VAn phpbb2 naar phpbb3
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: VAn phpbb2 naar phpbb3
Lijkt me inderdaad dat je die even upload. 

Ik wil mijn back-up van het oude forum gebruiken om alles over te hevelen maar ik kan geen bestand selecteren.
Ik zit er aan te denken om alles eraf te gooien en weer op 0 te beginnen. is dit verstandig of niet? Ik denk dat ik er anders niet meer uitkom.
Ik zit er aan te denken om alles eraf te gooien en weer op 0 te beginnen. is dit verstandig of niet? Ik denk dat ik er anders niet meer uitkom.

Ik heb de map (phpbb2 genaamd) met de oude forum bestanden ge-upload maar kan deze niet benaderen.
Eerlijk gezegd zie het niet meer zitten. Is het niet beter om alles te verwijderen (software en de database) en helemaal overnieuw te beginnen?
Ben eigenlijk radeloos
Eerlijk gezegd zie het niet meer zitten. Is het niet beter om alles te verwijderen (software en de database) en helemaal overnieuw te beginnen?

Ben eigenlijk radeloos
Als dat is wat je wilt, zal er hier niemand zijn die je tegen zal houden. Echter, ik ben wat harder van aard en ik zal niet zo snel opgeven... Er zijn nog genoeg dingen die je kunt proberen en dus denk ik dat het wel op te lossen is;sfforum schreef:Ik heb de map (phpbb2 genaamd) met de oude forum bestanden ge-upload maar kan deze niet benaderen.
Eerlijk gezegd zie het niet meer zitten. Is het niet beter om alles te verwijderen (software en de database) en helemaal overnieuw te beginnen?![]()
![]()
Ben eigenlijk radeloos
- Heb je de bestanden van je phpBB 2.x forum op dezelfde plek ge-upload als dat ze stonden?
- Is de database van het phpBB 2.x forum nog steeds actief en compleet?

Je hebt helemaal gelijk, de handdoek in de ring gooien is misschien te makkelijk.Zero Override schreef:Als dat is wat je wilt, zal er hier niemand zijn die je tegen zal houden. Echter, ik ben wat harder van aard en ik zal niet zo snel opgeven... Er zijn nog genoeg dingen die je kunt proberen en dus denk ik dat het wel op te lossen is;sfforum schreef:Ik heb de map (phpbb2 genaamd) met de oude forum bestanden ge-upload maar kan deze niet benaderen.
Eerlijk gezegd zie het niet meer zitten. Is het niet beter om alles te verwijderen (software en de database) en helemaal overnieuw te beginnen?![]()
![]()
Ben eigenlijk radeloosDit zijn even twee vragen, die ik even duidelijk wil hebben, voor ik verder ga!
- Heb je de bestanden van je phpBB 2.x forum op dezelfde plek ge-upload als dat ze stonden?
- Is de database van het phpBB 2.x forum nog steeds actief en compleet?
Ik heb de bestanden phpbb2 niet op de zelfde plek gezet maar in een nieuwe map genaamd phpbb2 en de database bestaat nog gewoon met (mijn inziens) alles erin.
Wat versta je dan onder 'niet te bereiken' van je phpBB 2.x forum? Krijg je foutmeldingen van phpBB, 404-errors van je browser of wat dan ook? 
We hebben echt wat meer informatie nodig, voor we je goed kunnen helpen!

We hebben echt wat meer informatie nodig, voor we je goed kunnen helpen!

Deze melding krijg ik als ik deze site oproep http://www.socialefobie-forum.nl/phpbb2/index.php
"The page cannot be found"
Misschien is het belangrijk om te melden dat ik, toen er zondag aan begon, eerst de bestanden van phpbb3 verkeerd had uitgepakt en daarna alle losse bestanden naar de verkeerde map heb ge-upload, na deze weer te hebben verwijder heb ik waarschijnlijk ook bestanden verwijderd die ik niet had mogen verwijderen.
Daarna weer alle losse bestanden in de map html geplaatst en ook deze wederom verwijderd en je raad het al ook hier teveel bestanden verwijderd. Daarom heb ik ook het gevoel dat ik er een grote puinhoop van heb gemaakt.
"The page cannot be found"
Misschien is het belangrijk om te melden dat ik, toen er zondag aan begon, eerst de bestanden van phpbb3 verkeerd had uitgepakt en daarna alle losse bestanden naar de verkeerde map heb ge-upload, na deze weer te hebben verwijder heb ik waarschijnlijk ook bestanden verwijderd die ik niet had mogen verwijderen.
Daarna weer alle losse bestanden in de map html geplaatst en ook deze wederom verwijderd en je raad het al ook hier teveel bestanden verwijderd. Daarom heb ik ook het gevoel dat ik er een grote puinhoop van heb gemaakt.
Laten we dan maar gauw de puinhoop opruimen. Heb je back-ups van zowel de database als de bestanden van phpBB2? Zo ja; verwijder alles van phpBB2 van je ftp account. En upload daarna je backups naar de juiste map.
Als phpBB3 er nog goed op staat kun je het zo laten, anders moet je even hetzelfde doen.
Als phpBB3 er nog goed op staat kun je het zo laten, anders moet je even hetzelfde doen.
Ik heb een backup van het forum, gemaakt via het admin paneel in het forum zelf. Een back up van de database heb ik niet gemaakt( weet niet hoe)
Dat is opzich niet zo'n probleem, aangezien we nu puur met de bestanden aan de slag gaan. (Maar het is wel altijd handig.) Je zou dus nu de backup moeten uploaden en kijken of je phpBB2 forum het weer doet.sfforum schreef:Ik heb een backup van het forum, gemaakt via het admin paneel in het forum zelf. Een back up van de database heb ik niet gemaakt( weet niet hoe)
Ik heb net alle phpbb2 bestanden verwijderd, zie 2 posts terugStef schreef:Dat is opzich niet zo'n probleem, aangezien we nu puur met de bestanden aan de slag gaan. (Maar het is wel altijd handig.) Je zou dus nu de backup moeten uploaden en kijken of je phpBB2 forum het weer doet.sfforum schreef:Ik heb een backup van het forum, gemaakt via het admin paneel in het forum zelf. Een back up van de database heb ik niet gemaakt( weet niet hoe)
En dan moet je nu dus je oude backup terug uploaden.
Ik realiseer me nu ook dat ik nu niet zeker weet of alle bestanden die nu op de server staan alleen phpbb3 is of dat het van allebei wat is.Stef schreef:En dan moet je nu dus je oude backup terug uploaden.
Nu wordt het ook voor mij moeilijk om nog een antwoord erop te verzinnen. Ik denk dat je het zelf even moet uitzoeken. Of er anders iemand even naar moet laten kijken.
Waaraan moet ik dan denken? een beheerder van dit forum op mijn site/server of database laten inloggen?Stef schreef: Of er anders iemand even naar moet laten kijken.
Ik heb alles eraf geknikkerd en phpbb2 helemaal opnieuw geinstalleerd,natuurlijk kom ik er niet helemaal uit.
Moet ik een nieuwe thread starten in 2.0 support?
Nee, wat je nu moet doen is het volgende:sfforum schreef:Ik heb alles eraf geknikkerd en phpbb2 helemaal opnieuw geinstalleerd,natuurlijk kom ik er niet helemaal uit.
- Upload een kale phpBB 2.x installatie.
- Installeer deze niet maar doe de installatie handmatig door via onze hulpmiddelen een config.php aan te maken.
- Deze config.php moet natuurlijk verbinding maken met de database die nog steeds bestaat van je oude phpBB 2.x forum.
- Verwijder nu de install en contrib mappen.
- Zorg dat je nieuwe phpBB 3.x forum goed werkt of installeer deze desnoods ook overnieuw.
- Voer nu de conversie uit.

Succes ermee!

Ik was al een stukje verder eigenlijk. Ik heb in de database alle tabellen weggehaald en met mijn ftp alle bestanden verwijderd. Hierna heb ik phpbb2 weer geupload en geinstalleerd, tijdens de installatie moest ik een config.php uploaden. Na de install en contib te hebben verwijderd was het oude (kale)forum weer zicht baar.Zero Override schreef:Nee, wat je nu moet doen is het volgende:sfforum schreef:Ik heb alles eraf geknikkerd en phpbb2 helemaal opnieuw geinstalleerd,natuurlijk kom ik er niet helemaal uit.
Moet ik een nieuwe thread starten in 2.0 support?Je phpBB 3.x forum, zou nu alle data uit het phpBB 2.x forum moet bevatten!
- Upload een kale phpBB 2.x installatie.
- Installeer deze niet maar doe de installatie handmatig door via onze hulpmiddelen een config.php aan te maken.
- Deze config.php moet natuurlijk verbinding maken met de database die nog steeds bestaat van je oude phpBB 2.x forum.
- Verwijder nu de install en contrib mappen.
- Zorg dat je nieuwe phpBB 3.x forum goed werkt of installeer deze desnoods ook overnieuw.
- Voer nu de conversie uit.
Succes ermee!
Ik heb toen geprobeerd om via het admin paneel de backup terug te zetten maar daar kreeg ik een melding dat er geen bestand kon worden ge-upload. Verder ben ik niet gekomen. Hoe kan ik nu de backup terugzetten?
Probeerde je je *.sql bestand te uploaden? Die zou phpMyAdmin in principe gewoon moeten accepteren. Wat voor foutmelding kwam er precies?
Hoe heb je de backup precies gemaakt? Via phpMyAdmin?
Hoe heb je de backup precies gemaakt? Via phpMyAdmin?

De back up is gemaakt op 26-05-07. Ik heb hem via het adminpaneel (phpbb2) geprobeerd te uploaden. Na het bestand te hebben geselecteerd komt de melding "Er is geen bestand geüpload."