Voor mij persoonlijk ben ik met een klein onderzoekje bezig, wat nu nog puur uit interesse is, maar mogelijk later uit te bouwen tot iets werkelijk bestaands. In mijn voorbeeld kun je phpBB makkelijk vervangen door een ander Open-source systeem, bijvoorbeeld Joomla!, het gaat om het idee niet om het systeem...
Stel je eens voor, je komt op een site van een bedrijf dat zich profileerd als zijnde een webhosting/webdesign bedrijf. De site ziet er prima uit en je krijgt een goede indruk van het bedrijf. Maar dan kijk je in de footer, daar staat een zinnetje wat je niet direct kunt plaatsen: "Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group". Je gaat wat klikken en zoeken en komt er achter dat het bedrijf een Open-source systeem heeft gebruikt en dus eigenlijk de site niet helemaal zelf heeft gemaakt.
Zou dit voor jou een afknapper zijn voor dat bedrijf? Of zou je er juist wel voor kiezen, omdat ze eerlijk zijn en omdat je niet eens meer (direct) kunt zien dat het ooit een phpBB-systeem was?
Alvast bedankt voor de mensen die er tijd voor nemen om serieus antwoord te geven, ik waardeer het enorm!

Met vriendelijke groet.
Probeer dit topic een beetje netjes te houden, liever geen flames over welk Open-source systeem beter is enzovoorts, daar gaat het namelijk niet over!