maar de html code is geen hardlink houdt in dat het niet echt een link is maar gewoon simpele doorwijzing, robots zien dit niet. ( heb uitgetest met een programma bekend bij seo'srs )
Anyway zelfs in ezportal zelf krijg je geen echte hardlinks aangezien het allemaal php code is, ziet de robot weer niet het forum zelf. Uiteindelijk zal je forum wel op google komen als je topic bijv ergens anders geplaatst is op een forum.
Maar doen leden dit niet zal de robot er ook niet komen, sommige mensen zeggen dan wel ja directory leest hij uit, maar bij deze kijkt hij echt naar de feitelijke links die als echt worden beschouwd hardlinks. Die leveren ook daadwerkelijk pagerank etc op, typiese is natuurlijk dat phpbb.com natuurlijk wel weer goed gelinkt wordt goh wat een verrasing en de robot vindt die wel.
Dus daarbij heb ik maar een index.html gemaakt met 3 links naar 1: portal 2: index 3: download page.
Aangezien de zoekmachines het zo wel direct zien met een hardlink. Nu heb je zeg maar forum situatie van 3000 topics, in elk van die topics zitten 3 links naar phpbb.com of de naam wat phpbb.com dus 9000 links of regelateerde info naar hun oplevert dus hun positie verhoogt. En de jouwe verlaagt aangezien jij mass linkt naar hun kost het jouw page rank.
En dan staat er ook nog tekstje bij even omgezet ja je moet laten staan zodat ik nog meer bezoekers krijg en geld. Want zo zie ik het toch echt hoor niet om meer mensen het te laten gebruiken maar gewoon meer bezoekers/robots die zijn site hoger waarderen daarbij hij meer geld kan vragen voor advertenties en al zijn gebruikers benaaldeeld. Kweenie maar in elk bestand staat wel dat stomme copyright zinnetje terwijl het ook gewoon in de footer kon weergeven worden. En dan bedoel ik een simple link en copyright en niet overbodige troep. Zo maak je elk bestandje wel onnodig groter.
Alles van phpbb forum software is gericht om de verrijking van de maker zelf persoonlijk vindt ik niet niet erg gpl en dan 5000 tot zelfs over 10.000 euro vragen om te adverteren. Terwijl die bezoekers zelfs niet eens naar zijn zijn gerelateert zijn. Dit is dus puur om zichzelf te verrijken en dan zeggen dat hij neit altijd aan kan werken omdat hij ander werk heeft lijkt me niet nodig met zulke bedragen om te adverteren.
Ik vindt dat phpbb.nl is zoals phpbb.com hoorde te zijn geen advertentie troep overal en niet gericht om exstra veel geld te verdienen.
Dit is mijn mening hierbij zou ik graag jullie mening willen horen alvast bedankt