pieterbas12 schreef:hmm..
geeft een error:
Code: Selecteer alles
error in query 1: Duplicate column name 'user_reg_ip' done (1 queries).
Ik snap er nu helemaal niks meer van :S
kan even 1 iemand me helpen en niet 2

pieterbas12 schreef:hmm..
geeft een error:
error in query 1: Duplicate column name 'user_reg_ip' done (1 queries).
Hmm...Bee schreef:Kijk nou eens goed naar die foutmelding in plaats dat je maar een beetje gaat zitten gokken...Bertie schreef:Nee die werkt daar goed mee,
Ik bedoel de sql querie die je moest uitvoeren.
Dus de code die hebt gedaan met de dbupdater (sql.php)
Ik zie:Er moet dus nog iets tussenCode: Selecteer alles
VALUES'',('86.83.87.140',
enCode: Selecteer alles
VALUES
staan wat daar absoluut niet hoort.Code: Selecteer alles
('" . str_replace("\'", "''", $user_reg_id) . "',
#
#-----[ FIND ]------------------------------------------
#
$user_id = $row['total'] + 1;
#
#-----[ AFTER ADD ]---------
#
//
// BEGIN - Registration IP Hack
//
if (isSet($_SERVER))
{
if (isSet($_SERVER["HTTP_X_FORWARDED_FOR"]))
{
$realip = $_SERVER["HTTP_X_FORWARDED_FOR"];
}
elseif (isSet($_SERVER["HTTP_CLIENT_IP"]))
{
$realip = $_SERVER["HTTP_CLIENT_IP"];
}
else
{
$realip = $_SERVER["REMOTE_ADDR"];
}
}
else
{
if ( getenv( 'HTTP_X_FORWARDED_FOR' ) )
{
$realip = getenv( 'HTTP_X_FORWARDED_FOR' );
}
elseif ( getenv( 'HTTP_CLIENT_IP' ) )
{
$realip = getenv( 'HTTP_CLIENT_IP' );
}
else
{
$realip = getenv( 'REMOTE_ADDR' );
}
}
$user_reg_id = $realip;
$user_reg_host = gethostbyaddr($realip);
//
// END - Registration IP Hack
//
#
#-----[ FIND ]--------------------
#
$sql = "INSERT INTO " . USERS_TABLE . " (
#
#-----[ IN-LINE AFTER ADD ]------------------------------------------
#
user_reg_ip, user_reg_host,
#
#-----[ FIND (next line down) ]------------------------------------
#
VALUES (
#
#-----[ IN-LINE AFTER ADD ]------------------------------
#
'" . str_replace("\'", "''", $user_reg_id) . "', '" . str_replace("\'", "''", $user_reg_host) . "',
#
#-----[ SAVE/CLOSE ALL FILES ]------------------------------------------
#
#
Raimon, kijk naar die foutmelding en kijk naar mijn uitleg, volgens mij ben jij namelijk diegene die het niet begrijpt...Bertie schreef:nee die moet achter de VALUES ( geplaatst wordenBee schreef:Kijk nou eens goed naar die foutmelding in plaats dat je maar een beetje gaat zitten gokken...Bertie schreef:Nee die werkt daar goed mee,
Ik bedoel de sql querie die je moest uitvoeren.
Dus de code die hebt gedaan met de dbupdater (sql.php)
Ik zie:Er moet dus nog iets tussenCode: Selecteer alles
VALUES'',('86.83.87.140',
enCode: Selecteer alles
VALUES
staan wat daar absoluut niet hoort.Code: Selecteer alles
('" . str_replace("\'", "''", $user_reg_id) . "',
En nee ik gok niet lees anders het txt bestand van de mod eens.
Raimon, kijk naar die foutmelding en kijk naar mijn uitleg, volgens mij ben jij namelijk diegene die het niet begrijpt...Bee schreef: nee die moet achter de VALUES ( geplaatst worden
En nee ik gok niet lees anders het txt bestand van de mod eens.
ALTER TABLE `phpbb2_users`
ADD `user_reg_ip` TEXT NULL,
ADD `user_reg_host` TEXT NULL;
ALTER TABLE `phpbb_users`
ADD `user_reg_ip` TEXT NULL,
ADD `user_reg_host` TEXT NULL;
Dus ik ben niet aan het gokken , wat je beweert in je berichten.Je zoekt deze regel op:
(die kan je vinden onder de regel waar je eerst wat had toegevoegd.Code: Selecteer alles
VALUES (
van deze code:)Code: Selecteer alles
user_reg_ip, user_reg_host
Daar onder vindt je de codeEr gelijk achter het teken ( plaatst je het volgendeCode: Selecteer alles
VALUES (
'" . str_replace("\'", "''", $user_reg_id) . "', '" . str_replace("\'", "''", $user_reg_host) . "',
$sql = "INSERT INTO " . USERS_TABLE . " (user_reg_ip, user_reg_host, user_id, username, user_regdate, user_password, user_email, user_icq, user_website, user_occ, user_from, user_interests, user_sig, user_sig_bbcode_uid, user_avatar, user_avatar_type, user_viewemail, user_aim, user_yim, user_msnm, user_attachsig, user_allowsmile, user_allowhtml, user_allowbbcode, user_allow_viewonline, user_notify, user_notify_pm, user_popup_pm, user_timezone, user_dateformat, user_lang, user_style, user_level, user_allow_pm, user_active, user_actkey,)
VALUES ('" . str_replace("\'", "''", $user_reg_id) . "', '" . str_replace("\'", "''", $user_reg_host) . "',
$user_id, '" . str_replace("\'", "''", $username) . "', " . time() . ", '" . str_replace("\'", "''", $new_password) . "', '" . str_replace("\'", "''", $email) . "', '" . str_replace("\'", "''", $icq) . "', '" . str_replace("\'", "''", $website) . "', '" . str_replace("\'", "''", $occupation) . "', '" . str_replace("\'", "''", $location) . "', '" . str_replace("\'", "''", $interests) . "', '" . str_replace("\'", "''", $signature) . "', '$signature_bbcode_uid', $avatar_sql, $viewemail, '" . str_replace("\'", "''", str_replace(' ', '+', $aim)) . "', '" . str_replace("\'", "''", $yim) . "', '" . str_replace("\'", "''", $msn) . "', $attachsig, $allowsmilies, $allowhtml, $allowbbcode, $allowviewonline, $notifyreply, $notifypm, $popup_pm, $user_timezone, '" . str_replace("\'", "''", $user_dateformat) . "', '" . str_replace("\'", "''", $user_lang) . "', $user_style, 0, 1, ";
$sql = "INSERT INTO " . USERS_TABLE . " (user_reg_ip, user_reg_host, user_id, username, user_regdate, user_password, user_email, user_icq, user_website, user_occ, user_from, user_interests, user_sig, user_sig_bbcode_uid, user_avatar, user_avatar_type, user_viewemail, user_aim, user_yim, user_msnm, user_attachsig, user_allowsmile, user_allowhtml, user_allowbbcode, user_allow_viewonline, user_notify, user_notify_pm, user_popup_pm, user_timezone, user_dateformat, user_lang, user_style, user_level, user_allow_pm, user_active, user_actkey)
VALUES ('" . str_replace("\'", "''", $user_reg_id) . "', '" . str_replace("\'", "''", $user_reg_host) . "', $user_id, '" . str_replace("\'", "''", $username) . "', " . time() . ", '" . str_replace("\'", "''", $new_password) . "', '" . str_replace("\'", "''", $email) . "', '" . str_replace("\'", "''", $icq) . "', '" . str_replace("\'", "''", $website) . "', '" . str_replace("\'", "''", $occupation) . "', '" . str_replace("\'", "''", $location) . "', '" . str_replace("\'", "''", $interests) . "', '" . str_replace("\'", "''", $signature) . "', '$signature_bbcode_uid', $avatar_sql, $viewemail, '" . str_replace("\'", "''", str_replace(' ', '+', $aim)) . "', '" . str_replace("\'", "''", $yim) . "', '" . str_replace("\'", "''", $msn) . "', $attachsig, $allowsmilies, $allowhtml, $allowbbcode, $allowviewonline, $notifyreply, $notifypm, $popup_pm, $user_timezone, '" . str_replace("\'", "''", $user_dateformat) . "', '" . str_replace("\'", "''", $user_lang) . "', $user_style, 0, 1, ";
, user_actkey,) VALUES'',('86.83.87.140', 'ip5653578c.direct-adsl.nl',