phpbb wil niet starten
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

phpbb wil niet starten
Hoi,
Ik ben veranderd van provider en heb bij de vorige mijn bb als sql laten backuppen. Ik heb dat wel zelf gedaan. Nu bij nieuwe provider alles geinstalleerd en mijn file in restore terug binnengenomen. Hij geeft geen foutmeldingen en gaaft zelfs de message dat de "has been succesfully restored" Toch staat er niks op mijn forum. Alle berichten staan in die SQL ik kan daar alles zien.....? Wat gaat er fout is er iemand die mij kan helpen? Neen ik heb er geen add-ons op geplakt bij de vorige provider.
Thanks, Pat
Ik ben veranderd van provider en heb bij de vorige mijn bb als sql laten backuppen. Ik heb dat wel zelf gedaan. Nu bij nieuwe provider alles geinstalleerd en mijn file in restore terug binnengenomen. Hij geeft geen foutmeldingen en gaaft zelfs de message dat de "has been succesfully restored" Toch staat er niks op mijn forum. Alle berichten staan in die SQL ik kan daar alles zien.....? Wat gaat er fout is er iemand die mij kan helpen? Neen ik heb er geen add-ons op geplakt bij de vorige provider.
Thanks, Pat
Re: phpbb wil niet starten
Post misschien eens je errors of op zijn minst toch de links naar jou forum...on9cjx schreef:Hoi,
Thanks, Pat
Ja ik gebruik hetzelfde forum en hij staat on-line maar je ziet niks. Hij blijft gewoon bij het begin staan zoals een verse nieuw forum.
http://www.on9cjx-atv.be/atvbb/ , en errors zijn er niet das het frapante van de zaak.
http://www.on9cjx-atv.be/atvbb/ , en errors zijn er niet das het frapante van de zaak.
En je oude backup is dat zo'n (.sql) bestand.
Indien ja, kan je het je alles misschien terugzetten via bigdump. Das vrij gemakkelijk.
Ik weet niet of dit ondertussen al opgelost is, maar ik heb vroeger altijd gehoord dat die backup/restore functies in admin niet zo goed werken en je beter via phpmyadmin werkt.
Indien ja, kan je het je alles misschien terugzetten via bigdump. Das vrij gemakkelijk.
Ik weet niet of dit ondertussen al opgelost is, maar ik heb vroeger altijd gehoord dat die backup/restore functies in admin niet zo goed werken en je beter via phpmyadmin werkt.
- Simon Templar
- Contacteer:
Ik zit waarschijnlijk met het zelfde probleem als jou, ik kan mijn volle db ook niet laten restoren, want ik krijg de zelfde error als jou.on9cjx schreef:Neen werkt niet hij kan de config file niet vinden........het is gewoon hopeloos. Ben waarschijnlijk alles kwijt, het enige wat ik nog heb is de sql file.
Maar ik kan je wel aan een config.php file helpen, maar dan moet je nog wel je eigen db bestandsnaam, db usernaam, db passwoord invoeren, wacht maar even, dan zal ik em ophalen en hierin posten.
Mvg, Simon
- Simon Templar
- Contacteer:
PhPBB2 Config.php File voor wie em kwijt is
Code: Selecteer alles
<?php
// phpBB 2.x auto-generated config file
// Do not change anything in this file!
$dbms = 'mysql';
$dbhost = 'localhost';
$dbname = 'xxx_xxx';
$dbuser = 'xxx_xxx';
$dbpasswd = 'xxxxxxx';
$table_prefix = 'phpbb2_';
define('PHPBB_INSTALLED', true);
?>
Hier is ie dan voor jou, Pat.
- Simon Templar
- Contacteer:
Ik heb nu eindelijk 2 forums aan het werken gekregen met Bigdump.on9cjx schreef:Ook al gedaan voor dat je dit bericht gepost had beste Simon Templar maar dat bracht ook geen oplossing. Dus tot op heden geen oplossing.
Net helemaal uitgetest, werkt perfect, alleen nu nog gaan bijwerken.
Maar het 3e forum, tevens laatste forum gaat perfect door bigdump heen, zonder maar ook 1 enkele fout aan te geven, ik kijk gekijk in SQL management, voor import was ie leeg en nu na import zit ie weer als voorheen op goede stand.
de html files vergeleken van de import van alle 3 stuks, geen verschil. Nu komt het : Dat 3e forum vertikt het nog steeds om op te starten, zegt Critical Error, can't find phpbb2_config.
Belachelijk zeg, waarom die andere 2 wel goed en deze niet ?
Alles gecheckt of het inderdaad goed stond in de gzip files, config.php, stond allemaal goed.
Mij een raadsel, wie weet wat meer?
Geen enkel probleem meer - PROBLEEM IS OPGELOST - Werkt weer PERFECT !!!
Laatst gewijzigd door Simon Templar op 31 okt 2007, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.