Ik moest zelf ook maar een onderzoekje starten..
In tegenstelling tot het onderzoekje van Mosy startte ik een onderzoekje over een paar forum's.. met name wat snelgroeiende forum's die nog niet zo oud zijn maar al wel flinke posts hebben en leden..
Helaas heb ik er maar 5 die me eigenlijk echt bevalde en door tijd tekort maak ik later misschien nog wel een groter onderzoek met iemand anders..

Maja.. de 5 gelukkige ( of hoe jullie het noemen

BabeCheck Forum
Computer-Café
ManyThings Forum
Mosymuis Forum
ZoneSilver W.A.R.E.Z.

Jivisstudios Forum
We beginnen op alfabet..

De winnaar is dus BabeCheck..

Babecheck Forum
Nogal een standaard template gebruiken ze hiero.. naar de posts van de Administrators wetend komt er binnenkort een geheel vernieuwde template op.
Jammer genoeg vind ik dat dit wel heel lang duurt als je al een crewlid hoort praten erover dat je in een uur al een vernieuwde template gemaakt heb.
Ook snap ik de totale bedoeling niet van een BabeCheck Designer die er rondloopt terwijl er nog geen 1 design van hem is, maar misschien vergis ik me, sorry daarvoor dan en dat ie later ingeschakeld word.
Verder wachtend op de vernieuwde template ging ik verder kijken naar de sfeer die er rondhangt.
De postende members zijn heel normaal en er is er geen 1 die iets kwaads in zich heeft om zo'n forum neer te halen, ik zou ook niet weten waarom maja..

De sfeer is dus in het algemeen gewoon harstikke goed, de mensen kunnen goed met elkaar opschieten en dat is al 1 groot voordeel.
Het gebruikersaantal daarentegen groeit goed als je denkt dat het alleen maar een beetje gespam op andere fora's is geweest, daarnaast verwacht ik wel een flinke groeispurt in een korte tijd omdat mensen dit dus ook door gaan vertellen via MSN en dergelijke.
Gelukkig dat ik dus bij de opzet was en me snel aanmelde..

Ook leuk zijn de modification's die er gebruikt worden met name de BC Shop waarin je tussen een tiental babes kunt kiezen en opkopen en natuurlijk de normale handigheidjes zoals Condooms kunt kopen..

We missen er hier en daar nog een aantal babes maar hier zal snel vernieuwing inkomen denk ik, ook leuk is de babe aanvraag.
Als je dus 500 muntjes hebt gespaard kun je een babe kopen, staat ie er niet in is de administrator wel zo vriendelijk om deze er eventjes bij te zetten voor je.
En als je denkt dat het moeilijk is om aan 500 muntjes te komen sla je de spijker net mis, er is namelijk nog een handige loterij en je wordt gedoneert door de crew-leden als je goede posts/neerzet neerzet.
Tot nu toe ben ik het maar een enkele keer tegen gekomen maar de vergoedingen zijn flink hoog hierop, de mensen gaan dus hierop ook reageren en maken meteen nieuwe topic's aan.
Nog verder kijkend kwam ik aan bij de forum regel's, de regels zijn gewoon normaal zoals elk fora..
Geen spam, geen grote mond, geen overvloedig irritant gepost en natuurlijk voor de jeugdige kijker geen p0rn op het forum.
Naar mijn weten is de laatste een grote pluspunt waarop ze flink vooruit gaan.
En alweer ging mijn reisje op het prachtige Dames forum verder.
Tot nu toe alleen maar pluspunten en ik meld er dan alweer 1-tje.. de shoutbox.. members kunnen hierin lekker met elkaar chatten over vanalles en nog wat.. en de member die denkt dat ie daar wel kan spammen heeft het mis.. zelfs hier word er goed in het zeil gekeken..

De regels worden dus ook goed nageleefd, helaas zijn er al een paar mensen irritant geweest en zie je dus heel af en toe Currently Band staan als rank.
Natuurlijk bederft dit niemand's sfeer en iedereen gaat gewoon lekker verder met knappe babes kijken/posten ..
Tot mijn verbazing kom ik helaas ook nog wat minpuntjes tegen..
2 in totaal, de eerste luid de banner onderaan van een andere site.
Naar mijn weten kunnen ze deze beter mooi weg werken in een mooie footer zodat hij niet in de weg staat.
Het 2de minpuntje is de crew.
Niet de gehele crew maar hier en daar lijkt er wat vijandig te zijn van een crewlid die dus echt zijn macht wil gebruiken en het te showen, ook raar is dat de mensen altijd zeggen ''BC Crew'' terwijl dat de andere leden hier niks van weten.
Voor de rest is het forum op en top verzorgd en heb ik er nog wat kleine tip's voor.
Hier post ik ze even snel omdat ik toch wel zeker weet dat de administrator's/moderator's het wel lezen..
- Verberg het mod hoekje.. de nieuwe post pic is te zien en dat geeft mensen de neiging om erop te klikken terwijl dat ze nog geen sec. later de toegang wordt geweigerd.
- Verander het gedrag van de crew een klein beetje naar de leden, ik weet dat jullie de regels willen nalezen maar de vijandigheid is soms net een tikkeltje teveel.
- Voor de rest, ga zo door!
Uitslag = 9.0/10.0
Computer-Café
Alweer erger ik me ergens aan de template.. de template opzich is heel mooi maar er komt weinig van Computer-Cafe zijn kant behalve wat kleine wijzigen na.
Ook irritant is dat je niet op het logo kan klikken voor de index, veel mensen doen dit vaak na een post.
Grote tip is dan ook een beter logo en wat meer variatie erin.. bijv. wat meer kleuren.. indien misschien een mooie self-made template.
Verder is de sfeer top, alweer geen gezeur en dergelijke en heel weinig admin wijzingen wat dus aangeeft dat er goed naar de regels wordt gekeken.
Mod's zie ik hier helaas weinig maar gezien het onderwerp vind ik het een goede keuze.
Verder heb ik hier heel weinig op te melden.
Heb het forum van top tot teen onder mijn oog genomen en weinig minpunten ontdekt.
Mijn keuze is dan ook een goede vorm voor het onderwerp gezien.
Nog wat tips..
- Andere template wat de gebruiker wat meer moet aanspreken.
- Voor de rest, ga zo door!
Uitslag = 7.5/10.0
ManyThings Forum
De template valt me weinig op eigenlijk maar in principe is het niet 1 van de mooiste.
Gelukkig heeft dit een rede en dat is dat de admin zo slim is om te wachten op PhpBB 2.2 en die dan te verbouwen naar zijn zin.
Naar mijn weten/doen en laten vind ik dit een vrij goede keuze omdat ie dan meteen het nieuwste van het nieuwst geinstalled heeft.
Verderop kijkend bij de sfeer geef ik een 10 weg.
Doordat de forum lijst heel lang is kun je goed discusseren en alle leden doen lekker met je mee.
Verder zie ik nog geen gebande wat ik best goed vind met zoveel gebruikers.
Daarnaast zijn de regels hier heel soepel wat een goed pluspunt is..
Ze hanteren gewoon geen grote monden, extreem racisme en voor de rest mag bijna alles als het maar in het goede topic gezet wordt..

En hievoor is ook een oplossing.. want er zijn bijna alle onderwerpen te vinden..

Daarnaast is het ook 1 van de weinige goed groeiende forum's die gebruik maakt van tijdelijke forum's.. hiervoor hebben ze nu bijv. een Idols 2004 forum wat geheid leden trekt.
Misschien een tip voor anderen..

Daarnaast is de crew vrij groot en wordt er overal toezicht op gehouden wat ook positief is natuurlijk..
Ook zijn er hier op dit forum geen mod's aanwezig.. tenminste.. niet overduidelijk maar wel een paar handige zoals Crew mod en Quick Reply.
En alweer kan ik niks meer verzinnen over dit forum..
Ook heb ik geen tips meer behalve dat ze zo door moeten gaan en dat ik met smart de 2.2 template afwacht..

Uitslag = 8.5/10.0
MosyMuis Forum
Muhahaha natuurlijk moet dit forum ook een keer in een onderzoek genoemd worden..
Maar laten we eens gaan beginnen.
Na aankomst na het intikken van het adres zien we als eerste een verbwoude template die goed bij het onderwerp past.
Een goed pluspunt is natuurlijk de zelfgemaakte header met de random pic ertussen.
Lijkt moeilijk na te maken ( leek mij ook ) maar het is vrij gemakkelijk voor de mensen die het ook willen.
Volgende toppunt is dat er gewoon op dit forum gigantisch veel Lol is en hierdoor een gigantisch goede sfeer.
Veel postende mensen, vooral aardige mensen en de mensen leren onderling elkaar best goed te kennen.
Nog een veel groter pluspunt is de smilie reeks, ze zijn goed gesorteerd/uitgezocht en zelfs een enkeling zelfgemaakt.
Smilies worden op dit forum echt bij bijna elke post gebruikt waardoor het weer levender wordt en grappiger om te lezen.
Brengt je meer in de echte super mood.
Ook zijn er handige Mod's zoals de Shoutbox en natuurlijk de Quick Reply.
Ook is de forum indeling grappig, voor de handige dingen verzorgt de aloude ook bij ZS actieve snaajpur het gedeelte volledig.
Er staan veel handige dingen bij en stuff, ook kun je geholpen worden met je problemen aan je computer of aan je site.
Ook het Wold Weird Web forum is zeer actief en vol met humor.
Je kan er talloze leuke filmpjes/spelletjes/muziekjes enzovoorts vinden waarmee je je uren kan vermaken op dit forum.
En heb je ff niks te doen ga je lekker in de shoutbox actief zijn of in de SpamSchuur jezelf (on)nuttig maken..

Talloze verhalen kan ik over dit forum schrijven maar het komt allemaal op hetzelfde neer.
MosyMuis.nl is 1 van de meeste lolligste/gezelligste forum's van de .nl kring en als ik verder kijk durf ik zelfs vanuit mijn kant te zeggen dat de sfeer die er hier is niet overal actief is..!!
Komt natuurlijk van mijn kant dus hier zal wel commentaar opkomen..

Allemaal pech dan want ik heb voor dit forum geen tip's.. alleen maar een overtreffende uitslag..

Uitslag = 10.0/10.0
ZoneSilver W.A.R.E.Z. Forum
Tja.. toen ik hieraan begon ( dit stukje schrijven ) had ik er weinig zin in..
Ik heb wat nare ervaringen met dit forum en hierbij haal ik hem er liever uit dan erin..
Ik post wel even een stukje wat ik al van te voren had geschreven.. de mensen die commentaar erop hebben die zullen me een worst wezen want de desbetreffende mens weet zichzelf wel te vinden die het er zuur maakt voor me.. of misschien nog wel beter gezegd zuur gemaakt..
Meer heb ik er niet over geschreven.. toch wil ik graag een cijfer geven en wat bijgevende tip's..Zonesilver is tot nu toe een goed groeiend W.A.R.E.Z. die best wel eens binnen nu en een paar jaar tegen de grote W.A.R.E.Z. kan opboksen.
Helaas weten de admin's nog niet alles over de W.A.R.E.Z. forum's wat de minimale en maximale eisen zijn, als het aan mij ligt weet ik dus zeker dat ze een keer tegen de mand lopen hiermee maar goed.
Ook zijn de reacties soms nutteloos en gedragen niet alle crewleden zich op en top perfect gastvrij tegen een member en over de PB's die je binnen krijgt van een moderatortje hoef je ook niet blij te zijn.. maar gelukkig ook alweer niet bang want de moderator kracht blijt gelukkig op dit forum bepert en dus zal de admin moeten beslissen. En een beetje goede admin ziet wel dat de moderator dan wat grove fouten maakt.
Daarnaast zijn er ook veel positieve dingen zoals het beschermen van de link's met een hide tag.
Daarnaast valt het wel op dat er veel mensen worden voor getrokken dat ze met bijv. 5 posts al een elite zijn en dus speciale toegang hebben tot een stuk.
De rangen zijn daarentegen slecht bedacht, uitgevoerd en moeten eigenlijk gewoon in Crew en Member komen.
- Een designer doet wonderen, er is al wel naar op zoek weet ik maar ik weet ook wel andere oplossingen.
- Andere template, komt natuurlijk met de designer maar ik zet hem er toch maar bij.
- Gooi de elite rang weg.
- Verander wat kleine crew (gedrag)fouten.
- Voor de rest staan er veel corrupte dloads op, verwijder deze desnoods of meld het erbij, in de toekomst veranderd dit al wel met LadyBug's server hoop ik.
- Voor de rest ga zo door..
En de laatst gewijzigde Edit..
De mensen die vinden dat dit hier niet thuis hoort mag dit wel lezen..

Ook is aanmelden wel leuk

Jivisstudios Forum
Bij binnenkomst is de main site helaas nog niet online.. hierop zullen we nog even moet afwachten..

Het forum daarentegen is er al.. nog midden in de verbouwing komt er te staan dat de laatste nieuwe gebruiker VenoM is..

En de test begint..

De template krijgt nog een vernieuwing heb ik gehoord en zo niet is dit wel nodig..

De header is mooi gemaakt alleen mis ik de link ''Home'' ..
Voor de rest een opstartend forum met een geinige header en natuurlijk toch al wel een klein leuk sfeertje..

Alles moet nog flink bijgeschaafd worden maar ik hoop dat met de aanwezig heid van het forum in dit onderzoek het member aantal met minimaal 6 wel moet stijgen..

Maar ga zo door Jildert..

Het ziet er in ieder geval veel belovend uit..

Maja.. dit was dan mijn eerste website onderzoekje naast dat ik site keuring doe op sommige plekjes..

Maja.. binnenkort een veel groter onderzoek met veeeeel meer tekst.. dingen zoals domein/crew/algemene indruk/eerste indruk en ga zo maar door komen dan ook nog aan te pas..

Tot nu toe.. Slu..!!
VenoM aka Leipo