Eindelijk! Dit had al véél eerder moeten gebeuren!
Waarom? Simpel en het artikel legt het eigenlijk al voor een groot deel uit. Mensen (en met name jongeren tot 20 jaar) hebben vaak niet door hoe groot en omvattend het internet nu eigenlijk is. Loop maar eens een willekeurige profielen site na, grote kans dat je overal email adressen en andere gegevens van mensen te weten komt...
Nu zijn email adressen nog niet een direct probleem, maar wat nu als het telkens verder gaat en er bijvoorbeeld adresgegevens op het internet terecht komen? Hoe vaak hoor je tegenwoordig wel niet in het nieuws, dat er een meisje is ontvoerd/misbruikt nadat ze contact had gelegd via het web? De 'jeugd van tegenwoordig' is veel te naief, ze geloven dat ze veilig zijn achter hun modem.

Het tegendeel is tegenwoordig veel vaker waar...
Het is dus goed, dat er meer opgetreden word tegen de mensen die misbruik maken van de naïviteit van de jeugd. Ook vind ik het geweldig om te horen de mensen achter grote communities ook echt actief er mee bezig zijn, bijvoorbeeld de man van Sugababes.nl. Hiermee geeft hij te kennen dat hij ook ziet dat er iets aan moet veranderen, omdat het zo niet langer kan. Niets dan hulde voor die man!
Als er mensen zijn die zich afvragen waarom ik hier zo mee bezig ben, ik heb een zusje die in de leeftijd komt waarop ze dingen gaat ontdekken op het internet als dit soort profielensites... Ik blijf dus een beetje op de hoogte van wat ze allemaal uitvreet op het internet!