Ik kan bij de versies 0.4.0b & 0.4.0c geen install(.txt) bestand vinden..
@ ganondorf
ik gebruik Rc2
kheb geen idee hoe die code dan zo vaag is :S
ik gebruik Rc2

- Ganondorf
- Contacteer:
De code van jou komt overeen met de code van RC1. Vergelijk een vanilla posting.php van RC1 maar eens met een vanilla posting.php van RC2. Ik heb een gedeelte van de code even naast elkaar gezet zodat je het kan vergelijken.rohit schreef:@ ganondorf
ik gebruik Rc2
De posting.php van RC1:
$redirect_url = submit_post($mode, $post_data['post_subject'], $post_data['username'], $post_data['topic_type'], $poll, $data, $update_message);
meta_refresh(3, $redirect_url);
$message = (!$auth->acl_get('f_noapprove', $data['forum_id']) && !$auth->acl_get('m_approve', $data['forum_id'])) ? (($mode == 'edit') ? 'POST_EDITED_MOD' : 'POST_STORED_MOD') : (($mode == 'edit') ? 'POST_EDITED' : 'POST_STORED');
$message = $user->lang[$message] . (($auth->acl_get('f_noapprove', $data['forum_id']) || $auth->acl_get('m_approve', $data['forum_id'])) ? '<br /><br />' . sprintf($user->lang['VIEW_MESSAGE'], '<a href="' . $redirect_url . '">', '</a>') : '');
$message .= '<br /><br />' . sprintf($user->lang['RETURN_FORUM'], '<a href="' . append_sid("{$phpbb_root_path}viewforum.$phpEx", 'f=' . $data['forum_id']) . '">', '</a>');
trigger_error($message);
$redirect_url = submit_post($mode, $post_data['post_subject'], $post_data['username'], $post_data['topic_type'], $poll, $data, $update_message);
$post_need_approval = (!$auth->acl_get('f_noapprove', $data['forum_id']) && !$auth->acl_get('m_approve', $data['forum_id'])) ? true : false;
// If the post need approval we will wait a lot longer.
if ($post_need_approval)
{
meta_refresh(10, $redirect_url);
$message = ($mode == 'edit') ? $user->lang['POST_EDITED_MOD'] : $user->lang['POST_STORED_MOD'];
}
else
{
meta_refresh(3, $redirect_url);
$message = ($mode == 'edit') ? 'POST_EDITED' : 'POST_STORED';
$message = $user->lang[$message] . '<br /><br />' . sprintf($user->lang['VIEW_MESSAGE'], '<a href="' . $redirect_url . '">', '</a>');
}
$message .= '<br /><br />' . sprintf($user->lang['RETURN_FORUM'], '<a href="' . append_sid("{$phpbb_root_path}viewforum.$phpEx", 'f=' . $data['forum_id']) . '">', '</a>');
trigger_error($message);
kan ik dus geen puntensysteem implementere?
-
- Contacteer:
Als je nix hebt veranderd aan je posting.php (behalve de Simpel punten systeem dingen) kan het gemakkelijk
Download de nieuwe versie RC2. Upload en overschrijf de posting.php en voer de veranderingen uit voor het simpel punten systeem.
Als je al eens eerder aanpassingen had gedaan bij je posting.php (voor andere mods), voer die dan ook opnieuw uit
dan zou het moeten werken neem k aan
Download de nieuwe versie RC2. Upload en overschrijf de posting.php en voer de veranderingen uit voor het simpel punten systeem.
Als je al eens eerder aanpassingen had gedaan bij je posting.php (voor andere mods), voer die dan ook opnieuw uit
dan zou het moeten werken neem k aan
- Ganondorf
- Contacteer:
Yep, dat zou moeten werken. Als je problemen krijgt met het proces wat nickdhnick zojuist heeft beschreven, aarzel niet, en vraag gerust om hulp.
ok dan zal ik dat als ik tijd heb doen zal wel volgende week worden.
wat een K*t zooi gare Update dan :S
wat een K*t zooi gare Update dan :S
Ik krijg een foutmelding bij de SQL-invoer in de phpMyAdmin:
En nog één:
En nu?SQL-query:
INSERT INTO phpbb3_config( config_name, config_value )
VALUES (
'points_enable', '1'
);
MySQL retourneerde:
#1062 - Duplicate entry 'points_enable' for key
En nog één:
Ik heb in mijn simple_points_gedoe-map géénCopy: root/language/en/mods/donate.php
To: language/en/mods/donate.php
root/language/en/mods/donate.php
, alleen een /en/mods/points.php
- Ganondorf
- Contacteer:
Dat betekent dat dat SQL veld al bestaat. Sla die querie over en ga door met de volgende, totdat je geen foutmelding meer krijgt. Ik raad eigenlijk aan om gewoon het db_update.php bestand te gebruiken.10th_user schreef:Ik krijg een foutmelding bij de SQL-invoer in de phpMyAdmin:
En nu?SQL-query:
VALUES (
'points_enable', '1'
);
MySQL retourneerde:
Upload points.php. Als je de Nederlandse bestanden ook wilt, zal je die even moeten hernoemen naar points.php. Bugs in de installatie.10th_user schreef: En nog één:Ik heb in mijn simple_points_gedoe-map géénCopy: root/language/en/mods/donate.php
To: language/en/mods/donate.phproot/language/en/mods/donate.php
, alleen een/en/mods/points.php

Dat snap ik niet echt, ik ben voor de eerste keer in de phpMyAdminGanondorf schreef:Dat betekent dat dat SQL veld al bestaat. Sla die querie over en ga door met de volgende, totdat je geen foutmelding meer krijgt. Ik raad eigenlijk aan om gewoon het db_update.php bestand te gebruiken.10th_user schreef:Ik krijg een foutmelding bij de SQL-invoer in de phpMyAdmin:
En nu?SQL-query:
VALUES (
'points_enable', '1'
);
MySQL retourneerde:

Kan je het eventjes in noob-taal uitleggen?

dat je db_update.php moet runnen 

Waar kan ik db_update.php vinden en wat is "runnen"? 

- Ganondorf
- Contacteer:
Dit zijn de SQL queries.
Als de eerste regel een "#1062 - Duplicate entry 'points_enable' for key" foutmelding krijgt, dan bestaat de database rij al in de database. Dan kan je de desbetreffende regel uit het geheel verwijderen en het opnieuw proberen. Jouw foutmelding zegt dat 'points_enable' al in de config tabel staat. In de bovenstaande SQL code kan je dus deze regel weglaten:
De db_update.php staat in de /contrib map. Upload het naar je root phpBB map, en open het in je browser.
INSERT INTO phpbb_config (config_name, config_value) VALUES ('points_enable', '1');
INSERT INTO phpbb_config (config_name, config_value) VALUES ('points_name', 'Points');
INSERT INTO phpbb_config (config_name, config_value) VALUES ('points_topic', '20');
INSERT INTO phpbb_config (config_name, config_value) VALUES ('points_post', '10');
INSERT INTO phpbb_acl_options( auth_option, is_global, is_local ) VALUES ('f_points', 0, 1);
INSERT INTO phpbb_acl_options( auth_option, is_global, is_local ) VALUES ('m_points', 1, 0);
ALTER TABLE `phpbb_users` ADD `user_points` INT( 11 ) NOT NULL DEFAULT '0';
INSERT INTO phpbb_config (config_name, config_value) VALUES ('points_enable', '1');
De db_update.php staat in de /contrib map. Upload het naar je root phpBB map, en open het in je browser.
Okee dat is gelukt, ik kon gewoon de eerste 5 regels weglaten,
nu krijg ik een error bij het posten van een bericht:
nu krijg ik een error bij het posten van een bericht:
Parse error: syntax error, unexpected ';' in /var/www/web29/web/phpBB3/posting.php on line 988
- Ganondorf
- Contacteer:
Kan je posting.php even in de codedump plaatsen zodat we er even naar kunnen kijken?
- Ganondorf
- Contacteer:
Je hebt per ongeluk een stukje verwijderd wat onaangetast moest blijven.
Zoek naar:
Vervang met:
Zoek naar:
$redirect_url = submit_post($mode, $post_data['post_subject'], $post_data['username'], $post_data['topic_type'], $poll, $data,