Wat maakt phpbb 2 + zo traag?

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
jorien

Wat maakt phpbb 2 + zo traag?

Bericht door jorien » 20 mei 2007, 15:03

Support Template
  • Wat is het probleem?
    Wat maakt phpbb + (dus niet het forum alleen) zo traag. Ik vermoed natuurljik de mods die gemaakt zijn. Maar heeft iemand ervaring welke mod erg veel cpu vraagt? Dit scheelt mij het wiel uitvinden.
    Wanneer ontstond het probleem?
    Ja, is moelijk te zeggen, maar al een hele tijd geleden eigenlijk. Ik weet niet meer na welke mod dit was.
    Adres van je forum: Ik zit nu op een testomgeving waar ik niet naartoe kan linken helaas.
    Modifications op je forum:
    Verschillende mods. Teveel om op te noemen. Maar ik weet zeker dat ieamnd het probleem herkend en zo kan zeggen waar ik moet zoeken.
    Huidige stijl:
    phpBB versie:
    2.22.
    Waar is je forum gehost:
    Eigen server.
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum?
    Nee.
Overige opmerkingen:
Dus wie kan mij zeggen welk script van een mod phpbb 2 plus zo traag maakt. Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groetjes,
Jorien

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 20 mei 2007, 15:05

Meestal zijn het JavaScripts die de boel vertragen, bijv. om afbeeldingen te verkleinen.

jorien

Bericht door jorien » 20 mei 2007, 15:30

Hoi ElbertF,

Bedankt voor je snelle reactie! Oke, ik las al eerder zoiets over de scrips voor het verkleinen van foto's die het traag maakte. Zijn er inmiddels misschien betere scrips voorhanden die hetzelfde doen?

Markiee
Contacteer:

Bericht door Markiee » 20 mei 2007, 17:11

Welke MOD heb je precies in deze vorm?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Wat maakt phpbb 2 + zo traag?

Bericht door Paul » 21 mei 2007, 17:51

color groups en birtdays zijn de belangerijkste vertragers in plus.

jorien

Bericht door jorien » 22 mei 2007, 07:49

Allereest wil ik even zeggen dat de opmaak hier echt veel mooier is geworden. Goed werk mannen!
Thanks voor tips m.b.t birthday. Het is ongelovelijk hoe traag phpbb plus bij mij is. Een eigen pentium 2,8 server met 1000 mb geheugen ligt plat bij 60 man tegelijk online. Nou dat vind ik zelf echt niet kunnen. Natuurlijk komt dit o.a. door de vele mods die geschreven zijn voor phpbb. Maar ja welke mod maakt het probleem. Ik hoopte dat iemand zou komen met de bekende konijn uit de hoed. Maar wie weet komt die nog :lol:

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 22 mei 2007, 07:57

Geef anders even een linkje. Zijn het bepaalde pagina's die trager zijn, of is dit overal? Kun je zien hoe snel de PHP-scripts verwerkt worden?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 22 mei 2007, 09:27

phpBB Plus is zonder aanpassingne gewoon niet geschikt voor grotere fora. Je kan beter zelf modden, en dan alleen wat je echt gebruikt :)

Jan76

Bericht door Jan76 » 23 mei 2007, 11:31

Ik heb iets soort gelijks. Volgens mij zijn de album.php, album_cat, album_thumbnail.php scripts traag. Creeren dynamische links naar plaatjes die dan eerst weer gerescaled moeten worden.

Kan dat niet sneller/slimmer door ze gewoon naar plaatjes op de server te verwijzen. Is daar iets voor.

Jan

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 23 mei 2007, 14:42

Die zijn niet zo zwaar als colorgroups/birtdays ;)

Jan76

Bericht door Jan76 » 23 mei 2007, 15:15

Bedankt Paul, weet jij ook welke includes/scripts daarvoor gebruikt worden.

En bestaat er een alternatief met min of meer zelfde functionaliteit, of zijn er manieren om die scripts wat vlotter te maken.

Jan

jorien

Bericht door jorien » 23 mei 2007, 16:42

Bedankt allemaal. Tof dat jullie meedenken. Die color groups en birtdays daarmee bedoel je toch de apparte vermelding van mensen die jarig zijn in de agenda? Zijn er nog suggesties om de birthdaycolor en de rest minder zwaar te maken. Volgens mij is de portal.php trouwens ook bijzonder zwaar. Puff, waar moeten we beginnen.... :roll:

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 23 mei 2007, 16:57

Het is het simpels om plus weg te gooien, en gewoon phpBB te gebruiken en die zelf te modden :)

jorien

Bericht door jorien » 23 mei 2007, 17:10

Oeps, ik ben bang dat dat na de vele mods niet zo simpel meer is. Daarvoor zitten we te diep in de plus shit zeg maar. Ze zoude er eigenlijk een waarschuwing bij moeten doen.

Coen

Bericht door Coen » 23 mei 2007, 19:07

jorien schreef:Oeps, ik ben bang dat dat na de vele mods niet zo simpel meer is. Daarvoor zitten we te diep in de plus shit zeg maar. Ze zoude er eigenlijk een waarschuwing bij moeten doen.
Die waarschuwing(en) zijn hier op forum al vaak genoemd. De makers van de premod gaan natuurlijk niet zeggen van hun eigen 'creatie' dat het superzwaar is voor de server en daarom vaak traag! ;)

Een standaard phpBB 2.x kun je met de Extended Ranks Color MOD en de Birthday MOD (die van Terrafrost bij voorkeur) al twee goede MODs meegeven, die in phpBBplus veel te zwaar worden. In phpBB 2.x merk je echter niets van de 'traagheid' van deze MODs.

Of je gaat phpBB 3.x RC1 gebruiken, waar beide MODs (of in ieder geval dezelfde functionaliteit) standaard al in zitten! ;)

Gesloten