phpbb achter inlog
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

phpbb achter inlog
Ik heb een tijdje rondgezocht maar ik kon niet een antwoord vinden op mijn vraag.
Ik heb phpbb recent geinstalleerd maar wil dat het gehele forum (alles erop en eraan) beschikbaar is voor een aantal mensen. Ik wil het zo inrichten dat als je naar de index.php gaat dat je dan gelijk een inlog scherm te zien krijgt en dat de huidige geregistreerde mensen met hun huidige wachtwoord dan kunnen inloggen en het forum te zien krijgen. (hopelijk heb ik het duidelijk uitgelegd)
Kan ik hiervoor een portal gebruiken of weet iemand een geschikte mod hiervoor
Alvast bedankt
:thumb:
Ik heb phpbb recent geinstalleerd maar wil dat het gehele forum (alles erop en eraan) beschikbaar is voor een aantal mensen. Ik wil het zo inrichten dat als je naar de index.php gaat dat je dan gelijk een inlog scherm te zien krijgt en dat de huidige geregistreerde mensen met hun huidige wachtwoord dan kunnen inloggen en het forum te zien krijgen. (hopelijk heb ik het duidelijk uitgelegd)
Kan ik hiervoor een portal gebruiken of weet iemand een geschikte mod hiervoor
Alvast bedankt
:thumb:
Nee dit kan niet, dan kom je niet als eerste op login.php en dat is wel de bedoeling, je komt hierbij gewoon op index.php en ziet geen forums.svenn schreef:in premissies moet je alles op reg. zetten, dat zou het moeten doen.
Ik denk dat een oplossing is:
login.php veranderen van naam in index.php en index.php in login.php, toch?
Hij wilt dat als je naar het forum gaat dat je meteen op login.php komt.svenn schreef:neen dat gaat niet werkeneven kijken of ik fout ben
Het is het probleem dat als je gewoon naar het forum gaat en je zet alle permissies op REG dan kom je wel gewoon bij index.php en zie je alles behalve de catogorien (en de forums die daarbij horen).
Volgens mij wel, je ziet geen forums en catogorie voor de rest kom je volgens mij gewoon bij de index.phpsvenn schreef:Niet als je alles op geregistreerd[verborgen] zet
Laatst gewijzigd door Markiee op 27 jan 2007, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb een forum met alle forums op geregistreerd(verborgen). Je krijgt dan een index.php te zien zonder forums. Dus wel memberlist, profiel, online-users enz. Je ziet dus alles behalve de forums zelf.
Met een aantal mods kun je overigens alle informatie over je users afschermen voor niet-ingelogden maar ik weet niet of dat je bedoeling is.
Met een aantal mods kun je overigens alle informatie over je users afschermen voor niet-ingelogden maar ik weet niet of dat je bedoeling is.
-
- Contacteer:
het is mij zojuist gelukt, in alle pagina's die je wilt afschermen moet je
achter de plek zetten waar
staat, pagina verander je in de naam van welke pagina je aanpast. dit zorgt er voor dat na het inloggen, die persoon alsnog op de pagina komt waar hij wilde zijn, dus als je search wilt beveiligen zoek je in search.php het stukje op waar de start session gebeuren staat, en maak je er dit van:
zo kun je iedere pagina apart keizen of je wilt beveiligen of niet.
Code: Selecteer alles
if ( $userdata['user_id'] == ANONYMOUS )
{
redirect(append_sid("login.$phpEx?redirect=PAGINA.$phpEx", true));
exit;
}
//
// Start session management
//
//
// End session management
//
if ( $userdata['user_id'] == ANONYMOUS )
{
redirect(append_sid("login.$phpEx?redirect=search.$phpEx", true));
exit;
}
- Ramon Fincken
- Contacteer:
met de page permissions mod van drathbun gaat het lekker snel 

Freelance webdevelopment, including phpbb2 scripting!
Website founder van: phpBBinstallers.net phpBBantispam.com
Mods: zie op http://www.phpbb.com Blog in wording: RamonFincken.com
Website founder van: phpBBinstallers.net phpBBantispam.com
Mods: zie op http://www.phpbb.com Blog in wording: RamonFincken.com