Het phpbb.nl Schaak Kampioenschap
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
-
- Contacteer:
@ Ramon, wat je uitdaging betreft: Ik heb het idee van Stef gelezen en dat lijkt mij wel een goed alternatief. Ook als wij onze partijen vandaag spelen heb ik niet de idee dat daardoor de competitie weer gaat draaien.
Ik stel dus voor om de huidige competitie te "cancelen" en nieuwe met het knock-out systeem te beginnen.
@ svenn je hebt gelijk als je opmerkt dat dat niet helemaal eerlijk is, maar ik stel toch een nieuwe competitie voor omdat deze niet "aan de praat" te krijgen is. (anders zullen wij onze speelkracht helemaal niet kunnen bewijzen, moet je maar denken.)
Als je je daarin kunt vinden en als niemand anders dwingende bezwaren heeft, stel ik voor om dus te huidige competitie te vergeten en de inschrijving voor de nieuwe competitie te openen.
Ik stel dus voor om de huidige competitie te "cancelen" en nieuwe met het knock-out systeem te beginnen.
@ svenn je hebt gelijk als je opmerkt dat dat niet helemaal eerlijk is, maar ik stel toch een nieuwe competitie voor omdat deze niet "aan de praat" te krijgen is. (anders zullen wij onze speelkracht helemaal niet kunnen bewijzen, moet je maar denken.)
Als je je daarin kunt vinden en als niemand anders dwingende bezwaren heeft, stel ik voor om dus te huidige competitie te vergeten en de inschrijving voor de nieuwe competitie te openen.
-
- Contacteer:
- Ramon Fincken
- Contacteer:
Jammer jammer...
met een "direct knockout " systeem vrees ik wel dat er veel mensen binnen 2 rondes afvallen.
Ik heb buiten het phpbb tournooi maar 1x potje in mijn leven gespeeld, dus ik zou direct eruit vliegen
met een "direct knockout " systeem vrees ik wel dat er veel mensen binnen 2 rondes afvallen.
Ik heb buiten het phpbb tournooi maar 1x potje in mijn leven gespeeld, dus ik zou direct eruit vliegen

Freelance webdevelopment, including phpbb2 scripting!
Website founder van: phpBBinstallers.net phpBBantispam.com
Mods: zie op http://www.phpbb.com Blog in wording: RamonFincken.com
Website founder van: phpBBinstallers.net phpBBantispam.com
Mods: zie op http://www.phpbb.com Blog in wording: RamonFincken.com
-
- Contacteer:
Even cursus lezen over schaken, opzich zijn de basissen helemaal niet moeilijk, er zijn 3 uitzonderingen.
verder kun je dit lezen : http://nl.wikipedia.org/wiki/Schaken
dan zul je de basis wel al kennen, en met wat training en wat gedult word je snel beter, schaken kun je niet vlug voor het eten spelen, het is een spel die je moet doen zonder overhaaste beslissingen. Dan win je al de helft van de partijen de rest is oefenen.

verder kun je dit lezen : http://nl.wikipedia.org/wiki/Schaken
dan zul je de basis wel al kennen, en met wat training en wat gedult word je snel beter, schaken kun je niet vlug voor het eten spelen, het is een spel die je moet doen zonder overhaaste beslissingen. Dan win je al de helft van de partijen de rest is oefenen.
-
- Contacteer:
Na er een nachtje over geslapen te hebben heeft het knock-out systeem een groot nadeel: Je moet met 4, 8 of 16 deelnemers beginnen!
Gezien de interesse lijkt het mij het best de inschrijving te sluiten zodra we 8 deelnemers hebben.
In de halve finale hebben we dan 4 en in de finale 2 deelnemers zoals dat hoort.
Het is een korte competitie, maar we moeten wat proberen!
Iedere ronde bestaat uit 2 partijen, is er geen beslissing dan wordt die ronde telkens met 2 partijen verlengd tot er een beslissing gevallen is!
De verliezer is uitgeschakeld, de winnaar gaat door naar de volgende ronde.
Bij deze open ik de inschrijving en schrijf mijzelf gelijk in.
Gezien de interesse lijkt het mij het best de inschrijving te sluiten zodra we 8 deelnemers hebben.
In de halve finale hebben we dan 4 en in de finale 2 deelnemers zoals dat hoort.
Het is een korte competitie, maar we moeten wat proberen!
Iedere ronde bestaat uit 2 partijen, is er geen beslissing dan wordt die ronde telkens met 2 partijen verlengd tot er een beslissing gevallen is!
De verliezer is uitgeschakeld, de winnaar gaat door naar de volgende ronde.
Bij deze open ik de inschrijving en schrijf mijzelf gelijk in.
-
- Contacteer: