[Discussie] :: Beste ForumSoftware
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
Re: [Discussie] :: Beste ForumSoftware
Ik kan geen mening geven, want ik heb nooit wat anders gebruikt als phpBB (Dat voldoet voor mij).
Beste is vaak een mening, geen feit. Het ken voor iedereen dus verschillend zijn. Waarschijnlijk wanneer ik nu een keuze zou moeten maken (als beginner) had ik geen phpBB gekozen.
Beste is vaak een mening, geen feit. Het ken voor iedereen dus verschillend zijn. Waarschijnlijk wanneer ik nu een keuze zou moeten maken (als beginner) had ik geen phpBB gekozen.
Voor welke software dan?paul schreef:Waarschijnlijk wanneer ik nu een keuze zou moeten maken (als beginner) had ik geen phpBB gekozen.
Een software die voor de beginner een minder stijle leercurve heeft als phpBB3 (daar ga ik nu even van uit).Stef schreef:Voor welke software dan?paul schreef:Waarschijnlijk wanneer ik nu een keuze zou moeten maken (als beginner) had ik geen phpBB gekozen.
Het is een kwestie van gewenning. Dat is met alle forum-software zo. Een beginneling snapt vaak nog niet hoe phpBB3, phpBB2, vB,IPB, Snitz, SMF etc. werkt.
Ik heb met al de bovenstaande gewerkt, en ik ben toch groot voorstander van phpBB. Modden is gewoon veel makkelijker, en de interface is prima te gebruiken. SMF is ook nog wel gebruiksvriendelijk. Bij de rest moet hier en daar nog aan gesleuteld worden voor het uberhaupt werkt.
Ik heb met al de bovenstaande gewerkt, en ik ben toch groot voorstander van phpBB. Modden is gewoon veel makkelijker, en de interface is prima te gebruiken. SMF is ook nog wel gebruiksvriendelijk. Bij de rest moet hier en daar nog aan gesleuteld worden voor het uberhaupt werkt.
Wat moet er aan IPB en VB gesleuteld worden dan? 

Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar
- MandersOnline
- Contacteer:
Is maar net wat jij wilt wil je de boel uitbreiden met niet echt standaard zaken ja dan wel, anders is het een mooi totaal pakketlifeguard schreef:Wat moet er aan IPB en VB gesleuteld worden dan?
Laten we eens beginnen bij de installatie van vB
2 mappen....upload en extra(oid)
Upload je de handel, werkt hij niet. Je moet eerst nog eens de config zelf invullen(wat bij phpBB niet nodig is). Voor mij is het geen probleem, maar er zijn denk ik 1000'en mailtjes van beginners die niet eens verder kwamen bij dit stuk.
2 mappen....upload en extra(oid)
Upload je de handel, werkt hij niet. Je moet eerst nog eens de config zelf invullen(wat bij phpBB niet nodig is). Voor mij is het geen probleem, maar er zijn denk ik 1000'en mailtjes van beginners die niet eens verder kwamen bij dit stuk.
phpBB heeft de allerbeste support!
Ook vond ik het erg gemakkelijk om een theme te maken.
Het nadeel van phpBB is, mods installeren gaat best moeilijk en om het naar jou wensen te laten voldoen moet je veel mods installeren.
Zelf vind ik MyBB de beste, het lijkt best veel op phpBB. Eigenlijk vind ik MyBB een phpBB met heel veel mods geïstalleerd.
Ik sprak nu uit mijn ervaring met phpBB2. Ik heb nog niet ervaring met phpBB3, maar ik zie zo wel dat hij er kei gaaf uit ziet!
Ook vond ik het erg gemakkelijk om een theme te maken.
Het nadeel van phpBB is, mods installeren gaat best moeilijk en om het naar jou wensen te laten voldoen moet je veel mods installeren.
Zelf vind ik MyBB de beste, het lijkt best veel op phpBB. Eigenlijk vind ik MyBB een phpBB met heel veel mods geïstalleerd.
Ik sprak nu uit mijn ervaring met phpBB2. Ik heb nog niet ervaring met phpBB3, maar ik zie zo wel dat hij er kei gaaf uit ziet!
phpBB2 voldoet toch al aan veel wensen, en veel mensen hebben ook alleen maar een forum nodig en niets meer, als je veel meer wilt kun je bijna net zo goed een (kleine) premod downloaden.