foto's

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
hobbyvrouwtje

foto's

Bericht door hobbyvrouwtje » 07 mei 2007, 18:48

Support Template
  • Wat is het probleem?
    Wanneer ontstond het probleem?
    Adres van je forum: http://
    Modifications op je forum:
    Huidige stijl:
    phpBB versie:
    Waar is je forum gehost:
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum?
Overige opmerkingen:

hallo, ik ben hoobbyvrouwtje, http:/carine.yourbb.nl ,ik zou graag fotos plaatsen vanop mn eigen pc ,op mn forum ...aub, kunnen jullie mij helpen..;bedankt
Wie bij mij binnenkomt als vriend(in) komt nooit te vroeg maar steeds te laat

Coen

Bericht door Coen » 07 mei 2007, 18:51

Zo te zien maak je gebruik van phpBB via een forumdienst; deze diensten ondersteunen vaak geen optie om in je database te kijken of een bestand aan te passen via FTP toegang. Hierdoor kunnen we je maar beperkt helpen. Zoek op de site van je forumdienst naar een support optie of overweeg naar een 'host' over te stappen en er zelf een phpBB forum te beginnen. Succes!

hobbyvrouwtje

foto's

Bericht door hobbyvrouwtje » 07 mei 2007, 19:00

Bedankt voor het antwoord !... dat is het probleem, ik heb al een vraag gesteld op de support dienst , maar ik krijg daar hetzelfde antwoord als op de faq : allen foto's plaatsen kan alleen van af een andere site,niet van je eigen pc.... een een host overstappen ? Ok , graag zelfs...hoe vind ik een serieuse host? liefst in het nederlands of vlaams...alvast bedankt(
arine

lifeguard
Contacteer:

Bericht door lifeguard » 07 mei 2007, 19:05

Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar

hobbyvrouwtje

forum

Bericht door hobbyvrouwtje » 07 mei 2007, 19:24

halo, ik heb een beetje rondgekeken... wel interessant, eigenlijk heb ik al een site..;http://www.naaldendraad.be , deze is voor een "deeltje" gehost, de tekst en foto's heb ik erop geplaatst. Dez website is met een pakket gemaakt "superwebsites".....
hhhhhhmmmm...ik vind dit zo moelijk he :) bij pakketten zijn er het meestal beperkingen hé..... :)
carine

hansmiv

Re: foto's

Bericht door hansmiv » 07 mei 2007, 21:45

hobbyvrouwtje schreef:... foto's plaatsen kan alleen van af een andere site, niet van je eigen pc...
Inderdaad, dat is altijd het probleem, niet alleen voor jouw forum, maar voor IEDEREEN die foto's via het internet aan anderen wil laten zien.

Anderen kunnen nooit in jouw computer kijken, je moet je foto's dus eerst "ergens" op het internet wegzetten en vervolgens een link maken naar die foto's die dan op het internet staan.

hobbyvrouwtje

Eigenaardig

Bericht door hobbyvrouwtje » 08 mei 2007, 06:12

Ik vind dat eigenlijk raar... waarom is dat soms zo ingewikkeld?
Als je een site hebt, kun je foto's plaatsen vanop je eigen pc... als je een forum hebt , niet .... :o ... het is in verband met al of niet kunnen downloaden van de foto's mischien?

Coen

Re: Eigenaardig

Bericht door Coen » 08 mei 2007, 07:54

hobbyvrouwtje schreef:Ik vind dat eigenlijk raar... waarom is dat soms zo ingewikkeld?
Als je een site hebt, kun je foto's plaatsen vanop je eigen pc... als je een forum hebt , niet .... :o ... het is in verband met al of niet kunnen downloaden van de foto's mischien?
Dat is helemaal niet raar en al helemaal niet ingewikkeld! ;) Het punt is, dat je een website moet zien als een bepaalde aantal pagina's op een webserver (een andere computer dus). Om van die ene computer naar de andere iets over te kunnen zetten, heeft men het FTP (file transfer) protocol bedacht. Hiermee word het eenvoudiger gemaakt om dingen van de ene computer naar de andere (bijvoorbeeld jouw webserver) over te zetten.

Nu is het zo dat veel sites/forums etc de mogelijkheid bieden om jouw foto's daar te uploaden. Dit is echter webbased en daarmee kun je eigenlijk precies hetzelfde als via een FTP-applicatie. Er zijn wel wat restricties, denk hierbij aan bestandsgrootte en maar één bestandje tegelijk.

Hoop dat het nu wat duidelijker voor je is? :)

hobbyvrouwtje

?

Bericht door hobbyvrouwtje » 08 mei 2007, 12:38

dank je wel vor de uitleg..... maar begrijpen is ies anderes...
Mij niet kwalijk nemen aub!

Wat ik graag ook wil weten is : ik zou graag een backup database hebben, van mijn forum.... maar in het menu op het forum staat dat niet , hoe kan ik daar aan komen aub?
Bedankt !

Coen

Bericht door Coen » 08 mei 2007, 12:39

Hier komt nogmaals mijn tekstje, dit is ook op het backup-verhaal (waarschijnlijk) van toepassing. Backups maken zal dus niet mogelijk zijn... :roll:
Zero Override schreef:Zo te zien maak je gebruik van phpBB via een forumdienst; deze diensten ondersteunen vaak geen optie om in je database te kijken of een bestand aan te passen via FTP toegang. Hierdoor kunnen we je maar beperkt helpen. Zoek op de site van je forumdienst naar een support optie of overweeg naar een 'host' over te stappen en er zelf een phpBB forum te beginnen. Succes!

Gesloten