gesloten forum

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
cnautico

gesloten forum

Bericht door cnautico » 06 okt 2003, 11:08

:?:
Kan iemand mij vertellen hoe ik een eigen gesloten forum kan opzetten zonder dat deze op een eigen server draait.

Txs,
Cnautico

Podium4

Bericht door Podium4 » 06 okt 2003, 11:25

wat bedoel je precies met een "gesloten forum" wat moet je kunnen en wat niet..... etc....
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

cnautico

Bericht door cnautico » 06 okt 2003, 16:14

met gesloten bedoel ik niet toegankelijk voor andere dan alleen die die uitgenodigd worden.

Bedoeling is om een werkgroepje de mogelijkheid te gevenom over onderwerpen te discussieren op de tijden dat het de afzonderlijke personen dat uitkomt zonder dat er steeds een vergadering geplanned moet worden.

Nog mooier zou zijn als binnen het op te zetten forrum sub-forums kunnen zijn voor appart uit te werken onderwerpen.

dit het lijkt mij een mooie omgeving waarin dit mogelijk moet zijn.

hobbeldebobbel
Contacteer:

Bericht door hobbeldebobbel » 06 okt 2003, 17:12

bij de forum permissies het subforum op private zetten...

dan een groep aanmaken in group management
dan de permissies van deze net aangemaakte groep bewerken
en dan kan je de groe bepaalde permissies geven op het subforum...alleen lezen of zelfs helemaal niks

cnautico

Bericht door cnautico » 06 okt 2003, 18:08

ok, maar vind ik dit dan?
ik kan die permissies nergens vinden, sorry?

hobbeldebobbel
Contacteer:

Bericht door hobbeldebobbel » 06 okt 2003, 18:10

nou die kan je vinden in administrator panel..... er wordt standaar een link gemaakt onderaan iedere pagina

en dan bij forum beheer....

w0lfie.be
Contacteer:

Bericht door w0lfie.be » 07 okt 2003, 14:06

Nog makkelijker.
Ga naar de configuratie van je phpBB forum (via admin panel).

Daar staat de optie voor het activeren van de accounts. Zet dat op beheerder, dan kan je zelf checken wie zich aanmeldt, en eventueel op je board laten.

Als het is voor'n onderdeeltje van je forum, dan ist zoals iemand hierboven al vertelde.

cnautico

Bericht door cnautico » 07 okt 2003, 21:46

Dus dat kan niet in dit forum ofzo maar zal dan een programma moeten downloaden?
En waar draai ik dat dan?

In mijn beleving draait alles toch op internet? en als je op internet het forum draait dan kan het dus niet op je eigen pc staan?

Eigenlijk dus de vraag:
Ik wil een eigen forum hebben (gesloten) hoe doe ik dat?

hobbeldebobbel
Contacteer:

Bericht door hobbeldebobbel » 07 okt 2003, 21:57

je moet gewoon dat phpbb downloaden en op een server zetten....
heb je dat wel al voorelkaar gekregen? want bovenstaande post lijkt er namelijk niet op...
als je w0lfie's post leest dan kun je zelf bepalen wie je toelaat op je forum... dus gesloten als je niemand accepteert

cnautico

Bericht door cnautico » 08 okt 2003, 21:58

ok, thanks.
dan maar ff gaan proberen

ewoud

Bericht door ewoud » 13 okt 2003, 20:11

Ik had dezelfde vraag (afgelopen donderdag). Dacht dat het allemaal behoorlijk lastig was om zo'n forum op te zetten, heb ik bij boardnation.com een forum opgezet maar dat was niet echt wat ik zocht....

Ik ben uiteindelijk via webhostingtalk.nl bij afilas terechtgekomen nadat ene "wdv" een aardig berichtje had achtergelaten. Die heeft een goede aanbieding gedaan en het forum netjes voor me +opgezet.

Het programma dat ze hier gebruiken is phpBB en gratis! Wanneer het opgezet is, is het een koekie om het een beetje onder de knie te krijgen, de paar vragen die ik had waren hier binnen no-time opgelost. Het leuke van phpbb is dat je onwijs veel mogelijkheden hebt. Zo kun je bijvoorbeeld een calender in (laten)bouwen die je zelf kan gebruiken of kan delen met je gebruikers, superhandig als je met meerdere personen op afstand samen moet werken en niet altijd meetings kan houden.

Groet, Ewoud

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 13 okt 2003, 20:16

And that's only the beginning..!!
phpBB krijgt steeds meer developer teams waarvan de mensen met php begonnen zijn met phpBB ( mezelf ) en er gaan nog veeeeeeeel meer mod's komen..!!
[+] Isento at DeviantArt

Gesloten