Windows Vista of XP? Of een ander OS?

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Coen

Windows Vista of XP? Of een ander OS?

Bericht door Coen » 23 mei 2007, 21:27

Om weer eens wat leuke discussies uit de kast te halen, de eerste;

Windows Vista, wie heeft er nou nog niet van gehoord (behalve Stef natuurlijk, met zijn Windows ME ;) )!? Het zou volgens Microsoft dé opvolger worden van Windows XP, maar helaas pakt het niet zo rooskleurig uit als ze hadden gehoopt. Veel drivers en software zijn nog niet compatible met de jongste telg uit de Windows-familie.

Wat denk jij er van, troep of gebruik je het al sinds het uitgebracht is?

Persoonlijk ben ik geen Vista fan, sterker nog ik sta op het punt om een compleet ander OS te nemen, ik ga namelijk helemaal over op Mac OS X. Waarom? Omdat het voor grafische toepassingen, die ik veel gebruik, veel beter loopt en het is gewoon een dikke prima OS! :mrgreen: En natuurlijk omdat de Mac's zo enorm fraai uiterlijk hebben!

svenn
Contacteer:

Re: Windows Vista of XP? Of een ander OS?

Bericht door svenn » 23 mei 2007, 21:32

Ik gebruik win XP omdat hij erbij zat, linux en andere vind ik goed, maar heb er geen tijd voor om me er in te verdiepen. Vista vindt ik grafisch gewoon lekker, maar het is vooral een stap naar de noobs eerder dan naar de nerds die win. neemt. Ik blijf bij XP omdat ik geen zin heb om illegale toer op te gaan ;)

Coen

Bericht door Coen » 23 mei 2007, 21:36

BTW, ctrl+alt+del (wie kent de serie niet?) heeft een geniale comic gemaakt over het verschil tussen XP en Vista:

:arrow: http://www.ctrlaltdel-online.com/comics/20070331.jpg
:mrgreen:

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 23 mei 2007, 21:41

Liefst gebruik ik ubuntu, maar doordat ik deels software nodig heb voor school die niet op linux (Neen, ook niet met wine ;)) werkt, moet ik toch xp blijven gebruiken helaas.
Vistaart vind ik echt helemaal niets, te veel grafische zooi wat resources vreet.

nickdhnick
Contacteer:

Bericht door nickdhnick » 23 mei 2007, 23:34

dan zal k wel de enige zijn die Vista goed genoeg vind ;) Wilde het in het begin ook niet, maar zat standaard bij mn nieuwe laptop in ;)

Vind het ook veel fijner en beter werken dan win XP van niet compatible drivers heb ik geen last van ;)
Af en toe alleen met games (komt door mn slechte intel video kaart) EN je kan ook instellen dat je games wilt afspelen onder win XP sp 2 (dan doet die alsof die onder win xp opstart) dus je kan gewoon de meeste dingen spelen

Vista zit natuurlijk nog wel met de "kinderziektes" maar totaal geen last van...

Vergelijking geïnfecteerde bestanden XP en Vista:
op mn oude laptop had ik ook norton 2007 sitten, scande elke maand... gem 30 geïnfecteerde bestanden
nieuwe laptop met vista en norton 2007. gem 1 geïnfecteerd bestand en download veel meer troep dan eerst ;)

En als laatste ;) de glass interface van vista gebruikt geen extra ram geheugen, zelf getest :D

Bas
Contacteer:

Bericht door Bas » 24 mei 2007, 05:22

paul schreef:Vistaart vind ik echt helemaal niets, te veel grafische zooi wat resources vreet.
Uhm, ik heb helemaal geen grafische mooiigheidjes hier, behalve de nieuwe iconen, en een style die precies lijkt op die van XP. ;) En vertel me niet dat het XP-stylesysteem meer resources neemt in Vista dan in XP. ;)

Coen

Bericht door Coen » 24 mei 2007, 06:09

Het enige wat ik echt super vind werken aan Vista, is het nieuwe start menu. Het is nog nooit zo simpel geweest om snel programma's/games te starten... :)

:arrow: Windows-toets :arrow: Je tikt de eerste 3 of 4 letters in van het programma wat je zoekt :arrow: Enter

En het start! :D

Lucas

Bericht door Lucas » 24 mei 2007, 07:38

Ik gebruik zowel Windows als Linux.

Linux(Fedora) omdat ik vrij veel met servers bezig ben, en toch hoop dat ik mijn linux een beetje kan tweaken(maar voorlopig is dat ijdele hoop)

Coen

Bericht door Coen » 24 mei 2007, 09:19

nickdhnick schreef:Vergelijking geïnfecteerde bestanden XP en Vista:
op mn oude laptop had ik ook norton 2007 sitten, scande elke maand... gem 30 geïnfecteerde bestanden
nieuwe laptop met vista en norton 2007. gem 1 geïnfecteerd bestand en download veel meer troep dan eerst ;)
Of die software werkt gewoon minder onder Vista! ;)
En als laatste ;) de glass interface van vista gebruikt geen extra ram geheugen, zelf getest :D
Ja, daar geloof ik dus even helemaal niks van! De glass interface is juist de geheugen-vreter uit Vista!

nickdhnick
Contacteer:

Bericht door nickdhnick » 24 mei 2007, 23:19

Zero Override schreef:Ja, daar geloof ik dus even helemaal niks van! De glass interface is juist de geheugen-vreter uit Vista!
Bij mij was er geen ram meer of minder bij toen ik het uitzette :p maar zal wel aan mij kunnen liggen :p

Maar dat startmenu heeft 1 nadeel!... het vouwt zich niet uit, je moet nu scrollen... erg irritand :evil:

Coen

Bericht door Coen » 24 mei 2007, 23:21

nickdhnick schreef:Bij mij was er geen ram meer of minder bij toen ik het uitzette :p maar zal wel aan mij kunnen liggen :p
Mijn ervaringen zijn ietsje anders... :?
Maar dat startmenu heeft 1 nadeel!... het vouwt zich niet uit, je moet nu scrollen... erg irritand :evil:
Het is er op gebouwd, dat je daar bijna nooit meer doorheen hoeft, doordat je de naam van hetgeen je moet hebben, gewoon kunt typen! ;) Die enkele keer dat je er doorheen moet bladeren, overleef je dat scrollen ook wel denk ik! :mrgreen:

nickdhnick
Contacteer:

Bericht door nickdhnick » 24 mei 2007, 23:25

Zero Override schreef:Mijn ervaringen zijn ietsje anders... :?
Ik weet al wat ik gedaan had... had t niet op windows klassiek gezet... alleen dat glass ding uitgezet in standaard -_- vergeet maar wat k gezegt had :P
Zero Override schreef:Het is er op gebouwd, dat je daar bijna nooit meer doorheen hoeft, doordat je de naam van hetgeen je moet hebben, gewoon kunt typen! ;) Die enkele keer dat je er doorheen moet bladeren, overleef je dat scrollen ook wel denk ik! :mrgreen:
mmm nooit aan gedacht eigenlijk dat typen :oops: gebruik eigenlijk alleen het quick start menuutje

Bas
Contacteer:

Bericht door Bas » 25 mei 2007, 06:15

nickdhnick schreef:Ik weet al wat ik gedaan had... had t niet op windows klassiek gezet... alleen dat glass ding uitgezet in standaard -_- vergeet maar wat k gezegt had :P
Je moet het verschil in geheugengebruik meten tussen een computer ZONDER geschikte videokaart, dus met Vista Basic-style, en een PC met Aero. ;) Ik heb hier, met Vista Basic-style, 3428 kB Toegewezen ruimte gebruikt voor dwm.exe, wat het proces is wat voor Aero zorgt. :)

Hans Kamp

Bericht door Hans Kamp » 25 mei 2007, 09:00

Ik gebruik nu XP en Vista, maar in het verleden heb ik Windows 95, 98 en ME vrijwel niet gebruikt. In plaats daarvan OS/2 2.0, 2.1, Warp 3.0, 4.0, Windows NT Workstation en Linux.
Laatst gewijzigd door Hans Kamp op 25 mei 2007, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Coen

Bericht door Coen » 25 mei 2007, 09:01

Hans Kamp schreef:Ik gebruik nu XP en Vista, maar in het verleden heb ik Windws 95, 98 en ME vrijwel niet gebruikt. In plaats daarvan OS/2 2.0, 2.1, Warp 3.0, 4.0, WIndows NT Workstation en Linux.
Aha, daar komen eindelijk de wat exotischere OS'en aan! :D Waar gebruik je Warp bijvoorbeeld voor? Dat is weer een OS, wat ik niet ken... :?

Hans Kamp

Bericht door Hans Kamp » 25 mei 2007, 09:03

Warp sloeg op OS/2. :) Ik vond OS/2 Warp beter dan Windows 95, 98 en ME. Dat was een echt OS. Windows 95, 98 en ME draaiden gewoon onder DOS, maar de andere OS-en niet.

JochemOnline
Contacteer:

Bericht door JochemOnline » 25 mei 2007, 13:44

Ik heb Windows XP.
Mijn vader heeft leukemie en die is dus veel op t ziekenuis.
Laatst had had hij dus een laptop gekregen van dat Computer Bedrijf met Windows Vista erop, hij kon daarmee inloggen opzijn PC thuis zodat hij toch nog wat administratie werk kon verrichten.
Hij heeft het een week gehad, daarna heeft hij XP er weer oplaten zetten
Zelf persoonlijk vind ik XP tien x beter als Vista :ugeek:

Coen

Bericht door Coen » 25 mei 2007, 13:46

JochemteW schreef:Zelf persoonlijk vind ik XP tien x beter als Vista :ugeek:
En waarom dan wel? Omdat je vader er beter mee kan werken? :?

JochemOnline
Contacteer:

Bericht door JochemOnline » 25 mei 2007, 13:52

Zero Override schreef:
JochemteW schreef:Zelf persoonlijk vind ik XP tien x beter als Vista :ugeek:
En waarom dan wel? Omdat je vader er beter mee kan werken? :?
Domme opmerking die overigens ook nergens op slaat.
XP is veel fijner in gebruik, veel Stabieler, jah weet ik 't .. ik kan er gewoon beter mee over weg

Coen

Bericht door Coen » 25 mei 2007, 13:57

JochemteW schreef:Domme opmerking die overigens ook nergens op slaat.
XP is veel fijner in gebruik, veel Stabieler, jah weet ik 't .. ik kan er gewoon beter mee over weg
Jouw verhaaltje hier gaat over je vader, die er beter mee kan werken en daarna sluit je af dat jij Vista beter dan XP vind. Wat moet ik er dan over denken? :?
Zeg dát dan! ;)

Plaats reactie