email de leden met html ?

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
batsie
Contacteer:

email de leden met html ?

Bericht door batsie » 02 dec 2006, 23:05

Ik zou graag mijn laden een nieuws brief / bulk mail wil sturen met de allerlaatste nieuwtjes over ons forum en de website.

Uiteraard doe ik dit in bulkmail.
Kan ik hier ook html gebruiken ? zodat ik wat plaatjes en kleur erin kan gebruiken ?

Ik zou dan in frontpage iets moois inelkaar kunnen zetten en de code dan kopieeren in mijn bulkmail.

Hartelijk dank.
Afbeelding

Coen

Bericht door Coen » 05 dec 2006, 14:03

Er is een mod voor, maar dan nog zit je met het punt dat veel mensen geen HTML ondersteunen in hun mail en die zitten dan tegen jouw code aan te kijken! ;)

batsie
Contacteer:

Bericht door batsie » 05 dec 2006, 17:13

Ik heb het geprobeerd, en iedereen krijgt hem mooi binnen in zijn mailbox. mischien dat die mod er al inzit tegenwoordig ?, ik heb hem 2 maanden geleden geinstaleerd.

Het is wel zo dat hij in outlook niet te lezen is, dan zieje inderdaad de codes ertussen.
Afbeelding

Coen

Bericht door Coen » 05 dec 2006, 17:22

Dat wist ik ook nog niet, maargoed het werkt dan in ieder geval al! :)

Inderdaad, Outlook en dergelijken geven geen HTML weer, maar plaatsen gewoon de code direct in het mailtje! ;)

Jantaxi
Contacteer:

Bericht door Jantaxi » 05 dec 2006, 18:46

Prophecy schreef: Inderdaad, Outlook en dergelijken geven geen HTML weer, maar plaatsen gewoon de code direct in het mailtje! ;)
Dit is niet helemaal correct volgens mij...
Ik gebruik Outlook en krijg regelmatig HTML-berichten binnen die er gewoon goed uit zien. Ik krijg ook HTML-berichten binnen die er niet goed uit zien, maar meestal staat er dan een stukje van de header op de eerste regels van het bericht zelf.

Wat de oorzaak daarvan is weet ik nog steeds niet, maar het is inderdaad best wel irritant...
Afbeelding

Coen

Bericht door Coen » 05 dec 2006, 18:56

Misschien is het zo dat je speciale headers moet gebruiken om het te ondersteunen? Ik krijg inderdaad soms ook wel eens een HTML mailtje, soms werken ze wel, maar meestal niet. Denk dat het ligt aan degene die het verstuurd... :roll:

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 05 dec 2006, 18:57

Ja, er moeten speciale header worden meegestuurd.

Jantaxi
Contacteer:

Bericht door Jantaxi » 05 dec 2006, 19:05

Prophecy schreef:Misschien is het zo dat je speciale headers moet gebruiken om het te ondersteunen? Ik krijg inderdaad soms ook wel eens een HTML mailtje, soms werken ze wel, maar meestal niet. Denk dat het ligt aan degene die het verstuurd... :roll:
Dat denk ik zelf dus ook...
Op mijn website heb ik bijvoorbeeld een contactformulier staan die gebruik maakt van HTML. Als ik die via mijn serverhost (Hosting2Go) verstuur, dan krijg ik die niet fatsoenlijk binnen (codes e.d. in bericht en een paar regels van de header), maar als ik die via de host van mijn vriend (Xel) stuur (wat ik nu dus doe), dan ziet die er wel goed uit...

Dit vind ik dus best wel irritant, aangezien ik het liefste alles via mijn eigen server wil versturen... Dus als iemand de oplossing hiervoor weet lees ik die heel graag! :thumb:
Afbeelding

ivdh

Bericht door ivdh » 14 feb 2007, 17:15

paul schreef:Ja, er moeten speciale header worden meegestuurd.
En wat is die speciale header dan?
En waar plaats ik die?

Birdie

Bericht door Birdie » 18 feb 2007, 00:39

Maak gewoon een pagina in frontpage of Dreamwevaer, met de opmaak die jij wilt. Klik dan op bestand> verzenden> naar emailontvanger en volia, je hebt een moioie HTML nieuwsbrief die iedreen kan lezen. Ik stuur hem eerts naar mijn eigen mailadres om te checken of hij goed is, en daarna via forward naar de ontvangers. Ok, een beetje omslachtig, maar werkt wel.

Jantaxi
Contacteer:

Bericht door Jantaxi » 18 feb 2007, 01:35

En hoe doe je dat dan met een HTML-contactformulier (en/of klachtenformulier)?

Ik maak daar namelijk gebruik van op mijn site, maar moet het via die andere server versturen, anders komt het niet goed aan...
Afbeelding

Ramon Fincken
Contacteer:

Bericht door Ramon Fincken » 18 feb 2007, 13:59

* Zowel outlook als outlook express kunnen met gemak HTML aan. Je moet die optie natuurlijk wel aanzetten en sommige dingen hangen ook van je internet beveiligins-instellingen af

* PHP/phpbb kan wel HTML mail verzenden, maar de headers waar Paul het over heeft moeten er wel zijn. Hint: google eens op PHP header HTML of PHP header content-type
Freelance webdevelopment, including phpbb2 scripting!

Website founder van: phpBBinstallers.net phpBBantispam.com
Mods: zie op http://www.phpbb.com Blog in wording: RamonFincken.com

Gesloten