kneusje snapt het niet meer: Modbreak instellen

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Ponypop

kneusje snapt het niet meer: Modbreak instellen

Bericht door Ponypop » 03 mei 2007, 14:01

Ik ben heel dom en heel blond...

Ik ben Admin van een forum en ooit hadden we de mogelijkheid voor de moderators om een modbreak knop te gebruiken waardoor het zo heel mooi kwam te staan (ongeveer, bij benadering) : Modbreak pietjepuk: Denk erom dat je je tas opruimt!!

Zoiets, maar dan mooier natuurlijk.

Het werd door zowel de leden als de mods/ beheer enorm gewaardeerd dat het er was. Echter, door een meningsverschil met de ex- beheerder is het forum offline gezet en moest het helemaal opnieuw starten.

Nu heb ik het hele internet al sufgezocht naar een script om die modbreak erin te zetten. Op dit forum vond ik er een en daar ben ik mee aan de gang gegaan. Tot zover geen problemen. Echter, er staat op een gegeven moment dat ik in mapje subsilver naar bbcode moet gaan. De stijl van het forum waar het om gaat is alleen niet subsilver, maar desertstorm. Logisch nagedacht dat dat mapje dan vast ook bij desertstorm moest staan. Is er, maar met een andere inhoud ofzo? Ik kan daar niets vinden van hetgeen ik zou moeten vinden! :oops:

Daarom vraag tegen mijn principes in om hulp (ik wil nooit toegeven als iets niet lukt ;))

Daarnaast nog maar meteen een vraag: is er een mogelijkheid om het profiel uit te breiden? (dus in plaats van alleen de standaard zaken, dat je ook mogelijkheden hebt om foto's, tekst en uitleg te plaatsen) en bestaat er zoiets als een verjaardagskalender voor op een forum. Het werd handmatig gedaan, maar dat is echt een pokkewerk gebleken (en dan steeds de nieuwe gebruikers er ook nog bij zetten... :roll:

Een lang verhaal, wellicht een slechte binnenkomer, maar ik ben wel heel dankbaar als ik hulp en/of uitleg zou krijgen!

Als er nog bestanden oid nodig zijn omdat mijn verhaal compleet onduidelijk is op deze manier: geef maar een gil ;)

8)

Edit: Misschien is het al opgevallen door mijn taalgebruik dat ik nogniet héél erg veel verstand van PHP zaken heb. De basis is er, ik snap dat redelijk. Maar wees mild met terminologie, zover ben ik nog niet... :lol:

Coen

Bericht door Coen » 03 mei 2007, 14:18

Bedoel je zoiets? ^^

Ponypop

Bericht door Ponypop » 03 mei 2007, 14:26

:bier: Ja! Dat is hem! Maar dat lukt me dus niet, zelfs niet met de beschrijving van hoe het moet die elders op dit forum staat Afbeelding

Daan

Bericht door Daan » 03 mei 2007, 14:39

Dus je snapt het Wiki-Artikel niet?

Coen

Bericht door Coen » 03 mei 2007, 14:45

Ponypop schreef::bier: Ja! Dat is hem! Maar dat lukt me dus niet, zelfs niet met de beschrijving van hoe het moet die elders op dit forum staat Afbeelding
Ik neem, net als Daan, aan dat je het over dit artikel uit de Wiki hebt, wat begrijp je er precies niet aan? :roll:

Ponypop

Bericht door Ponypop » 04 mei 2007, 08:25

Mooi... zo blond ben ik ook weer niet! ;)

Wat er in de Wiki staat snap ik helemaal... dat spreekt op zich wel voor zichzelf allemaal.

Ik heb de MOD gebruikt uit dit topic

Instructies opgevolgd, maar ik loop dus vast op het volgende stukje:

#-----[ OPEN ]------------------------------------------
#
templates/subSilver/bbcodes.tpl
#
#-----[ FIND ]------------------------------------------
#
<!-- BEGIN email --><a href="mailto:{EMAIL}">{EMAIL}</A><!-- END email -->

Mijn idee was: we gebruiken desert storm dus ik heb niets te zoeken in Subsilver... De inhoud van het betreffende bestand van desert storm komt echter totaal niet overeen met hetgeen hierboven staat. Het líjkt er zelfs niet op!

Moet ik dan tóch in Subsilver werken, ondanks dat het niet de stijl is... maakt dat dan niet uit?

Coen

Bericht door Coen » 04 mei 2007, 09:02

Nee, je zult moeten werken in DesertStorm, omdat je anders niets van de wijzigingen te zien zal krijgen! ;)

Zoek bijvoorbeeld eens naar;

Code: Selecteer alles

<!-- BEGIN email -->
Als je dit gevonden hebt, zul je wel kunnen herleiden waar de rest van de code staat! ;)

Ponypop

Bericht door Ponypop » 04 mei 2007, 10:05

Nog één vraagje voor de zekerheid, kon het antwoord nml niet vinden in de wiki of het forum...

Ik kopieer nu de bestanden van de server. Ik zet ze in mijn computer als backup, een andere versie van het bestand verander ik dmv het kladblok. Daarna gewoon opslaan.

Deze bestanden zijn toch wel bruikbaar? Ik heb gisteren een MOD erin gemaakt die iets tegen spammers doet en op deze manier teruggeplaatst. Ik krijg geen foutmeldingen oid, dus dan kan ik er gewoon vanuit gaan dat het gelukt is neem ik aan?

*sorry voor de vele vragen trouwens :oops:*

Coen

Bericht door Coen » 04 mei 2007, 10:13

Vragen zijn er voor om gesteld te worden, een forum is er om vragen te stellen, kortom je hier prima aan het juiste adres! ;)

Als je een MOD installeert, dien je dat altijd te doen op de meeste actuele bestanden. Het maakt inderdaad niet uit of je dit nu doet op bestanden die al door een andere MOD zijn aangepast. Veel MODs draaien zonder conflicten naast elkaar en als het in jouw geval geen foutmeldingen oplevert, kun je er van uit gaan dat het ook met deze MODs het geval is!

Het is dus nu gelukt met het installeren van de MODs? :)

Ponypop

Bericht door Ponypop » 04 mei 2007, 10:17

Nou, volgens mij is het in ieder geval met 1 gelukt :lol: Ik heb gisteren de Unique Registration Hash erop gezet en zoals het nu lijkt met succes. Ben nog bezig met de modbreak, gaat allemaal nog niet zo snel als ik zou willen (ben ook wel een klein beetje pietje precies en contoleer elke regel het liefst 6 x) :oops:

Maar bedankt voor de uitleg, dadelijk ga ik het nog leuk vinden om te doen ook! ;)

Edit: Weer een probleem, en wel over het volgende stukje:
#-----[ OPEN ]------------------------------------------
#
templates/subSilver/subSilver.css

#-----[ FIND ]------------------------------------------
#
.quote {
font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 11px; color: #444444; line-height: 125%;
background-color: #FAFAFA; border: #D1D7DC; border-style: solid;
border-left-width: 1px; border-top-width: 1px; border-right-width: 1px; border-bottom-width: 1px
Geopend bij mij: templates/desertstorm/desertstorm.css

Wat er dan het meest op lijkt:
font{ font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif }

p, td { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif }

hr { height: 0px; border: solid #d9b189 0px; border-top-width: 1px;}

a { color: #905000; text-decoration: none; }

a:hover { color: #dd6900; text-decoration: underline; }

h1,h2 { font-family: "Trebuchet MS", Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size : 22px; font-weight : bold; text-decoration : none; line-height : 120%; color : #000000;}
Maar het is natuurlijk niet exact hetzelfde, plus dat ik wat informatie "mis"... Moet ik de volgende add after dan hierachter zetten of niet?

verderop staat ook nog deze:
TH { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; background-color: #c8a078; height: 25px; font-size: 11px; font-weight: bold; color: #e9d9a9; } /* Uses Bitmap */
maar dat is hem volgens mij sowieso niet...

Argh... ik vind het echt genant zoveel te vragen :oops:
Laatst gewijzigd door Ponypop op 04 mei 2007, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Coen

Bericht door Coen » 04 mei 2007, 10:26

Ponypop schreef:Maar bedankt voor de uitleg, dadelijk ga ik het nog leuk vinden om te doen ook! ;)
Dat is wel de bedoeling he? ;) Mocht het onverhoopt nog fout gaan, dan weet je ons te vinden he? :)

Succes! :thumb:

Daan

Bericht door Daan » 04 mei 2007, 10:27

Ponypop schreef:Nou, volgens mij is het in ieder geval met 1 gelukt :lol: Ik heb gisteren de Unique Registration Hash erop gezet en zoals het nu lijkt met succes. Ben nog bezig met de modbreak, gaat allemaal nog niet zo snel als ik zou willen (ben ook wel een klein beetje pietje precies en contoleer elke regel het liefst 6 x) :oops:

Maar bedankt voor de uitleg, dadelijk ga ik het nog leuk vinden om te doen ook! ;)
Het 6x controleren van een regel is juist heel goed! Niets om je voor te schamen!

Succes!

Ponypop

Bericht door Ponypop » 08 mei 2007, 12:21

Ik had er nog iets bijgezet zodat ik niet omhoog hoefde te schoppen in mn laatste post, maar dat is kennelijk een beetje ontgaan :oops: Zit een beetje vast dus... :?

Coen

Bericht door Coen » 08 mei 2007, 12:31

Zoek eens alleen hier op:

Code: Selecteer alles

.quote {
Staat dat er wel in? Zo ja, zou ik graag dat blokje even zien! :)

Gesloten