eigen style maken

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
stevie2wonder

eigen style maken

Bericht door stevie2wonder » 21 sep 2003, 15:49

hoe kan ik een eigen style maken, ik weet dat je door in je admin menu de kleuren kan wijzigen, dat wil ik gaan doen, maar waar staat alles voor? al die namen

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 21 sep 2003, 16:59

Gewoon uitproberen en als je een beetje engels begrijpt kan je je er zelf ook wel wat bij voorstellen.

stevie2wonder

Bericht door stevie2wonder » 21 sep 2003, 17:09

komisch, loop jij hier ook al rond? ik denk ook wel dat het gaat lukke hoor maar als iemand ut weet wat alles is dan is ut wel beter

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 21 sep 2003, 17:15

stevie2wonder schreef:komisch, loop jij hier ook al rond?
Jazeker. We misten je al.

En als je nog maar 1 theme geinstalleerd hebt staan moet je deze SQL code eens uitvoeren in je phpMyAdmin, je krijgt dan de beschrijvingen erbij die je nu waarschijnlijk niet hebt.

Code: Selecteer alles

INSERT INTO `phpbb_themes_name` VALUES (1, 'The lightest row colour', 'The medium row color', 'The darkest row colour', '', '', '', 'Border round the whole page', 'Outer table border', 'Inner table border', 'Silver gradient picture', 'Blue gradient picture', 'Fade-out gradient on index', 'Background for quote boxes', 'All white areas', '', 'Background for topic posts', '2nd background for topic posts', '', 'Main fonts', 'Additional topic title font', 'Form fonts', 'Smallest font size', 'Medium font size', 'Normal font size (post body etc)', 'Quote & copyright text', 'Code text colour', 'Main table header text colour', '', '', '');
ervan uitgaande dat je prefix phpbb_ is. En als je meerdere templates hebt draaien moet je het template ID aanpassen:

VALUES (1

stevie2wonder

Bericht door stevie2wonder » 21 sep 2003, 17:24

ok, 1 vraagiej, wat is phpmyadmin ofzo?

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 21 sep 2003, 17:31

*zucht* :roll:

Daarmee beheer je je database. Bijna alle hosts leveren dit mee, anders kan je hem zelf installeren.

Jivisstudios
Contacteer:

Bericht door Jivisstudios » 21 sep 2003, 19:21

De slimheid straalt er wel vanaf he :P

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 21 sep 2003, 19:23

*mosymuis is benieuwd aan welk forum hij nu weer bezig is

stevie2wonder

Bericht door stevie2wonder » 21 sep 2003, 19:33

ik is bezig aan een forum voor zijn sgoowltje...is dat zo gek, ik heeft ook iets van 300 mb gratis webspace zonet kunne regele(NEE, GEEN LYCOS) met php en mysql, kijk dat is het betere werk met om te beginnen 1000 mb per maand, maar dat kan nog meer worden

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 21 sep 2003, 20:13

linkje?

stevie2wonder

Bericht door stevie2wonder » 22 sep 2003, 12:46

linkje? waarvan? van me host? host word http://www.rbe-corp.biz daar iets van en link van forum weet ik nog niet

hobbeldebobbel
Contacteer:

Bericht door hobbeldebobbel » 22 sep 2003, 13:30

maar in welke bestanden moet ik gaan neuzen om de hele layout van dit forum te wijzigen???

bijvoorbeeld om te beginnen de kop ... het logo, de login knopjes, zoeken, profiel etc etc etc..... waar kan ik dat veranderen????

is er een tutorial voor ofsow?? is het het template? of hoe moet ik het zien?

hobbeldebobbel
Contacteer:

Bericht door hobbeldebobbel » 22 sep 2003, 13:52

mosymuis schreef:
stevie2wonder schreef:komisch, loop jij hier ook al rond?
Jazeker. We misten je al.

En als je nog maar 1 theme geinstalleerd hebt staan moet je deze SQL code eens uitvoeren in je phpMyAdmin, je krijgt dan de beschrijvingen erbij die je nu waarschijnlijk niet hebt.

VALUES (1
eeuuuh ik heb die code uitgevoerd.. maar krijg er geen beschrijvingen bij hoor

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 22 sep 2003, 18:02

Je moet hem wel uitvoeren voor het goede template ID anders merk je er idd niets van. Als je het gedaan hebt zullen er bij je Administratiepaneel > Stijlen Beheer > Management > Bewerk verklaringen komen staan bij de verschillende kleuren, als dit nog niet zo was.

hobbeldebobbel schreef:maar in welke bestanden moet ik gaan neuzen om de hele layout van dit forum te wijzigen???

bijvoorbeeld om te beginnen de kop ... het logo, de login knopjes, zoeken, profiel etc etc etc..... waar kan ik dat veranderen????

is er een tutorial voor ofsow?? is het het template? of hoe moet ik het zien?
Alles van je template ligt vast in de .tpl bestanden, de kop en login knopjes bijvoorbeeld in overall_header.tpl, de beginpagina in index_body.tpl en het bekijken van de onderwerpen in viewtopic_body.tpl. Alles in die bestanden bestaat volledig uit HTML en {PHP_VARIABELEN}, wat je zelf kunt aanpassen dmv een simpele text editor als Kladblok.

hobbeldebobbel
Contacteer:

Bericht door hobbeldebobbel » 22 sep 2003, 18:20

mosymuis schreef:
Alles van je template ligt vast in de .tpl bestanden, de kop en login knopjes bijvoorbeeld in overall_header.tpl, de beginpagina in index_body.tpl en het bekijken van de onderwerpen in viewtopic_body.tpl. Alles in die bestanden bestaat volledig uit HTML en {PHP_VARIABELEN}, wat je zelf kunt aanpassen dmv een simpele text editor als Kladblok.
ok thanx.... daar kan ik wat mee!!

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 22 sep 2003, 18:33

Tip: bouw het uit vanaf subSilver, deze template is helemaal correct en zo basic mogelijk. Hier kan je dan ook het meest mee... :)

hobbeldebobbel
Contacteer:

Bericht door hobbeldebobbel » 22 sep 2003, 18:39

had zelf het idee om vanuit sub dark te gaan....... ook heel basic.... maar die layout bood meer perspectief voor mij... wil er ook nog een fotoalbum aanhangen... dus vandaar

nog meer nuttige tips.... trucs of iets dergelijks....

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 22 sep 2003, 19:11

subDark (al die sub's) is praktisch hetzelfde, alleen dan met een andere stylesheet.

Verder raad ik je gewoon aan om zoveel mogelijk uit te proberen, kijken waar iets voor is, of je het nodig hebt en zo nodig anders vormgeven of weghalen. Doe dat stapsgewijs en je zult langzaam maar zeker je eigen template krijgen :)

En nog een tip: werk met een apart testforum of in een afgesloten template zodat men niets van je verbouwingen merkt, ik heb dit namelijk in het begin niet gedaan op mijn forum en daar kreeg ik nogal eens commentar over als pagina's er opeens misvormd uitzagen door tabel foutjes enzo :lol:

Pien

Bericht door Pien » 01 okt 2003, 08:51

Ik heb het geprobeerd, maar ik snap het echt niet hoor dat css. Ik ben helemaal niet thuis in html.

Kan iemand hier een voorbeeld geven met een beetje extra uitleg?

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 01 okt 2003, 14:27

http://html.pagina.nl
http://css.pagina.nl
^^genoeg cursussen te vinden

Gesloten