Nu heb ik nog nooit een web-pagina of forum online gezet, laat staan gemod of gemanaged.
Het forum (de nieuwste phpbb

1- Het moet om te beginnen een nederlands forum worden, maar de instalatie is in het engels. Kan ik dit makkelijk aanpassen (vooral voor het registreren en de FAQ is dit belangrijk, aangezien de text nu in het engels is)?
2- De lay-out is precies zoals dit forum, tis wel mooi maar ik zou dit graag anders zien. Hoe kan ik bijvoorbeeld i.p.v. het phpbb_logo mijn plaatje erop krijgen? En een banner plaatsen op de plek boven de gebruikers knoppen (F.A.Q. Zoeken Gebruikerslijst etc).
3- Wanneer je op de website terechtkomt, moet je voorlopig direct in het forum terecht-komen, hoe stel ik dit in? Nu moet je http://www.sognoditoscana.com/forum/ intypen...
4- Wat zijn mod's, wat kan je ermee, waar vind je ze en hoe krijg je die dingen in je forum?
5- Hoe kan ik mijn forum het beste onderhouden?
Ik woon in Italie, heb geen internetverbinding thuis en zal dus alles thuis op CD moeten branden en het onderhoud (voorlopig) in het internetcafe moeten doen... Ik dacht eraan om het forum (zoals hij online staat) thuis op de PC op te zetten. Op die manier kan ik rustig de posts lezen, aanpassingen maken en dan de zooi in een keer uploaden vanuit het internet cafe... Kan dit en hoe moet het?
Je begrijpt het al, ik heb er nog weinig kaas van gegeten... Weet niet eens welke programma's ik nodig heb laat staan wat je ermee kan.
Ik hoop dat er hier wat mensen zijn die mij op weg kunnen helpen? Zowel wat betreft mijn vragen als betreft de benodigde software (FTP, PHP, MySQL etc.).