Salomon schreef:@jantaxi: Je ziet gelijk als er een andere stijl is, maar (met uitzondering van een paar MOD's dan) bij MOD's is dat niet zo.
Zie jij op de Index pagina of Junior Admin, Custom Profile fields, of weet ik veel wat is geïnstalleerd?
Nee!
Veel MOD schrijvers zetten alleen in commentaar dat hun MOD gebruikt is, dus dan hoef je verder ook niet moeilijk te doen vind ik.
Het spijt me zeer, maar juist als iets NIET zichtbaar is vind ik juist dat men een vermelding verdiend. Een duidelijk andere stijl is al reclame op zich voor de maker....
Salomon schreef:
(Met alle respect voor de MOD schrijvers, als ze een copyright onderaan willen moeten ze dat gewoon blijven doen en dan moet men dat ook daar laten staan.....)
Ik vind niet dat een MOD/Stijl programmeur/maker het recht heeft om te bepalen wat er allemaal in mijn footer moet komen. Een vermelding verlangen vind ik prima, maar als beheerder van MIJN forum mag ik zelf wel bepalen WAAR ik die eervolle vermelding plaats...
Salomon schreef:
Neem bijvoorbeeld de
links pagina, daar staat onderaan een copyright, en dat vind ik normaal, want het is een grote MOD die een hele aparte pagina aanmaakt.
Kortom, ik wil niemand beledigen, als iemand vind dat ik ergens geen gelijk heb moet 'ie dat maar zeggen.
Ik krijg de indruk dat je 'zichtbaarheid' als criterium hanteert: Als iets zichtbaar is (stijl/grote eigen pagina), dan dient de copyright onderaan vermeld te worden, anders is een vermelding niet noodzakelijk.
Ik denk echter dat het juist de kleinere en/of niet zichtbare MOD's zijn die soms een groot verschil kunnen betekenen voor je forum. Denk daarbij eens aan een Captcha (alleen bij registratie zichtbaar), een Quick reply MOD, Admin Mod's, beveiligingsmod's en zo kan ik nog wel even doorgaan....
En om alle gebruikte mod's/stijlen allemaal in je footer te plaatsen vind ik dus onzin, aangezien ze allemaal add-on's zijn voor de hoofdsoftware PHPbb (welke wel onderaan de pagina hoort te staan vind ik). Om een deel wel en de rest niet te plaatsen (omdat die dat niet expliciet in hun MOD hebben vermeld) vind ik dus zeker niet iets voor in de footer, maar juist voor een aparte pagina (zoals bijv. een "Credits" pagina).
En inderdaad.... ik zie het als een gebruiker die blij is dat er zoveel goedwerkende MOD's zijn en het jammer vindt dat veel stijlen niet zo goed worden bijgehouden/geupdate. Maar het zijn juist de gebruikers die de doelgroep vormen van de stijlmakers/MOD auteurs, en als hun software/stijl wordt gebruikt is dat al een compliment op zich (daar doe je het toch voor?).
En aangezien de meeste stijlen gebaseerd zijn op een voorbeeld (meestal SubSilver volgens mij), denk ik niet dat de stijlmakers zoveel mogen vragen, aangezien de stijlen daardoor (volgens eerdere berichten die beweren dat geen enkele stijlcode geheel uniek is) allemaal vallen onder de copyrights van de PHPbb-groep (of de maker van de stijl SubSilver als die niet bij deze groep hoort).
Begrijp me niet verkeerd: Ik respecteer het vele goede werk van de diverse stijlmakers/MOD auteurs/programmeurs, maar ik vind niet dat ze zich zo fel mogen opstellen, zeker niet als het om support gaat!
Mensen die bewust alle copyrights verwijderen hoef je geen support te geven (zeker als ze de copyrights van de hoofdsoftware verwijderen), maar zoals het er soms aan toe gaat op dit forum vind ik ronduit
FLAUW! (en nu druk ik mij zeer gecensureerd uit)
Toch wens ik iedereen een goed, gezond en copyrighted 2007!