Geen contact met database
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Geen contact met database
Wat is het probleem? kan geen contact meer krijgen met database. Ik heb contact gehad met livedsl en moest maar een nieuwe database aanleggen. Dat heb ik inmiddels gedaan moor hoe nu verder
Wanneer ontstond het probleem? vorige week
Adres van je forum: http://renault5turbo2nl.nl/phpbb2/phpbb2/index.php
Geïnstalleerde mods: nee
Huidige template: subSilver
phpBB versie: 2
Host: livedsl
Heb je onlangs een mod of stijl geïnstalleerd? nee
Heb je gezocht naar een antwoord?ja
Ik hoop dat je mij verder kan helpen met het oplossen.
Groetjes Rob
Wanneer ontstond het probleem? vorige week
Adres van je forum: http://renault5turbo2nl.nl/phpbb2/phpbb2/index.php
Geïnstalleerde mods: nee
Huidige template: subSilver
phpBB versie: 2
Host: livedsl
Heb je onlangs een mod of stijl geïnstalleerd? nee
Heb je gezocht naar een antwoord?ja
Ik hoop dat je mij verder kan helpen met het oplossen.
Groetjes Rob
Re: Geen contact met database
Ik ga er van uit dat je je forum nog moet installeren!
Op het moment klopt je config.php in ieder geval niet, het is dus geen standaard phpBB 2.x die je probeert te installeren. Upload alles een opnieuw en probeer het nogmaals!
Op het moment klopt je config.php in ieder geval niet, het is dus geen standaard phpBB 2.x die je probeert te installeren. Upload alles een opnieuw en probeer het nogmaals!

Als goed is (Wanneer je nog moet installeren), is je config,php dan nog leeg.Zero Override schreef:Ik ga er van uit dat je je forum nog moet installeren!
Het probleem is dat je niet de goede gegevens hebt ingevult bij de installatie.
Dan krijg je geen parse-error in je config.php!paul schreef:Het probleem is dat je niet de goede gegevens hebt ingevult bij de installatie.

Het is zowiezo al knap dat je na een default installatie een parse krijgt. Of je hebt echt goed fout iets ingevult, of zelf aangepast. Gewoon alle tekst verwijderen, en opnieuw insntalleren. (Alleen wanneer je nog nie geinstalleer dhad natuurlijk)Zero Override schreef:Dan krijg je geen parse-error in je config.php!paul schreef:Het probleem is dat je niet de goede gegevens hebt ingevult bij de installatie.Lijkt erop alsof er handmatig dingen zijn verandert aan de config.php.
Het is een bestaand forum. Ik heb inderdaad iets in config aangepast in verband met nieuwe database. Maar deat werkt dus niet. Hoe moet ik nu de nieuwe data base config.
Rob
Rob
Laatst gewijzigd door Stef op 22 mei 2007, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het ST verwijdert, komt nu niet meer voor. :-)
Reden: Het ST verwijdert, komt nu niet meer voor. :-)
Probeer je aan de regels te houden, telkens bumpen binnen 24 uur heeft geen zin en het maakt je topic niet populairder om op te lossen!