Failed sending email melding bij posten

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
luvstruck

Failed sending email melding bij posten

Bericht door luvstruck » 11 sep 2003, 12:49

Sommige mensen hebben bij mij op het forum het volgende probleem:

Wanneer er een bericht wordt gepost op het forum krijgen zij de melding: Failed sending email

Het bericht wordt wel gewoon gepost.

Ik heb er tot nu 2 mensen over gehoord en deze komen beide uit Belgie (misschien relevant ivm met proxies? )

Wie kan mij helpen?

Thnkx

Aeolus

Bericht door Aeolus » 11 sep 2003, 21:22

dan staan waarschijnlijk je emailinstellingen niet goed (voor tips hiervoor kun je ff de zoekfunctie gebruiken, staan een aantal topics over. )

het is namelijk zo dat wanneer iemand geabboneerd is op een topic, dat bij iedereen die in dat topic iets plaatst, er een email uitgaat. wanneer dat niet lukt krijg je deze foutmelding.
-----------------------------------8<------(Hierlangs Afknippen)----------------------------------
Gebruik altijd de supporttemplate ! Deze is er niet voor niets !
! Geen support via pb, tenzij ik zelf anders aangeef !

Dutchie2

Bericht door Dutchie2 » 12 sep 2003, 01:54

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem, alleen niet bij de posts maar bij de reacties op privé-berichten die ik verzend.
En ik zit zelf in Nederland, maar de server staat in België... toeval? Of heeft het er inderdaad mee te maken??

groetekens,
Dutchie

luvstruck

Bericht door luvstruck » 14 sep 2003, 17:34

Ik heb het een en ander nagekeken en er stond inderdaad iets niet goed. Mijn leden zouden er op letten of er foutmeldingen komen. Vooralsnog niks gehoord :)

Bedankt voor je antwoord!

Dutchie2

Bericht door Dutchie2 » 14 sep 2003, 19:19

luvstruck schreef:Ik heb het een en ander nagekeken en er stond inderdaad iets niet goed. Mijn leden zouden er op letten of er foutmeldingen komen. Vooralsnog niks gehoord :)

Bedankt voor je antwoord!
Beste luvstruck,

Zou je mij dan willen vertellen wát er fout stond? Ik heb n.l. hetzelfde probleem.....

Dutchie

luvstruck

Bericht door luvstruck » 14 sep 2003, 21:08

Je kan dus kiezen om de php send instructie te gebruiken of om de smtp functie gebruiken. Ik had de laatste voor de helft ingesteld. Deze instellingen heb ik verwijderd en werk dus met de php send functie. Dat gaat goed (voorlopig).

Dutchie2

Bericht door Dutchie2 » 15 sep 2003, 15:43

hi luvstruck!

Bij mij stond de smptm UIT, dus dat was goed, maar ik heb nu 'emails versturen via het forum' ingeschakeld, en het ziet er naar uit dat dát bij mij het euvel was, want ik heb geen error meer gezien :!:

Nog bedankt voor de tip

Dutchie

Gesloten