foutmelding bij installatie
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

-
foutmelding bij installatie
Ik heb alle bestanden geupload en geinstalleerd.
maar bij het voltooien krijg ik deze foutmelding
Parse error: parse error, unexpected $end in c:\domains\teckeltrimsalon.nl\wwwroot\teckelgekwebbel\login.php on line 244
wie kan mij helpen?
gr.henk
maar bij het voltooien krijg ik deze foutmelding
Parse error: parse error, unexpected $end in c:\domains\teckeltrimsalon.nl\wwwroot\teckelgekwebbel\login.php on line 244
wie kan mij helpen?
gr.henk
-
-
-
misschien npog een stomme vraag...maar wat is het adres van je forum uiteindelijk?
"www.jedomein.nl" en dan?

Ik vermoed http://www.teckeltrimsalon.nlhf-airbrush schreef:misschien npog een stomme vraag...maar wat is het adres van je forum uiteindelijk?
-
ik heb geen idee wat ASCI is...maar ik heb gewoon een ftp programma gebruikt en alles netjes in een submap gezet...de installatie werkte perfect...alleen bij het voltooien gaat het mis...
en het is inderdaad op teckeltrimsalon
...hoe weet je dat nou?...hahahaha..
ik heb het op mijn server in een map teckelgekwebbel geplaatst, hiervandaan is het geinstalleerd op de database teckel....
en het is inderdaad op teckeltrimsalon

ik heb het op mijn server in een map teckelgekwebbel geplaatst, hiervandaan is het geinstalleerd op de database teckel....

Kon het herleiden uit je foutmelding...Zie dat je ook al een forum gebruikt. Installeer je het forum op een database waar al gegevens inzitten? of een lege database?
je kunt in ACSI of Binary uploaden. Je moet alles in ASCI uploaden en de afbeeldingen in binary. tenminste, zo staat het in de handleiding. Ik kreeg eerst ook foutmeldingen, maar toen ik alles apart had geupload ging het goed!
je kunt in ACSI of Binary uploaden. Je moet alles in ASCI uploaden en de afbeeldingen in binary. tenminste, zo staat het in de handleiding. Ik kreeg eerst ook foutmeldingen, maar toen ik alles apart had geupload ging het goed!
-

verder krijg je bij het instaleren ook dit te doen
Als het uploaden klaar is sluit dan de verbinding nog niet af, maar verander de chmod instellingen van het bestand phpBB2/config.php naar 777 (rwxrwxrwx). Dit kun je doen door op met de rechter muisknop op het bestand te klikken en te kiezen voor Attributes/CHMOD en dan te wijzigen.
dit wil dus ook niet lukken...ik weet niet of dit er eventueel ook mee te maken kan hebben?..
ik ga eerst alles maar eens opnieuw uploaden zoals jij verteld...misschien lukt het dan

Je moet wel die rechten goed zetten, anders kun je niets wijzigen in je config file!
Weet niet zeker of het daaraan ligt hoor, het ASCI uploaden, maar bij mij heeft dat wel geholpen!
pak anders even de originele handleiding erbij:
http://www.phpbb.com/support/guide/
Weet niet zeker of het daaraan ligt hoor, het ASCI uploaden, maar bij mij heeft dat wel geholpen!
pak anders even de originele handleiding erbij:
http://www.phpbb.com/support/guide/
-
Het beste wat je kan doen is de handleiding (die trouwens heel duidelijk is naar mijn mening) eens goed te lezen en deze stap voor stap uit te voeren.
Wanneer je voor het eerst een opensource project gebruikt is het altijd even wennen om het te installeren op de server. Elk opensource project gebruikt namelijk verschillende stappen en heeft verschillende invoer nodig.
Gewoon eens alles op je gemak lezen en steeds opnieuw proberen tot het je gelukt is. Je kan het vergelijken met het moment dat je voor het eerste een computer gebruikt, je weet ook niet alles direct staan
Shibby.
Wanneer je voor het eerst een opensource project gebruikt is het altijd even wennen om het te installeren op de server. Elk opensource project gebruikt namelijk verschillende stappen en heeft verschillende invoer nodig.
Gewoon eens alles op je gemak lezen en steeds opnieuw proberen tot het je gelukt is. Je kan het vergelijken met het moment dat je voor het eerste een computer gebruikt, je weet ook niet alles direct staan

Shibby.
-
-
heb net gekeken...mijn domein heb ik bij
http://sohosted.com/webhosting/
ik heb hier pakket 3....als ik het goed begrijp ondersteund deze toch php?
http://sohosted.com/webhosting/
ik heb hier pakket 3....als ik het goed begrijp ondersteund deze toch php?
-
-
vanmorgen alles gewist...
op de computer alles opnieuw unzipped...de taal bestandjes opnieuw geplaatst..
alles opnieuw in een andere map geupload...een nieuwe database aangemaakt...netjes alles weer volgens de beschrijving geistalleerd...en ik krijg weer diezelfde foutmelding
is er helemaal niemand die mij kan vertellen wat ik nou verkeerd doe ?
Parse error: parse error, unexpected $end in c:\domains\teckeltrimsalon.nl\wwwroot\forum\login.php on line 244
dit is de foutmelding die ik krijg
op de computer alles opnieuw unzipped...de taal bestandjes opnieuw geplaatst..
alles opnieuw in een andere map geupload...een nieuwe database aangemaakt...netjes alles weer volgens de beschrijving geistalleerd...en ik krijg weer diezelfde foutmelding

is er helemaal niemand die mij kan vertellen wat ik nou verkeerd doe ?
Parse error: parse error, unexpected $end in c:\domains\teckeltrimsalon.nl\wwwroot\forum\login.php on line 244
dit is de foutmelding die ik krijg

-