Och, vroeger...
Toen phpBB maar liefst zeven versies lang alsnog op phpBB 2.0.6 draaide, pas een paar dagen voor phpBB 2.0.14 werd phpBB.nl weer eens geupdated. Daar is toen ook nog ruzie over geweest achter de schermen.
Toen Spikey en .:Neo:. nog de beheerders waren. Ik heb welgeteld vier berichten gezien van .:Neo:. in de periode dat ik actief ben geweest hier. Zelfs Spikey zag je frequenter.
Toen teamleden nog voor een heel lange periode teamleden waren, en mensen er nog wel respect voor hadden
Toen ik opeens op een donderdagavond een PB van Spikey in mijn PB-inbox had met de vraag of ik moderator wou worden 8)
Spikey / 28 feb 2005, 21:51:15 / [i]Moderator.[/i] schreef:
Hoi Bas,
ik ben van mening dat we met het team wat kracht te kort komen om alles in goede banen te leiden hier op phpbb.nl en wil daarom uitbreiding van het mods team. Iedereen doet erg zijn best, maar we hebben allemaal onze eigen prive zaken die ook doorlopen en daardoor (soms) wat minder tijd of zin om op het forum aanwezig te zijn.
Ik wilde je vragen of het je leuk lijkt om moderator te worden op phpbb.nl. De extra verantwoording die je daarmee krijgt bestaat uit het verplaatsen van berichten, de gebruikers verzoeken bepaalde dingen te doen of juist niet te doen (sigs/avatars), het gedrag van gebruikers in de gaten houden. Berichten sluiten of verwijderen en waarschuwingen uitdelen doen we alleen na overleg en/of in uiterste nood.
Daarnaast kun je deelnemen aan de gesprekken van het mods team die op de achtergrond plaatsvinden en waarbij je jouw mening kunt geven over de vormgeving van phpbb.nl
Jouw belangrijkste taak is echter het helpen van de gebruikers door hun vragen te beantwoorden en aangezien je dit nu ook doet denk ik dat je een goede aanwinst zult zijn voor het team.
Ook
Stef heb ik gevraagd om mod te worden en ik hoop dat ik jullie beiden mag verwelkomen in het mods team.
Van de teamgeneratie die Spikey nog als hoofdbeheerder heeft meegemaakt, is alleen Carlo nog over. De rest is er op de een of andere manier uitgevallen.
Die goede oude tijd, toen er nog een kans was dat ik misschien wel beheerder van phpBB.nl werd, en wat ik (gelukkig) nooit ben geworden.
... Maar ik modereer (nog) niet.