Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
-
Wouterr
Bericht
door Wouterr » 18 feb 2007, 15:18
Support Template
- Wat is het probleem?
Een hoop gedoe met mijn account op mijn forum.
Wanneer ontstond het probleem?
Eerst zat ik met het probleem dat ik niet kon inloggen, toen ik dat op een aantal manieren had opgelost (account verwijderen, nieuwe aanmaken, lukte het nig niet, users db hersteld, uiteindelijk cookie.php gebruikt) bleef er een fout zitten. In het topicoverzicht zie je ipv 'Wouter' 'gast' staan bij d edoor mij gemaakte topics.
Adres van je forum: http://www.potcfansite.nl/forum
Modifications op je forum: Geen, niet dat ik weet.
Huidige stijl: SubSilver, zelf bewerkt.
phpBB versie: Nieuwste, uit mijn hoofd .22 ofzo.
Waar is je forum gehost: http://www.potcfansite.nl
Heb je onlangs iets verandert aan je forum? Het oude forum (http://www.tvstem.nl/potc/forum) moest worden gebackupped, dat heb ik dus gedaan.
Overige opmerkingen:
Nou, laat ik het dan nog eens samenvatten. Allereerst, een paar dagen geleden wist ik totaal niets van databases. Ik werk samen met Thijs aan de site, waarcvan ik dacht dat hij er wel verstabnd van zou hebben. Tvstem is van hem, en daar stond dus het oude forum. Hij maakte een backup, zette dat op de nieuwe host, en de problemen begonnen. Weg layout, weg alles. En sinds dien snap ik een stuk meer van databases. Ik heb alles tabel voor tabel (phpbb_blabla) overgezet, het kan wel zijn dat ik iets vergeten ben. Maargoed, ik kan nu wel posten, maar blijft de vermelding gast er staan. Hoe losi k dit op? Alvast bedankt!
-
Bertie
Bericht
door Bertie » 18 feb 2007, 15:27
Wil je al je gebruikers overzetten dan dien je echter de (perfix) _users , _groups, usergroups moeten overzetten.
Klopt het dat je gewoon de database users hebt overgezet van het oude forum naar het nieuwe of zit ik mis?
-
Wouterr
Bericht
door Wouterr » 18 feb 2007, 15:31
Ik heb volgens mij _users en ook groups overgezet. Alles werkte wel, maar (waardoor weet ik niet precies) opeens kon ik dus niet meer inloggen. Toen is mijn accoutn verwijderd, heb ik een nieuwe aangemaakt, en daarna _potst, _posts_text (ofzo) en _users er opnieuw opgezet. Het enige wat fout is is dus dat mijn naam er niet staat bij de lijst met topics, tenminste, de oude topics die van het oude forum kwamen.
-
Bertie
Bericht
door Bertie » 18 feb 2007, 15:36
Wat je zou kunnen doen als je accountend verwijderd is, de truc
Herstel verwijderde gebruikersnamen van phpBB en heb je ook usergroups mee overgezet?
Als dat zo is, zal je de gebruikersnaam moeten koppelen aan een nieuwe accoutend met jou berichten er bij, hoe je dat kan realiseren zie je in de bovenstaande link.
Want he tkomt omdat je accountend verwijderd is en je nu geen gebruiker id hebt.
-
Wouterr
Bericht
door Wouterr » 18 feb 2007, 15:40
Nouja, dit klopt dus ongeveer, dit probleem had ik voordat ik alle oorsprongkelijke users terug kopieerde. Mijn naam etc. staat nu wel bij de berichten, alleen dus bij het overzicht van topics niet. Of verandert dit niets aan de zaak?
-
Bertie
Bericht
door Bertie » 18 feb 2007, 17:25
eventueel zou je ook de mod
this post assocociator kunnen gebruiken om alles even toe te wijzen naar je nieuwe alias.
Ik kan zo niet bepaalen welke herstel methode je exact hebt gedaan.