Alles behouden alleen ander forum.
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Alles behouden alleen ander forum.
Oke kijken of ik het makkelijk uit kan leggen.
Wat ik wil:
Dat ik 2 forums heb.
Het 1 forum is het hoofdforum.
Klik je in de header op Artikelen. verschijnt er een nieuw forum waar mensen artikelen kunnen lezen/posten.
Dus dat je 2 index_body.tpl zeg maar hebt.
of gaat dat niet?
Wat ik wil:
Dat ik 2 forums heb.
Het 1 forum is het hoofdforum.
Klik je in de header op Artikelen. verschijnt er een nieuw forum waar mensen artikelen kunnen lezen/posten.
Dus dat je 2 index_body.tpl zeg maar hebt.
of gaat dat niet?
In theorie kan het zeker. Het probleem zit 'm namelijk in je database. Bij installatie 2de forum kun je de prefix (standaard phpbb) aanpassen in een tweede naam. Dus installatie 2de forum in aparte dir, die knop artikelen verwijzen naar je tweede forum en klaar ben je (kort door de bocht, maar ik denk dat het idee duidelijk is).
nah je moet gwoon:
Die mod downloaden en installen 
Code: Selecteer alles
##############################################################
## MOD Title: Categories hierarchy
## MOD Author: Ptirhiik < admin@rpgnet-fr.com > (Pierre) http://www.rpgnet-fr.com
## MOD Description:
## This mod allows to attach a categorie to a higher level categorie,
## keeping all the forum visible on the index page (vBulletin-like view),
## or have a sub-forum view
##
## MOD Version: 2.0.2
##
## Installation Level: Moderate
## Installation Time: 120 Minutes

Ja... ik moet hem gewoon doorverwijzen naar die database?raymon schreef:In theorie kan het zeker. Het probleem zit 'm namelijk in je database. Bij installatie 2de forum kun je de prefix (standaard phpbb) aanpassen in een tweede naam. Dus installatie 2de forum in aparte dir, die knop artikelen verwijzen naar je tweede forum en klaar ben je (kort door de bocht, maar ik denk dat het idee duidelijk is).
en dan staan alle leden er weer?
Volgens mij bedoel ik dat niet helemaal.DeMolT schreef:nah je moet gwoon:Die mod downloaden en installenCode: Selecteer alles
############################################################## ## MOD Title: Categories hierarchy ## MOD Author: Ptirhiik < admin@rpgnet-fr.com > (Pierre) http://www.rpgnet-fr.com ## MOD Description: ## This mod allows to attach a categorie to a higher level categorie, ## keeping all the forum visible on the index page (vBulletin-like view), ## or have a sub-forum view ## ## MOD Version: 2.0.2 ## ## Installation Level: Moderate ## Installation Time: 120 Minutes
Nee, bedoel ik niet.DeMolT schreef:http://frankyang.net/index.php
dat is wat je dan krijgt meerdere forums onder een forum
meer wat raymon zei.
Klopt, wat jij eigelijk nodig hebt is een optie om te switchen tussen 2 verschillende config.php's zodat hij verschillende prefixes/databases kan laden via hetzelfde forum, maar ik geloof niet dat dit al bestaat. Raymon's oplossing is waterdicht en doet praktisch hetzelfde, het kost je alleen wat extra MB's op je webspace en een 2e adres.Stefkuh schreef:Nee, bedoel ik niet.
meer wat raymon zei.
- Maak een tweede phpBB map aan met dezelfde data
- Maak een tweede database aan of kies een andere prefix als phpbb_
- Verander config.php in je nieuwe forummap naar de nieuwe database gegevens
- Exporteer belangrijke tabellen (zoals phpbb_config en phpbb_users) van je oude database naar je nieuwe
- Maak in de headers van je 2 forums links naar elkaar.
En dat is het belangrijkste dat de leden overal hetzelfde is.mosymuis schreef:maar deze methode heeft wel 2 belangrijke nadelen. 1) nieuwe leden zullen zich 2x moeten registreren en 2) profiel wijzigingen komen niet aan op het tweede forum. Hier valt weinig aan te doen; dit ligt er gewoon aan dat er twee phpbb_users tabellen zijn en een mod die beide tabellen update bij veranderingen of aan elkaar verbind zal waarschijnlijk (nog) niet bestaan.
Als dat niet gaat moet ik toch iets anders proberen.
door alle verwijzingen in je bestanden die eigenlijk naar de zogenaamde 2de prefix_users laat verwijzen naar phpbb_users. Ik heb ook niet gezegd dat dit makkelijk isStefkuh schreef:Hoe?raymon schreef:Kun je niet het tweede forum laten verwijzen naar de phpbb_users? dat je dus beide fora gebruik laat maken van sommige tabellen van het 'hoofdforum'?

Off course not dumbass..
Dan herschrijft ie ze.. je moet installen onder een andere prefix.. en dan verwijzen.. of prefix erachter toevoegen..
Is ergens script voor..
Dan herschrijft ie ze.. je moet installen onder een andere prefix.. en dan verwijzen.. of prefix erachter toevoegen..
Is ergens script voor..
[+] Isento at DeviantArt