nog een vraagje over de lichtkrant
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

nog een vraagje over de lichtkrant
het aantal tekens dat hij scrolt is te weinig..
ik heb al in de gegevens zitten zoeken maar niets kunnen vinden..
ik heb wel al in het adminpaneel de balk waar ik de tekst moet vinden groeter gemaakt maar dit was niet genoeg om dit ook in de lichtkrant te laten zien..
hoop dat 1 van jullie me kan vertellen hoe ik me scrollbericht langer kan laten worden... dus dat ik meer kan scrollen hier staat me mod..
http://www.phpbbhacks.com/download/4625
ik heb al in de gegevens zitten zoeken maar niets kunnen vinden..
ik heb wel al in het adminpaneel de balk waar ik de tekst moet vinden groeter gemaakt maar dit was niet genoeg om dit ook in de lichtkrant te laten zien..
hoop dat 1 van jullie me kan vertellen hoe ik me scrollbericht langer kan laten worden... dus dat ik meer kan scrollen hier staat me mod..
http://www.phpbbhacks.com/download/4625
hij staat op de overall header en dan is het alleen deze zin..
en ik had er juist een link bijgezet van de mod zelf omdat dat makkelijker nakijken is na mijn idee..
bedankt voor snelle antwoord.. :thumb:
Code: Selecteer alles
<span style="font-size: 22px; font-weight: bold; color: 00FF00"><marquee direction="{ESMD}" scrolldelay="{ESMS}">{ESMM}</span></marquee>

bedankt voor snelle antwoord.. :thumb:
Ik bedoelde de php code, niet uit je overall_header.tpl, maar laat dan maar even je /includes/page_header.php zien (het deel waar deze lichtkrant te zien is, niet de hele file!) als die daar tenminste word aangemaakt.
Waarschijnlijk word de lengte van de tekst afgekort met substr() of vergelijkbare functie...
Waarschijnlijk word de lengte van de tekst afgekort met substr() of vergelijkbare functie...

dit is alles wat ik daar moet doen...
dus veel meer staat daar niet in..
#
#-----[ OPEN ]------------------------------------------
#
includes/page_header.php
#
#-----[ FIND ]------------------------------------------
#
$template->assign_vars(array(
'SITENAME' => $board_config['sitename'],
#
#-----[ AFTER, ADD ]------------------------------------------
#
'ESMD' => $board_config["ESMD"],
'ESMS' => $board_config["ESMS"],
'ESMM' => $board_config["ESMM"],

maar ik moest dit in me sql zetten zal dat niet aantal tekens zijn..???
INSERT INTO phpbb_config (config_name, config_value) values ('ESMS', '300');
Waar komen die andere twee dingen in je $board_config dan vandaan? Staan die niet in je database?halsiemp3 schreef:dit is alles wat ik daar moet doen...
dus veel meer staat daar niet in..Code: Selecteer alles
# #-----[ OPEN ]------------------------------------------ # includes/page_header.php # #-----[ FIND ]------------------------------------------ # $template->assign_vars(array( 'SITENAME' => $board_config['sitename'], # #-----[ AFTER, ADD ]------------------------------------------ # 'ESMD' => $board_config["ESMD"], 'ESMS' => $board_config["ESMS"], 'ESMM' => $board_config["ESMM"],

anders moet je de mod zel even dowloaden kan je zien wat ik bedoel hier is de link http://www.phpbbhacks.com/download/4625
Zojuist de mod gedownload en het word me ineens duidelijk. Je kunt zeker geen berichten plaatsen, die meer tekens bevatten dan 255? Dat komt doordat de berichten opgeslagen worden in de config-tabel. Daar kunnen geen waarden in opgeslagen worden die meer tekens bevatten dan 255! 
Bevestig dit even, dan zoek ik ondertussen een oplossing!

Bevestig dit even, dan zoek ik ondertussen een oplossing!

Je kan het eventueel aanpassen middels deze SQL code:
Let wel op!
Deze code zal je config velden omzetten van VARCHAR(255) naar TEXT, zo kan er meer in die velden. Dit zal je forum vertragen, doordat een text veld groter is en MySQL op deze manier elke keer een text veld door moet zoeken, op zoek naar de config-instellingen. Ik heb het getest, je merkt het wel op een medium-groot forum, maar het is niet super vertragend ofzo...
ALTER TABLE `phpbb_config` CHANGE `config_value` `config_value` TEXT
Deze code zal je config velden omzetten van VARCHAR(255) naar TEXT, zo kan er meer in die velden. Dit zal je forum vertragen, doordat een text veld groter is en MySQL op deze manier elke keer een text veld door moet zoeken, op zoek naar de config-instellingen. Ik heb het getest, je merkt het wel op een medium-groot forum, maar het is niet super vertragend ofzo...