Ik ben ondertussen redelijk bekend met phpbb (denk ik) maar wat bedoelen ze bovenstaande foutmelding?Failed obtaining forum access control lists
DEBUG MODE
SQL Error : 1064 You have an error in your SQL syntax near 'FROM phpbb_forums a ' at line 2
SELECT a.forum_id, FROM phpbb_forums a
Line : 142
File : /var/www/html/modelcars/forum/includes/auth.php
Algemene fout.
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Algemene fout.
Hoi! Ik ben een onderschrift virus, kopieer/plak mij in jouw onderschrift om mij te verspreiden!
Heb je kortgeleden MODs geinstalleerd waarbij je het bestand includes/auth.php moest aanpassen? Probeer deze indien mogelijk dan terug te draaien.
Als je er nog niet achter komt kan je hier regel 140 tot 145 van het bovenstaande bestand posten. Dan kijken we er hier wel even naar.
Als je er nog niet achter komt kan je hier regel 140 tot 145 van het bovenstaande bestand posten. Dan kijken we er hier wel even naar.

MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting
Ik dacht dat het probleem in m;n database zou zitten
Ik hoop dat je hier wat mee kan. Ik heb nu in iedergeval geleerd zoveel mogelijk op het forum te doen nadat je een mod hebt geïnstaleerd zodat je problemen makkelijker kunt achterhalen.

Ik hoop dat je hier wat mee kan. Ik heb nu in iedergeval geleerd zoveel mogelijk op het forum te doen nadat je een mod hebt geïnstaleerd zodat je problemen makkelijker kunt achterhalen.
Na deze wijze les heb ik van mijn forum een backup gemaakt en daarna een aantal mods geïnstaleerd. Dat ging niet helemaal goed dus heb ik het oude forum weer terug gezet en nu heb ik ook deze foutmelding als ik naar mijn profiel gaforum_match_sql = ( $forum_id != AUTH_LIST_ALL ) ? "WHERE a.forum_id = '$forum_id'" : '';
$sql = "SELECT a.forum_id, $a_sql
FROM " . FORUMS_TABLE . " a
$forum_match_sql";
if ( !($result = $db->sql_query($sql)) )
{
message_die(GENERAL_ERROR, 'Failed obtaining forum access control lists', '', __LINE__, __FILE__, $sql);
}
$sql_fetchrow = ( $forum_id != AUTH_LIST_ALL ) ? 'sql_fetchrow' : 'sql_fetchrowset';
if ( !($f_access = $db->$sql_fetchrow($result)) )
{
$db->sql_freeresult($result);
return array();
}
$db->sql_freeresult($result);
}

ZuchtLSE...ENDIF solution // it works well// if ( $mode != 'register' ) { if ( $userdata['user_allowavatar'] && ( $board_config['allow_avatar_upload'] || $board_config['allow_avatar_local'] || $board_config['allow_avatar_remote'] ) ) { $template->assign_block_vars('switch_avatar_block', array() ); if ( $board_config['allow_avatar_upload'] && file_exists(@phpbb_realpath('./' . $board_config['avatar_path'])) ) { if ( $form_enctype != '' ) { $template->assign_block_vars('switch_avatar_block.switch_avatar_local_upload', array() ); } $template->assign_block_vars('switch_avatar_block.switch_avatar_remote_upload', array() ); } if ( $board_config['allow_avatar_remote'] ) { $template->assign_block_vars('switch_avatar_block.switch_avatar_remote_link', array() ); } if ( $board_config['allow_avatar_local'] && file_exists(@phpbb_realpath('./' . $board_config['avatar_gallery_path'])) ) { $template->assign_block_vars('switch_avatar_block.switch_avatar_local_gallery', array() ); } } } } $template->pparse('body'); include($phpbb_root_path . 'includes/page_tail.'.$phpEx); ?>

Hoi! Ik ben een onderschrift virus, kopieer/plak mij in jouw onderschrift om mij te verspreiden!
De fout zit wel degelijk in de database, anders zou daar niet staan SQL error.
Omdat je het oude forum terug zet (via ftp vermoed ik) heb je de database nog niet terug gezet. Deze heb je moeten wijzigen voor die MOD (veronderstel ik) dus is die gewijzigd t.o.v. de originele vorm, en slaat je forum er nu op tilt.
Omdat je het oude forum terug zet (via ftp vermoed ik) heb je de database nog niet terug gezet. Deze heb je moeten wijzigen voor die MOD (veronderstel ik) dus is die gewijzigd t.o.v. de originele vorm, en slaat je forum er nu op tilt.
Cheers, w0lfie
» w0lfie.be
» Access - The Party Concept!
» w0lfie.be
» Access - The Party Concept!