[opgelost] Kan 1 bepaalde border niet vinden(/aanpassen)

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB2. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Jurrie

[opgelost] Kan 1 bepaalde border niet vinden(/aanpassen)

Bericht door Jurrie » 26 feb 2007, 19:43

Hoi allen,

Ik ben nieuw hier op dit forum en kom maar meteen op de proppen met een probleempje :).

Zie het plaatje hieronder:
Afbeelding

Het betreft de template SubSilver die ik aangepast heb en ik draai onder PHPBB versie 2.0.22.

De vraag is: Waar kan ik het stuk code vinden waar ik de met rood omcircelde borders kan wijzigen?. Dus deleten of van een andere kleur voorzien (dat moet ik nog bekijken). Ik heb ondertussen al vele borders proberen aan te passen (naar mijn idee alle, maar dat zal dus dan wel niet :lol: ) en ook al wat gezocht natuurlijk maar er zijn zoveel typen borders dat ik er niet uit kom.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Greetz,

Jurrie
Laatst gewijzigd door Jurrie op 28 feb 2007, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.

TWEagle
Contacteer:

Bericht door TWEagle » 26 feb 2007, 19:50

als ik me niet vergis is dit de spacer.gif

die zul je moeten veranderen
Afbeelding
To see or to hear

Jurrie

Bericht door Jurrie » 26 feb 2007, 19:53

Hoi The_White_Eagle,

Ik kan in de CSS file geen spacer.gif (of iets er op lijkends) vinden, in de standaard template van subSilver staat in de CSS alleen 2x een achtergrondje van een cell met een .gif, maar die zijn het zeker niet.

Of moet ik hiervoor in een andere file kijken / dit aanpassen ?

Alvast bedankt :D!

Greetz,

Jurrie

TWEagle
Contacteer:

Bericht door TWEagle » 26 feb 2007, 19:55

dit is geen tekst

dit is een bestand in de template_naam/images/ map
Afbeelding
To see or to hear

Jurrie

Bericht door Jurrie » 26 feb 2007, 19:56

Dat begrijp ik, maar dit bestand moet ergens in een stuk code genoemd worden om op de site te verschijnen.

Ik kan hem inderdaad nu wel van kleur veranderen, maar wat als ik de spacer niet wil hebben? Dus geen space? Moet ik dan ergens in een andere file de code veranderen of kan ik een plaatje maken van 0x0 pixels (da's wel een beetje een rare oplossing en ik vraag me af of dat kan :D)

Alvast bedankt weer :).
Wijziging: Ik denk dat het nu wel gaat lukken, al Googlend kom ik wel tegen waar dit in de code staat en kan het vervolgens wel editen :). Mocht ik nog tegen problemen aanlopen dan meld ik me weer, als het gefixed is ook :). Bedankt!
Greetz,

Jurrie

Coen

Bericht door Coen » 26 feb 2007, 20:48

Dit is allemaal fout. Die 'border', is eigenlijk helemaal geen border, maar dat is de achtergrond die krijgt te zien doordat de cellspacing van de betreffende tabel op 1 staat. Hierdoor gaan de tabelveldjes 1px uit elkaar staan en krijg je dit 'border'-effect! :)

Jurrie

Bericht door Jurrie » 26 feb 2007, 20:59

Bedankt Prophecy! Staat deze cellspacing in de css of in een andere file :)? Misschien weet je het uit je hoofd, scheelt zoeken ;)

Greetz,

Jurrie

Coen

Bericht door Coen » 26 feb 2007, 21:24

Die staat in /templates/subSilver/index_body.tpl :) :thumb:

Jurrie

Bericht door Jurrie » 28 feb 2007, 17:34

Nog bedankt Prophecy :).

Greetz,

Jurrie

Gesloten