Norton vind vooralsnog niets, iemand suggesties? Ik draai WinXPHome, Intel Celeron M. Het wisselbestand is trouwens dik 700MB, terwijl ik 1.5gig RAM heb. In de actieve processen merk ik niets vreemds op.
CPU door het dak :|
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
CPU door het dak :|
M'n CPU draait op volle toeren, zonder dat ik applicaties open heb. Nu sta ik er bekend om nogal zware programma's te draaien (m'n vorige laptop was zelfs finaal doorgebrand), maar dat is nu niet het geval.
Norton vind vooralsnog niets, iemand suggesties? Ik draai WinXPHome, Intel Celeron M. Het wisselbestand is trouwens dik 700MB, terwijl ik 1.5gig RAM heb. In de actieve processen merk ik niets vreemds op.

-
- Contacteer:
Re: CPU door het dak :|
Knap hè? 

- MandersOnline
- Contacteer:
ElbertF ik ben nu bezig met leren en kreeg die vraag ook voor me kiezen en het antwoord was ga even naar Processen.
Zet daar het vinkje aan van: Processen van alle gebruikers weergeven
Zorg daarna er even voor dat je kan zien welk procces er veel processor tijd gebruikt, misschien zie je dan ook wel het proces staan die 100% er van maakt...
Zet daar het vinkje aan van: Processen van alle gebruikers weergeven
Zorg daarna er even voor dat je kan zien welk procces er veel processor tijd gebruikt, misschien zie je dan ook wel het proces staan die 100% er van maakt...
Ja daar keek ik als eerste, maar ik zie niets bijzonders. Een aantal processen samen voeren het zo hoog op, waaronder de "niet-actieve systeemprocessen". Als ik er een paar uitgooi scheelt dat wel 10 of 20 procent, maar dan nog..ElbertF schreef:In de actieve processen merk ik niets vreemds op.
Hier zie je trouwens de RAM dalen doordat ik alles uitzette, terwijl de CPU door blijft gieren. Later werd het wat rustiger, en is het waarschijnlijk Norton die de meeste CPU verbruikt. Maar waar die pieken nou vandaan komen..

ik heb het nu ook, norton bij mij 

- MandersOnline
- Contacteer:
Heeft Norton een of andere vage Update gepubliceerd ofzo??
Probeer eens even op een veilige manier Norton er dan af te mikken en nog eens te kijken wat er gebeurd
Probeer eens even op een veilige manier Norton er dan af te mikken en nog eens te kijken wat er gebeurd

Nee ik heb Norton later juist aangezet om te scannen op een evt. virus. 

Heb je de laatste updates van Windows?ElbertF schreef:M'n CPU draait op volle toeren, zonder dat ik applicaties open heb. Nu sta ik er bekend om nogal zware programma's te draaien (m'n vorige laptop was zelfs finaal doorgebrand), maar dat is nu niet het geval.
Er was namelijk pas een verkeerde update uitgebracht waardoor het systeembestand svhost de volle 100% van de processor opeiste.
Dus als je nu weer update (en dat probleem had) zou het voorbij moeten zijn.

Heb ik in mijn XP ook altijd last van...
Ik start op, pc traag, kill svchost, krijg windows 98 interface, XP interface, klaar
Ik start op, pc traag, kill svchost, krijg windows 98 interface, XP interface, klaar

Ik had daar inderdaad van gehoord, ik moest er ook aan denken maar kon het artikel niet meer vinden. Zo te zien heb ik alle updates, het probleem lijkt nu ook wel wat mee te vallen. Toch vreemd.Derky schreef:Heb je de laatste updates van Windows?
Er was namelijk pas een verkeerde update uitgebracht waardoor het systeembestand svhost de volle 100% van de processor opeiste.
Dus als je nu weer update (en dat probleem had) zou het voorbij moeten zijn.

Het bleek voornamelijk FireFox te zijn, waarschijnlijk door alle extenties die ik steeds (de-)installeer.. Hier zie je in het rood wat er gebeurde als ik FF uitzette:

Een goede tip hielp me er vanaf, een nieuw profiel lost het CPU probleem op.
Een goede tip hielp me er vanaf, een nieuw profiel lost het CPU probleem op.

Norton op je pc installeren is al een grootte fout !, ( behalve de corperate edition )
Ik raad je aan om dit te doen.
Restart je pc
Druk voor het windows opstart scherm komt op F8 ( ingedrukt houden )
en dan kies je veilige modus
kijk of ie het dan nog steeds 100 procent draait
EDIT
zwaare programma`s draaien en dan een celeron CPU pakken......
Ik raad je aan om dit te doen.
Restart je pc
Druk voor het windows opstart scherm komt op F8 ( ingedrukt houden )
en dan kies je veilige modus
kijk of ie het dan nog steeds 100 procent draait
EDIT
zwaare programma`s draaien en dan een celeron CPU pakken......
Binnenkort Phpbb2Support.nl ! voor al je problemen/mods etc voor Phpbb2
We zoeken nog leden !!
We zoeken nog leden !!
Zoals in m'n laatste bericht staat is het inmiddels opgelost, het lag niet aan Norton.