[opgelost] betekenis tekens
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
-
[opgelost] betekenis tekens
Via de zoek functie heb ik gezocht naar de betekenis van de tekens die gebruikt worden in PHP en tpl maar kan dit niet vinden. Ik weet dat hier uitleg over te vinden moet zijn maar waarschijnlijk gebruik ik het verkeerde woord "tekens".
In een PHP bestand voeg ik vaker, als ik een stuk tekst moet verwijderen, twee maal een // toe zodat ik de tekst kan laten staan maar dat ik achteraf nog kan traceren wat ik gedaan heb. in een tpl file werkt dit niet. Is hier een andere oplossing voor. Dus dat je de tekst kan laten staan maar dat het niet meer meewerkt in het script?
In een PHP bestand voeg ik vaker, als ik een stuk tekst moet verwijderen, twee maal een // toe zodat ik de tekst kan laten staan maar dat ik achteraf nog kan traceren wat ik gedaan heb. in een tpl file werkt dit niet. Is hier een andere oplossing voor. Dus dat je de tekst kan laten staan maar dat het niet meer meewerkt in het script?
Laatst gewijzigd door Michael Hanbeukers op 15 mar 2007, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
In een tpl file kun je bepaalde tekst als commentaar laten beschouwen (net als // in php doet) door de betreffende regel tussen:
en te zetten! 
Code: Selecteer alles
<!--
Code: Selecteer alles
-->

-
Nee, in de wiki is er nog niet echt plaats voor betekenissen van php codes, zuiver en alleen omdat php niet echt uit codes bestaat.Michael Hanbeukers schreef:bedankt dat was wat ik zocht. Is ook misschiens ergens in wiki de betekenis van meer php codes?
Natuurlijk heeft php wel codes en dergelijk, maar puur en alleen uitleg geven over wat bepaalde codes doen, leer je niks van. Je hebt er meer aan, om zelf een goede php-tutorial te zoeken en daarmee aan de slag te gaan. PHP leer je door te doen, niet door erover te lezen!

-
Daar zit wat in.Michael Hanbeukers schreef:Dat is met de meeste dingen zo. Je leert het meeste met vallen en opstaan maar als je een aantal tekens kent leer je het misschien beter te begrijpen.
Maar nogmaals, als je een aantal tekens kent ben je nog niet ver in php. Stel eerst een aantal doelen voor jezelf. Wat wil je bijvoorbeeld gaan maken? Een gastenboek, forum of compleet CMS? Aan de hand van die doelen ga je bekijken welke technieken je nodig hebt. Die technieken ga je onderzoeken, al dan niet met de hulp van wat tutorials en ga je dingen uitproberen.
Zo ben ik ook begonnen met PHP en ik moet zeggen dat ik er nu aardig mee uit de voeten kan!

-
Wat ik wil maken weet ik wel en onderzoek daarna doe ik ook. Ik struin het hele internet af naar antwoorden en heb dan ook al heel veel gevonden en zelf uitgevonden waardoor het weer steeds leuker wordt. Bij HTML begreep ik op een gegeven moment behoorlijk veel van wat er stond en dat maakt het een stuk gemakkelijker. Bij PHP ben ik de logica nog aan het zoeken maar daar ga ik ook wel weer achter komen.
In ieder geval bedankt voor je vriendelijkheid!
In ieder geval bedankt voor je vriendelijkheid!
Wat voor antwoorden zoek je dan precies? Wat wil je maken en wat voor technieken denk je daarvoor te gaan gebruiken?Michael Hanbeukers schreef:Wat ik wil maken weet ik wel en onderzoek daarna doe ik ook. Ik struin het hele internet af naar antwoorden en heb dan ook al heel veel gevonden en zelf uitgevonden waardoor het weer steeds leuker wordt. Bij HTML begreep ik op een gegeven moment behoorlijk veel van wat er stond en dat maakt het een stuk gemakkelijker. Bij PHP ben ik de logica nog aan het zoeken maar daar ga ik ook wel weer achter komen.
Daar is een support-forum voor he?Michael Hanbeukers schreef:In ieder geval bedankt voor je vriendelijkheid!

-
Een geslotenforum met een compleet andere registratie procedure en veilig en met een andere layout dan subsilver enz enz. Heel veel dingen kan je hier vinden en voor heel veel dingen zijn er modificaties maar soms wil ik die dan net effe iets anders en dan zal ik toch de script in moeten duiken. Technieken nog geen idee.Wat voor antwoorden zoek je dan precies? Wat wil je maken en wat voor technieken denk je daarvoor te gaan gebruiken?
Ik lees hier behoorlijk vaak en veel maar vriendelijkheid is hier niet altijd het geval maar dat zal wel met meerdere factoren te maken hebben.Daar is een support-forum voor he?![]()
Dus je wilt in principe phpBB gaan veranderen, naar jouw wensen en eisen?
Dan is het raadzaam om eerst goed te onderzoeken hoe phpBB nou precies werkt, waar het grootste deel van de pagina's voor dient en hoe je deze in jouw voordeel kunt gebruiken. Daarna kun je gaan kijken welke MODs je hier voor denkt te gaan gebruiken en hoe je deze aan wilt gaan passen.
Over de vriendelijkheid kan ik kort zijn, binnenkort gaan er een aantal zaken drastisch veranderen op dit forum, waaronder het aanpakken van factoren die de sfeer vergallen hier. Ik doe in ieder geval altijd mijn best om vriendelijk en hulpvaardig te zijn!
Dan is het raadzaam om eerst goed te onderzoeken hoe phpBB nou precies werkt, waar het grootste deel van de pagina's voor dient en hoe je deze in jouw voordeel kunt gebruiken. Daarna kun je gaan kijken welke MODs je hier voor denkt te gaan gebruiken en hoe je deze aan wilt gaan passen.
Over de vriendelijkheid kan ik kort zijn, binnenkort gaan er een aantal zaken drastisch veranderen op dit forum, waaronder het aanpakken van factoren die de sfeer vergallen hier. Ik doe in ieder geval altijd mijn best om vriendelijk en hulpvaardig te zijn!

-
Hiervoor heb ik vorige maand een boek gekocht en ben ik nu aan het lezen Building Online Communities With Phpbb 2. Dus dat gaat wel goed komen.Dan is het raadzaam om eerst goed te onderzoeken hoe phpBB nou precies werkt, waar het grootste deel van de pagina's voor dient en hoe je deze in jouw voordeel kunt gebruiken. Daarna kun je gaan kijken welke MODs je hier voor denkt te gaan gebruiken en hoe je deze aan wilt gaan passen.
Vandaar ook mijn dank! :thumb:Ik doe in ieder geval altijd mijn best om vriendelijk en hulpvaardig te zijn!