Imense schreef:Deze kreet staat in het conf.scherm;
Gebruiker e-mail via board
Gebruikers sturen elkaar e-mail via dit board
Wat is de betekenis van deze optie, en moet deze in of uitgeschakeld staan en wat zijn de gevolgen?
Zover ik het weet kunnen gebruikers elkaar een email sturen (via de EMAIL-knop in het profiel), wat makkelijk is indien het Email-adres niet zichtbaar is. Men hoeft dan niet te wachten totdat de betreffende gebruik(st)er weer het forum bezoekt...
Het is in feite een uitgebreide PM-optie....
Imense schreef:
Ook deze optie kom ik tegen;
Gebruik SMTP server voor e-mail
Vul 'ja' in als de e-mail via een benoemde server wilt of moet versturen in plaats van de 'local mail' functie
Zelfde vragen als boven.
In principe staat de uitleg er al bij. Indien de STANDAARD-optie (local mail) niet werkt, probeer het dan met de SMTP-optie. Indien de standaard wel werkt, andere optie (SMTP) niet gebruiken...
Imense schreef:
Ik heb namelijk een kersttemplate geinstalleerd (Snowsilver) en sindsdien krijgen de elden geen mailtjes meer als er een bericht is geplaatst of een PB is gestuurt.
Indien het voor de installatie van je kersttemplate wel werkte, dan zou ik je kersttemplate eens goed nakijken...
Verder zou ik de template tijdelijk uitschakelen om te kijken of het dan wel weer gewoon werkt... En probeer eens een andere kersttemplate...
Indien na de (tijdelijke) uitschakeling van je kersttemplate het probleem blijft, dan ligt het niet aan je nieuwe template, maar aan andere zaken.
Imense schreef:
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Alvast bedankt.
Groetjes Imense
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar vaak helpt logisch redeneren een heel eind. In dit geval moet je kijken of het probleem ligt aan je template. Zoja, kersttemplate vervangen door een werkende versie.
Zonee, verder zoeken (instellingen controleren, zo precies mogelijk het probleem omschrijven, foutmeldingen zoeken in logfiles, etc...)
Succes...