Denk je niet dat het beter is om de support te verbeteren, ipv een bot te maken die je bot doorverwijsd naar de wiki/search?Salomon schreef:Kan 'men' (ik noem geen namen meer tegenwoordig) niet een bot maken die automatisch antwoord als er binnen 24 uur niet is gereageerd... BV:
Vaarwel phpBB.nl!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
Ik wil heel even zeggen dat ik extreem blij ben dat er opeens zoveel oplossingen komen 
Zowel het stappenplan van bee vind ik geweldig
alsook het idee van Salomon om evt. een Berend Bot achtig gedoe te maken waarmee zodra er 24 uur niet op een bericht is gereageerd een post komt zoals Salomon al zei.
Dit komt niet "bot" over integendeel, voor sommige (nieuwe) gebruikers is dit misschien juist handig omdat ze misschien nog niet de wiki hadden ontdekt ?
Anyway, ik ga nu de ideeën die hier allemaal staan richting het modhoekje "schoppen" en dan zullen we er eens mee aan de slag gaan

Zowel het stappenplan van bee vind ik geweldig

Dit komt niet "bot" over integendeel, voor sommige (nieuwe) gebruikers is dit misschien juist handig omdat ze misschien nog niet de wiki hadden ontdekt ?
Anyway, ik ga nu de ideeën die hier allemaal staan richting het modhoekje "schoppen" en dan zullen we er eens mee aan de slag gaan

Verder vind ik ook dat soms gebruikers in een bericht lullig gaan doen (zoals mijn bericht in het testforum) en dan wordt het topic gesloten. De topic starter gaat voor 50% dan een nieuw topic openen, en 10% kans dat dan wordt verwezen naar het oude topic of iets dergelijks.
Let op: Dit zijn beweringen, ik denk het alleen maar, houd dat in je achterhoofd voor je me begint af te kraken (wat meerdere keren in dit topic is gebeurd helaas...)
Verder vind ik het goed dat het topic er is, en ik vraag één ding: Houd dit topic HOEDANOOK open, als een mod iets ziet dat niet door de beugel kan VERWIJDER HET DAN GEWOON, maar sluit NIET dit topic
Let op: Dit zijn beweringen, ik denk het alleen maar, houd dat in je achterhoofd voor je me begint af te kraken (wat meerdere keren in dit topic is gebeurd helaas...)
Verder vind ik het goed dat het topic er is, en ik vraag één ding: Houd dit topic HOEDANOOK open, als een mod iets ziet dat niet door de beugel kan VERWIJDER HET DAN GEWOON, maar sluit NIET dit topic
Dit topic zal denk ik ook gewoon open blijven, en dingen die niet door de beugel kunnen zullen denk ik ook gewoon verwijderd worden of "gecensureerd"
Verder wil ik iedereen nog eens vragen om vanaf nu te stoppen met wie dan ook zwart te maken, want alleen dat leid ernaartoe dat we phpBB.nl weer kunnen maken zoals het was voor alle trammelant begon
En ik denk dat iedereen het met mij eens zal zijn dat dat toch het uiteindelijk doel zal zijn
Lullige berichten kunnen misschien in de toekomst beter verwijderd worden dan gelijk het hele topic te sluiten, maar ook dat neem ik weer mee naar de moderators hoek
Ohh ja, als iemand nog ideeën heeft of andere op-/aanmerkingen en liever dat niet hier post, kun je mij ook een PB sturen
Verder wil ik iedereen nog eens vragen om vanaf nu te stoppen met wie dan ook zwart te maken, want alleen dat leid ernaartoe dat we phpBB.nl weer kunnen maken zoals het was voor alle trammelant begon

En ik denk dat iedereen het met mij eens zal zijn dat dat toch het uiteindelijk doel zal zijn

Lullige berichten kunnen misschien in de toekomst beter verwijderd worden dan gelijk het hele topic te sluiten, maar ook dat neem ik weer mee naar de moderators hoek

Ohh ja, als iemand nog ideeën heeft of andere op-/aanmerkingen en liever dat niet hier post, kun je mij ook een PB sturen

- Ramon Fincken
- Contacteer:
ik heb op mijn forum de welcome PM mod eropzitten, en een kleine aanpassing bij inloggen ( gaat hij naar een speciale pagina met info ).Salomon schreef:Dat is zeker een beter idee, maar als we volgens het stappenplan van Bee werken (Volgens mij gaat stap 1 niet lukken) zou dit een kleine (!) oplossing zijn
dat is erg effectief, die van jou kan ook, maar zo krijg je altijd een topic bump terwijl dat niet altijd nodig is.
Freelance webdevelopment, including phpbb2 scripting!
Website founder van: phpBBinstallers.net phpBBantispam.com
Mods: zie op http://www.phpbb.com Blog in wording: RamonFincken.com
Waar het een beetje op begint te lijken hier is een discussie over het TEAM. Iedereen loopt hier het team dingen te verwijten ipv naar zichzelf te kijken.
Kijk eerst eens naar jezelf wat je eraan kunt doen voordat je het team de schuld geeft!!
Kom daarna pas met klachten/ideeen/etc over/voor het team.
Kijk eerst eens naar jezelf wat je eraan kunt doen voordat je het team de schuld geeft!!
// Mensen die mijn kritiek niet meer willen horen, negeer dit maar
Goh, fijn dat mijn topic nog iets oplevert. Helaas is het zout na de maaltijd, waarom gaat dit pas gebeuren nadat Paul en ik er een punt achter gezet hebben? Waarom word nu wel alle kritiek die vanuit de gebruikers komt wel meegenomen het "Mod hoekje" in en dingen die het Support team (wat het ook als privilege mag zijn) als kritiek of tips aangeeft, worden eenvoudig afgewimpelt of gewoon genegeerd.
Ik heb geen enkel spijt van mijn vertrek hier en zal dat (mits het zo doorgaat) ook niet krijgen ook niet. Om nog maar even iets onder de aandacht te brengen, het ging paul en mij niet om de manier van support geven...
Dit topic gaat nu al verder dan dat mijn doel was om onder de aandacht te brengen...
Goh, fijn dat mijn topic nog iets oplevert. Helaas is het zout na de maaltijd, waarom gaat dit pas gebeuren nadat Paul en ik er een punt achter gezet hebben? Waarom word nu wel alle kritiek die vanuit de gebruikers komt wel meegenomen het "Mod hoekje" in en dingen die het Support team (wat het ook als privilege mag zijn) als kritiek of tips aangeeft, worden eenvoudig afgewimpelt of gewoon genegeerd.
Ik heb geen enkel spijt van mijn vertrek hier en zal dat (mits het zo doorgaat) ook niet krijgen ook niet. Om nog maar even iets onder de aandacht te brengen, het ging paul en mij niet om de manier van support geven...

Dit topic gaat nu al verder dan dat mijn doel was om onder de aandacht te brengen...
- Ramon Fincken
- Contacteer:
Daan schreef:Waar het een beetje op begint te lijken hier is een discussie over het TEAM. Iedereen loopt hier het team dingen te verwijten ipv naar zichzelf te kijken.
Prophecy schreef:// Mensen die mijn kritiek niet meer willen horen, negeer dit maar
Voor alle opmerkingen en verbeterpunten naar het team toe, is dit topic al een tijdje hoor

( 22 okt 2006 )
http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=32856
Om nog even op Bee's lijstje te reageren:
2. Niets anders dan lof voor dit punt, helemaal mee eens.
3. Klopt ook, vaker een 'news-flash' zorgt voor betrokkenheid en het gevoel voor de bezoekers dat de site nog leeft en telkens beter word.
4. Heb ik zo een andere mening over, kan twee kanten op. Als een support team goed werkt en goed gebruikt word door het team hiero, dan vind ik dat daar best een groepje van gemaakt mag worden. Of hier dan een rank bij moet weet ik ook niet maargoed... Maar het kan ook volledig de soep in lopen, zoals nu het geval is.
5. Het eerste gebeurt niet, omdat het tweede ook niet gebeurt. Ja nu, in dit topic ja... Maargoed, over dat verhaal zou ik het niet meer hebben!
6. Wederom helemaal mee eens.
7. Klopt weer als een bus... :thumb:
1. Hierbij is het vooral belangrijk dat er goed geantwoord word. Niet dat ik mezelf nu de hemel in wil prijzen, maar er blijven zo maar weinig mensen over die dit kunnen, willen en ook daadwerkelijk doen!Bee schreef:
- Op elk supporttopic moet binnen 24 uur een keer gereageerd zijn, alleen om aan te geven dat de gebruiker niet genegeerd wordt. Dat het antwoord dan is dat die mogelijkheid niet bestaat is altijd beter dan geen antwoord.
- Wanneer een moderator of beheerder een topic sluit, moet het laatste bericht in een topic van zijn hand zijn, met een duidelijke verklaring. Het sluiten van een topic moet een zeldzaamheid zijn! Ook bij andere modacties moet er altijd een duidelijke verklaring zijn, neem desnoods via PB contact op om de bezoeker meer informatie te verschaffen!
- Wanneer het modteam wat te melden heeft, moet daar een mededeling over komen. Bezoekers moeten weten wat er speelt. Een keer per kwartaal een topic met een hele reeks mededeling is niet de bedoeling.
- Geen ranksmijterij. Mensen die vaker support geven hoeven niet in een groep en zijn niet beter dan de anderen. Iedereen is gelijkwaardig, ook de teamleden! (zij mogen wel een rank dragen ter onderscheiding)
- Bezoekers moeten de mening van het team accepteren. Het team moet de mening van de bezoekers accepteren.
- Persoonlijke meningsverschillen horen niet thuis op een forum en moeten dan ook direct verplaatst worden naar PB, MSN of e-mail. Komt dit toch voor in forumberichten, dan moet het worden weggehaald, en dat is geen censuur. Tenentrappen is OOK ruzie maken.
- Er is maar een doel van dit forum: support geven. De rest is leuk, maar heeft minder prioriteit dan het beantwoorden van de vragen.
2. Niets anders dan lof voor dit punt, helemaal mee eens.
3. Klopt ook, vaker een 'news-flash' zorgt voor betrokkenheid en het gevoel voor de bezoekers dat de site nog leeft en telkens beter word.
4. Heb ik zo een andere mening over, kan twee kanten op. Als een support team goed werkt en goed gebruikt word door het team hiero, dan vind ik dat daar best een groepje van gemaakt mag worden. Of hier dan een rank bij moet weet ik ook niet maargoed... Maar het kan ook volledig de soep in lopen, zoals nu het geval is.
5. Het eerste gebeurt niet, omdat het tweede ook niet gebeurt. Ja nu, in dit topic ja... Maargoed, over dat verhaal zou ik het niet meer hebben!

6. Wederom helemaal mee eens.
7. Klopt weer als een bus... :thumb:
Nou lees ik me een beetje laat in,bij dit onderwerp,maar boven alles valt mij één bepaald iets erg op.
Ik heb meerdere fora op mijn server staan waar ik uiteraard admin van ben.Binnen die fora is het zo dan onderlinge menings verschillen met de mod's en admin,in een niet zichtbaar topic voor de users word besproken.
Hier is de de "vuile was" buiten gehangen.Dit kan als redenen hebben dat de beheerder of admin niet binnen een gesloten topic wenst te reageren op de klachten oid van de mod's.Maar is het dan niet zo dat de wijze waarop nu in het openbaar deze "strijd" word uitgevochten het forum op zich meer schade toebrengt dan het goed doet?Het beeld van de "leiding" krijgt een knauw,en die van de mod's komt over als een zooitje ongeregeld.Terwijl de meeste van hullie,zoniet allen, eigenlijk het beste voor heeft met dit forum.
Ik ben misschien maar een simpel mens,maar als de admin/beheerder en de mod's nu eens verder gaan achter "gesloten" deuren.De opzet is nu wel duidelijk,en verder gaan zo,het lijkt mij niet van enig belang voor de "gewone" gebruiker om het uitvlakken van de menings verschillen tussen hullie "bij te wonen" .
Ik heb meerdere fora op mijn server staan waar ik uiteraard admin van ben.Binnen die fora is het zo dan onderlinge menings verschillen met de mod's en admin,in een niet zichtbaar topic voor de users word besproken.
Hier is de de "vuile was" buiten gehangen.Dit kan als redenen hebben dat de beheerder of admin niet binnen een gesloten topic wenst te reageren op de klachten oid van de mod's.Maar is het dan niet zo dat de wijze waarop nu in het openbaar deze "strijd" word uitgevochten het forum op zich meer schade toebrengt dan het goed doet?Het beeld van de "leiding" krijgt een knauw,en die van de mod's komt over als een zooitje ongeregeld.Terwijl de meeste van hullie,zoniet allen, eigenlijk het beste voor heeft met dit forum.
Ik ben misschien maar een simpel mens,maar als de admin/beheerder en de mod's nu eens verder gaan achter "gesloten" deuren.De opzet is nu wel duidelijk,en verder gaan zo,het lijkt mij niet van enig belang voor de "gewone" gebruiker om het uitvlakken van de menings verschillen tussen hullie "bij te wonen" .
- Ramon Fincken
- Contacteer:
Bedankt voor je input jikkerjikker schreef:[ .. ]Ik ben misschien maar een simpel mens,maar als de admin/beheerder en de mod's nu eens verder gaan achter "gesloten" deuren.De opzet is nu wel duidelijk,en verder gaan zo,het lijkt mij niet van enig belang voor de "gewone" gebruiker om het uitvlakken van de menings verschillen tussen hullie "bij te wonen" .

Even een korte reactie:
* Achter de deuren zijn we er inderdaad mee bezig
* We willen echter ook een deel openbaar, daar wordt iedereen beter van.
Al was het maar dat we niet graag een topic op Lock willen zetten

Heb je nog concrete dingen die ons als community kunnen helpen, kom maar op !!
Altijd een goed en vollledig en correct antwoord binnen de 24 uur ? mmm dat klinkt als dwang, beste.Hierbij is het vooral belangrijk dat er goed geantwoord word. Niet dat ik mezelf nu de hemel in wil prijzen, maar er blijven zo maar weinig mensen over die dit kunnen, willen en ook daadwerkelijk doen!
Ik denk niet echter dat je heel het verleden weet Brandsrus,brandsrus schreef:
Kom met wat concrete voorstellen, want aan dat *beep* van hierboven heeft niemand wat aan.
En welk geluk bedoel je, het is een beetje jammer dat je *beep* tegen je gebruikers zegt.
Dat hoor je welliswaar niet tegen gebruikers te zeggen.
En ja over het verleden, ik heb daar ook bepaalde punten en reden voor, maar een doel is er bereikd, luisteren naar de gebruikers.
Sommige zijn van mening dat "Raimon" tegen bepaalde mensen wat had of tegen phpBB.nl
Nou laat ik eens en vooral tijd dat uit de wereld helpen, nee dat is niet zo.
Eerder als je grootmondig bent, wordt er naar je geluisterd en dat is wel bewezen.
Ook al wordt je daarna de zwarte piet ineens wat ook wel te snappen is.
Maar laat ik daar dit onderwerp niet op vol praten.
De ban heeft een reden, en die reden is hierboven aangekaart, daarma is de kwestie raimon niet van belang, dat is aan het beheer die het er fijne van weet en "Raimon" zelf.Daan schreef:
Wat vind ik nou slecht op dit forum:
- De kwestie Raimon, er word een heel probleem op het forum gemaakt over een BAN. Deze beslising is genomen en daar mee uit. Maak er geen groter probleem van dan dat het al is.
- Als je support geeft en je zegt 1 ding verkeerd, dan word je door andere gebruikers meteen 'de grond in geboord'. Dit moet ook gewoon niet kunnen
Dat komt door dat je nu een rank hebt, en je meer voelt, soms worden rank in de lucht geprezen en dat kan je aan antwoorden concluderen.
maar daarbij je gaf alleen links, en onnodig antwoorden, en onjuiste.
Ieder support is goed maar wel goede support

En Stef weg moeten nee hoor aub niet, Stef hoort hier bij het meubilair maar weg nee hoor.
Het is geen slechte beheerder integendeel, maar somige dingen zouden andere anders aanpakken, maar dat heeft gewoon met ideeen verschillen te maken

het gaat er nu om wat kan beter aan phpBB.nl!
1) het lijstje van Bee ben ik het volledig mee eens maar deze kloon heeft ook wat ideen wat hij zou veranderen.
2) Als je rustig terug in de tijd gaat is er geen bot nodig integendeel, waarom zou phpBB.de en .com dat niet gebruiken.
Omdat ze graag support geven en de sfeer (motivatie) er is, en er altijd op gereageert wordt
3) Het support team had op deze manier weinig kans op slagen omwille paar dingen, waar is een support team voor nodig.
het idee snap ik wel en is natuurlijk mooi iniatief van phpBB.nl maar ik denk persoonlijk dat ze het anders moesten aanpakken.
Je moet niet mensen zoeken alleen door ervaring maar door motivatie, de mensen kennis dat zou ik persoonlijk veranderen, natuurlijk is kennis belangrijk maar ook de mensne omgang (dmv berichten inhoud )
4) De sfeer is moeilijk terug te krijgen , dat is het hardste punt momenteel.
Maar af en toe is het ook goed om gebruikers te waarderen niet met een rankje, maar gewoon eens zeggne goed gedaan dat motiveerd mensen tot meer, natuurlijk niet te veel motiveren anders voelen ze zich god

5) Er moet gewoon net als de oude tijd weer terug komen goed support gegegeven worden, zoals in het verleden is de Lounge meot gewoon af en toe gebruikt worden, en niet contant om spelletjes te spelen.
6) Mischien dat gewoon de aanhef van Olympus een frisse start voor iedereen kan betekenen, en eventueel verder worden nagedacht over bepaalde dingen wat beter kan, zoals bijvoorbeeld toen destijds de tijd met phpBB-nl.com en phpBB.nl dat er na een verandering fris van start kan gaan.
7) Er moet gewoon opgehouden worden met het modder gooien iedereen maakt fouten, en daar zijn ook reden voor maar iedereen komt voor support en wilt support.
Niet om afgebekt te woorden, corriceren is prima maar hou het dan wel leuk. (positieve kritiek is heel belangrijk vindt ik zelf)
8) Geef goede support ga niet alleen linken naar artikelen of engelse termen.
Vertel de gebruiker in het kort wat hij wilt en hoe hij het kan oplossen, en begroet hem normaal in een bericht en niet met de term "zoek eens op de wiki" of link: zonder uitleg.
Motiveer je antwoord en eventuele link met uitleg
Wat ik er zelf aan wil dragen, phpBB supporten doe je met plezier, je moet je nooit verplichten.
En wat ik persoonlijk vindt supporten is een taak ook klein deels voor moderators, maar beheerders is het niet verplicht, zei doen het onderhoud.
En natuurlijk motiverende sfeer creeren eens wat leuks doen , ondersteun de gebruiker als hij denkt dat hij dom is dat het niet het geval is.
Dat wou ik erover kwijt, wat ik er persoonlijk van vindt over hoe of wat en mijn ideen en tips.
Doe je voordeel er mee en hopelijk dat dit weer het trouwe community kan worden.
Sorry dat ik nog reageer en nu ga ik mijn lot weer achterna wat ik moet doen stilzwijgen, en mijn excuses voor deze wederom lange post.
Mocht iemand het onnodige info vinden censuur het gerust, ik heb er alle vreden mee

-
- Contacteer:
Vraag mij waarlijk af wat deze topic nu nog voor inhoud heeft, er zijn mensen die maar door blijven agreren op een lange post met een kort antwoord en
deze erbij...
Zo los je dus niets op, ga hier verder geen aandacht meer aan besteden, zonde van mijn tijd dus...

Zo los je dus niets op, ga hier verder geen aandacht meer aan besteden, zonde van mijn tijd dus...
http://www.arcadepunt.nl meer dan 23.000 flashgames
- MindPrison
- Contacteer: