- Wat is het probleem?Ik wil phpBB2 en phpBB3 combineren dus gebruim laten maken van dezelfde database etc,
Wanneer ontstond het probleem?Toen er vraag nar was
Adres van je forum: http://
Modifications op je forum:Ch, AGCM,
Huidige stijl:Prohierarchy
phpBB versie: 2.0.22 + CH
Waar is je forum gehost:Webreus
Heb je onlangs iets verandert aan je forum?
Combineren phpBB2 en phpBB3
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Combineren phpBB2 en phpBB3
Re: Combineren phpBB2 en phpBB3
zijn er geen tabellen die hetzelfde blijven?
waarom is er die upgrade er dan?
waarom is er die upgrade er dan?
Om sommige dingen te converteren naar het nieuwe forum?
Duik de db eens in, ga vergelijken...
Conclusie: Alles
Conclusie: Alles

Tabelnamen jawel, maar de inhoud is zo compleet anders.. gewoon niet te doen. Daarbij snap ik de logica ook niet van phpBB2 en phpBB3 naast elkaar... als het om stijlen gaat is er subsilver2 die aardig simpel is en die je ook nog kunt versimpelen door functies uit te schakelen.The_White_Eagle schreef:zijn er geen tabellen die hetzelfde blijven?
Stef schreef:Tabelnamen jawel, maar de inhoud is zo compleet anders.. gewoon niet te doen. Daarbij snap ik de logica ook niet van phpBB2 en phpBB3 naast elkaar... als het om stijlen gaat is er subsilver2 die aardig simpel is en die je ook nog kunt versimpelen door functies uit te schakelen.The_White_Eagle schreef:zijn er geen tabellen die hetzelfde blijven?
de logica erachter is 2 groepen die tegenover elkaar staan
de ene groep is phpbb3 aanhanger en de andere groep is CH aanhanger en ze willen allebei bij hun ding blijven
Converteren duurt al een aardige tijd, dat geeft je een indruk van de verschillen tussen de versies. Om dat "real time" te doen is praktisch onmogelijk. Alles kan natuurlijk, maar de moeite weegt zeer zeker niet op tegen het resultaat.
Ik schakel gewoon in het geheel over... Zodra PHPBB3 live gaat, is het gewoon afgelopen met PHPBB2 voor mij, IMHO.
Het is natuurlijk mogelijk om een script te maken dat als je iets bij CH toevoegd, die het ook in phpBB3 toevoegd en omgedraaid ook... Maar dat is ook heel bewerkelijk, bijna niet te doen...
-
- Contacteer:
Daan en T_W_E, heb toch gezegt; gwn phpBB3 erop gooien 

• JochemOnline.nl •
TWE heeft aan't eind van de maand sloom Inet, kannie niet op phpBB.nl komen, laat staan .com etc... Komt (zegt hij) door phpBB3. That's the problem!
Dat zal eerder met de stijl te maken hebben dan met de technische moterkap. Maak een hele simpele stijl zou ik zeggen!The_White_Eagle schreef:de ene groep is phpbb3 aanhanger en de andere groep is CH aanhanger en ze willen allebei bij hun ding blijven
-
- Contacteer:
mm vind ik persoonlijk vaag!Salomon schreef:TWE heeft aan't eind van de maand sloom Inet, kannie niet op phpBB.nl komen, laat staan .com etc... Komt (zegt hij) door phpBB3. That's the problem!
• JochemOnline.nl •