Browsers | Welke en waarom?
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
Re: Browsers | Welke en waarom?
Daar gebruik ik nou smartFTP voor x3
Ik ga voor FF. Ik heb flink wat handige modificaties op mijn FF lopen....dus nee, ik doe hem niet weg. xD
Ik ga voor FF. Ik heb flink wat handige modificaties op mijn FF lopen....dus nee, ik doe hem niet weg. xD
Installeer FireFTP voor FF, werkt een stuk beter dan de ingebouwde functionaliteit van IE.pa.do schreef:Ik doe ook nog een duit in het zakje. Ik gebruik ook het liefst Firefox maar als ik naar "Webftp" van mijn hostprovider ga, moet ik wel IE gebruiken want met FF werkt dat niet goed, heel vreemd. Ik wil met de aktiviteiten op de server geen enkel risico lopen, dus daar gebruik ik altijd IE en dat werkt dan prima!

Ligt het aan mij of lag phpBB.nl er net uit?
Ik zag het in IE, maar ik kwam er later achter dan ie in FF helemaal niks meer deed
Ik zag het in IE, maar ik kwam er later achter dan ie in FF helemaal niks meer deed
Voormalig Support Teamlid
Ik kon hem ook ni bereike!
(Heb IE7)
(Heb IE7)
De boel was down voor een paar uur.. Vraag me niet waarom. 

Die ligt op de doellijn. Waarom?ElbertF schreef:De boel was down voor een paar uur.. Vraag me niet waarom.

Zullen we het weer over browsers hebben hier?

Bedankt voor de tip Elbert, dat ga ik doenElbertF schreef: Installeer FireFTP voor FF, werkt een stuk beter dan de ingebouwde functionaliteit van IE.

Omdat de server down was?ElbertF schreef:De boel was down voor een paar uur.. Vraag me niet waarom.

Ah dat verklaart het. De server was down omdat de server down was!paul schreef:Omdat de server down was?ElbertF schreef:De boel was down voor een paar uur.. Vraag me niet waarom.
Ik gebruik Opera, waarom:
Opera is top, en dat zal bij mij zo blijven.
- Hij voelt veel sneller aan dan firefox, firefox is in mijn ogen maar een logge lompe browser.
- Zeer makkelijk aan te passen naar je eigen wensen
- Ingebouwde IRC client, geen gedoe met plugins downloaden en installeren voor al deze functies.
- Developer console, handige tool te vergelijken met dat ding van FF
- En dit vind ik de belangrijkste, mouse move commmands, door met je muis te bewegen en rechtermuisknop te gebruiken, kun je de hele browser besturen, ideaal. Firefox heeft hier een plugin voor, maar de implementatie van deze feature in de plugin, is kortgezegt diep triest te noemen, alleen al door de keuze van de linkermuisknop in plaats van de rechter te nemen.
Opera is top, en dat zal bij mij zo blijven.
DoubleJ - "Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan."
Ik zag een paar tegenstrijdigheden in je stuk, maar dat maakt verder niet zoveel uit. Ik heb ergens nog een paar console-commands om Firefox sneller te maken...moet ik wel even opzoeken dan.
Is dit niet het middelste muisknopje? Ik snap namelijk niet wat je hiermee bedoeld.DoubleJ schreef:[*]En dit vind ik de belangrijkste, mouse move commmands, door met je muis te bewegen en rechtermuisknop te gebruiken, kun je de hele browser besturen, ideaal.
Firefox is deels gebruiksvriendelijk omdat het zo uitgebreid mogelijk aan te passen valt. Tuurlijk, daar moet je voor gaan downloaden. Maar ik als non-IRC gebruiker vind het niet nodig IRC bij mijn browser te krijgen. Ook het aanpassen naar eigen wens is makkelijk in Firefox. Het is Open-Source, dus je kan altijd aanpassingen maken if you wish. Opera is dat niet, en heb verder moeilijk enige uitbreiding kunnen vinden.DoubleJ schreef:- Zeer makkelijk aan te passen naar je eigen wensen
- Ingebouwde IRC client, geen gedoe met plugins downloaden en installeren voor al deze functies.
Met mouse gestures kun je heel veel, door bijv. met je muisknop ingedrukt een L-vorm te tekenen op je scherm kun de browser een opdracht laten uitvoeren. Ik vindt de vele webdeveloper tools voor FF heel goed, helaas wordt FF er wel een stuk zwaarder door en bij vlagen zelfs een aanslag op je CPU. Een beetje opletten wat je installeerd dus..
ik denk dat je me op dit vlak verkeert begrepen hebt. maar ik vind de interface en het gebruik van firefox langzaam, ik heb het niet over de snelheid waarmee paginas geladen worden, maar over de snelheid waarmee ik door de verschillende paginas heen kan browsen en heen en weer kan springen. Ik vind de UI van opera beter en sneller werken. De layout van firefox, net als die van IE voelt stroef aan/ervaar ik als zeer stroef.Lucas schreef:Ik zag een paar tegenstrijdigheden in je stuk, maar dat maakt verder niet zoveel uit. Ik heb ergens nog een paar console-commands om Firefox sneller te maken...moet ik wel even opzoeken dan.
en hier over IRC en andere toepassing, je merkt niet eens dat het er in zit, totdat je het gebruikt. Er zit een irc client in. maar die wordt pas zichtbaar als je in je adres balk een 'irc://irc.freenode.net' achtig commando geeft. Zelfde geld voor email client enzo.Firefox is deels gebruiksvriendelijk omdat het zo uitgebreid mogelijk aan te passen valt. Tuurlijk, daar moet je voor gaan downloaden. Maar ik als non-IRC gebruiker vind het niet nodig IRC bij mijn browser te krijgen. Ook het aanpassen naar eigen wens is makkelijk in Firefox. Het is Open-Source, dus je kan altijd aanpassingen maken if you wish. Opera is dat niet, en heb verder moeilijk enige uitbreiding kunnen vinden.DoubleJ schreef:- Zeer makkelijk aan te passen naar je eigen wensen
DoubleJ - "Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan."
Ik ben het op dit punt wel met je eens, als je FF vergelijkt met Opera zie ik wel een verschil i.c.m. met WinXP, ik heb er sinds deze week Vista naast geïnstalleerd en nu ervaar ik FF als behoorlijk snel.DoubleJ schreef:ik vind de interface en het gebruik van firefox langzaam, ik heb het niet over de snelheid waarmee paginas geladen worden, maar over de snelheid waarmee ik door de verschillende paginas heen kan browsen en heen en weer kan springen. Ik vind de UI van opera beter en sneller werken. De layout van firefox, net als die van IE voelt stroef aan/ervaar ik als zeer stroef.